Tak jsem si letos řekl, že zkusím jezdit celý rok tudíž i přes zimu... prosím nekamenujte mě, všichni kdož mě znáte víte, že razím heslo "velouš byl stvořen k tomu aby jezdil" a v letech kdy byl vytvořen bratry Stránskými jezdil i v zimním období a mnohým lidem byl jedinným povozem a tak se stal i mě, když mě Me2dice připravila o vozidlo jiných rozměrů a čtyř kol :-)... pomooooc mamina mě mlááátíííí :-D.
A tak vymýšlím sněhové řetězy, jezdím za tmy do práce a za tmy z práce, celé léto a zatím stále jezdím denně 60 km a veloušek se drží statečně. Uvidíme jak s ním zamává sůl a sníh a mlhy a hlavně ostatní řidiči a jejich bezohlednost, které si užívám v noci dost a dost... Postupně sem budu dávat i fotečky, co se třeba zimou odporoučí do věčných lovišť. Zatím jen něco ukrutně mlátí v záběru v zadním kole, doufám, že to bude jen velmi starý a vytahaný řetěz :-)
Nádherný říjen 05:celý říjen a 22 dní v práci a tudíž 1320 km
Malinko se horšící listopad 05:
2.11.05- ukrutná mlha večer jedu kolem 22.00 z práce a silně přemýšlím o zadní mlhovce.
5.11.05-Burza Chotusice jel jsem k Červíkům odtamtud autem a poznali jsme HLOHA- tak jsme mu sežrali zabíjačku :-)
6.11.05-Jal jsem se podezření, že rány jdou od řetězu a vyměnil jsem ho, něco tak hnusně vytahanýho a divně zkroucenýho jsem dlouho neviděl spojka měla nožičky o 1 mm dál od sebe než nová :-) uvidíme snad to bouchat nebude.
7.11.05-Nebouchá, bylo to řetězem vrátil jsem se ve 23.00 z práce a začíná býti chladno, jel jsem poprvé s nasazeným okýnkem :-) topení jsem chytře poskytl k okopírování Čertovi:-)))
8.11.05- Jsem jel BX, musel jsem dovézt rodinu k doktorům
9.11.05-Velouškovi chutná mlhovina, jel by, ale nemůže poněvač néjni nic vidět :-) a v Brandýse mě stavěli ve 22.30 hod. policajtí, chtěli se podívat a divili se co to v noci tak řve v ulicích:-)
10.-11.11.05-Velouš odpočíval
12.-13.11.05- mám volno a velouš opět odpočívá, jen mu jdu promazat nový řetěz a natankovat na dalších 5 dní :-) 120 km jsem jel na nový nenamazaný řetěz, no snad se tolik nestalo...
15.11.05-ráno v pohodě jen začíná být trochu zimněji :-), zato večer někdy kolem 21.00 začalo pršet a já se opět zdržel v práci do cca.21.45 a lejt nepřestalo a mrcha ramínko stěrače se nějak divně kroutilo, jen ne po skle, tak jsem krásně prd viděl, tak po 5-ti min. jsem ho narovnal a zase chvilku stírá sklo a ne vzduch okolo :-)
18.11.05-jejda už se to blíží na horách sníh, kalamity, havárie a já stále nemám vyřešeny řetězíky asi to nechám koňovi a jak začíná mrazíkovat, tak se hůře startuje dynamákem, ale zvládá na 1. natočení pákou, zatím:-). Večer už i v Praze poletoval hajzlík jeden studenej...
19.11.05-Takjo, ráno byl poprašek, ale nic hroznýho, jen do Líbeznickýho kopce na jednom místečku jen trošku mi to podklouzlo, ale neznatelně. Už jsem nasadil i drtiče mrazu na ruce... a bude hůř:-(
20.11.05-Celé ráno docela hustě sněžilo, naštěstí nemrzne a je to pěkně mokrý všechny okresky udržovaný a vjel jsem do Prahy a na silnici souvislá vrstva sněhu tak jsem zpomalil a dobruslil do práce, asi bude nutný ten drapák, alespoň do závějí :-). Večer v pohodě, jen mokro. Jooo a veloušovi nechutná inverze, která byla ráno, nechtělo se mu táhnout do kopců a překročil jsem 6.000 km této sezony (už včera večer)
21.11.05-Pohodička, bez okna s rukavicema, ale už začíná namrzat silnice. A bude hůř... :-)
22.-23.11.05-Tak jsem nějak včera pozapomněl, ale nic zvláštního, zima kolem 0, dnes ráno jsem měl meeting a velouš jako by to věděl, jel jako o závod, parádička kopec nekopec...budu muset dopnout řetěz, opět se ozývá jemné bouchání.
24.11.05-Ráno -6 st. jel jsem bez okénka a mrzly mi konečky prstů i přes rukavice a večer jedu domů a málem jsem přejel krysu nebo potkana a zřejmě jsem ho vyděsil víc než on mě :-))), ale něco tak velikýho jsem dlouho neviděl, myši divný velký přerostlý...
