Ač jsem původně chtěl dát do velorexu převodovku z jawy 634, nakonec jsem se, po svezení ve velorexu s hydraulickou převodovkou, rozhodl, že si ji tam přeci jen nechám. Neni to zas tak hrozný a do kopce to tahne "jak bejk". Navíc ta 634ková má o dost kratší výstupní kolečko a hodí se tak daleko víc do mechanickýho než hydraulickýho motoru, kde by se musely dělat bůhvíjaký úpravy. Takže nekonec necham alespoň motor v originálu.
Motory, které jsem nasyslil a dostal s velorexem, ze kterých postupem času sestavím jeden, který bude pohánět velorex.
Motory, které vlastním. Hyrdaulika už je do šroubku rozebraná, probíhá GO.
A ještě jedna hydraulika.
572-3-001191
Nakonec jsem zvolil jako základ tento motor
572-3-001394
Vyčištěno, už se skládá...
A je to tady, začínám bastlit...
Ponejprv přišlo na řadu poshánění všeho potřebného, repase klikovky, výbrus. Tuto fázi mám již zdárně za sebou.
Klika a válce
Sada ložisek a gufer do motoru
Další částí byla kontrola, zda to kvantum koleček a hřídelí z různých převodovek dá dohromady jednu hydraulickou. Nakonec, světe div se, dalo. Dokonce jsem zjistil, že jsem k velorexu při koupi dostal i úplně nová náhradní kolečka do převodovky. Nejvíc mě potěšilo výstupní kolečko (ještě s originál vazelínou).
koumání nad spoustou koleček
Po odhalení tajů převodovky jsem ji zkusmo posadil do karterů (ložiska už jsem tam osadil) a ono to řadilo! B-)
A skládání začíná..
Převodovka už je v karterech a řadí :-)
Přibyla klikovka..
Repasovaný ovládání spojky
Repasovaný ovládání spojky
Motor už je v kupě
A už sedí v rámu
A tady už jsem se pustil do chlazení..
Plech chlazení po opískování a stříknutí práškovou barvou