26.11.05- Jel jsem Citronem
27.11.05-Sem tam námraza, ale veloušek drží docela dobře, ve 23.15 jsem se vrátil z Kolbenky :-) a už jsem musel nasadit okénko a co je divný je mi docela teplo jen levá ruka mi mrzne, čím to je nevím, rukavice mám, nechápu to...
30.11.05-oteplilo se, ráno tedy s rukavicemi, ale večer bez nich, ale s okénkem je to luxus, dokonce chvílemi jsem se i potil (a nebylo to vinou jízdy). Jinak večer jel ha-drak lépe než ráno a drapák se veze jako rezerva:-)
Rekapitulace Listopadu- 15 dní x 60km = 900km
Mrazivý Prosínec brrrr 05
1.12.05- Večer už nám přituhlo, ale jel jsem s okénkem, takže luxus, jen když se dýchá, pěkně to hned namrzá na okně ze vnitř, takže jedna ruka byla v permanenci s hadrem než jsem ha...draka zadýchal a vytvořil uvnitř o asi 2 stupně víc (pak už se nerosilo) :-)
5.12.05-Nejhorší je kolem nuly a mlha která namrzá, ale cca. po 7 km se zadejchá vnitřek velouše a už se tolik nemlží okno :-) se silnicí je to horší a tak jsem jel celých 45 min. jinak cca.35 min. a stále platí že mu chutná mrazivá mlha. A dokonce jsem nepotkal žádného opilého čerta ani mikuláše...
6.12.05-Stále se teplota motá kolem 0 st. zkrátka má žřejmě Bůh Veloušky rád a tak nesněží... no má to vypuknout do víkendu doteď je to procházka růžovým sadem...
7.-8.-9.12.05-Pocukával do kopce na čtyřku, ale už to nedělá, asi nějaký truc :-) a zítra ho konečně umeju to bude špíny, prahy jsou komplet černé, doslova...
10.-11.12.05- Mytí a čištění
12.12.05-Tak to byl den blbec, začalo to raním mžením, cca.10km před prací mi rupnul klíňák, měl jsem ho ale jen krátký 10x670 mm :-( obrovsky napnutý, že to ani nechytlo na páku ani dynamák, museli mě strčit a zřejmě odešlo ložisko chlazení, nikde nemají 690-710 mm a tak pro mě dojela mamina BX-em a co se nestalo, rupla guma a já nemohl povolit šrouby a ohnul jsem klíč :-( zkrátka den jak má být a zítra ráno musím přezout BX na jiné kola a rychle sehnat klíňák, bomba začátek nového dne....
13.12.05-ráno jsem kupodivu sehnal klíňák u nás a vzal jsem radši 3 různé rozměry 10/690,700,710 dohromady za 71,- do práce mě hodila mamina a za cca.10 min. jsem vyměnil řemen a zase jede ok, večer začalo jemně pršet, ale ložisko už nekňučelo, tak se jelo docela ok, potkal jsem před Líbeznicema převrácený kamion, asi to klouzalo... :-)
16.12.05-Vyjížděl jsem od kamaráda, kam jsem přejel večer před tím. Větřík mě trochu zaskočil a pršelo (vysloveně polovina prosince) a jak nějak nesleduju počasí tak mě ten větřík zaskočil hlavně odpoledne, když jsem se musel domluvit se šéfem abych si mohl hadráčka schovat někam do závětří, stačilo pootevřít dveře a jel jsem, opravdu! Vrádiu povídali se blíží vychřice o rychlosti orkánu a kolegové mi sháněli 100 metrový špagát abych mohl pouštět ha-draka:-)
Jo a abych nezapomněl dnes večer jsem překročil 50.000 km.
17.12.05-Tak si po včerejší vichřici prosinec řekl, že zimní nadílku dožene za jeden den a proto sypal sníh od rána až do večera a silničáři samozřejmě zaspali a asi budu muset nasadit drapák:-( 10cm na silnici je dost i na osobní auto.
21.12.05-Nějak se zase otepluje a sníh slejzá a voda z něj namrzá, mooc pěkná poladovice dnes ráno byla, ale veloušek drží a neuklouz, jen jsem večer vyměnil po 7000km svíčky a občas to střelí do sání až se uvolní víčko filtru:-( zkusím ho vyčistit (vyprat).
28.12.05-Doteď jsem měl nějaké to volno a tak dnes jsem jel po 5 dnech do práce a jelikož jsou prázdniny, tak mi zbylo auto o normálním počtu 4 kol. A věřte , že jsem rád, protože to co se dělo dnes na silnicích v okolí Prahy byla holá kotastrofa. Během tak krátké doby, tolik sněhu, to se jen tak nevidí (v Praze pochopitelně). I autem jsem jel domů skoro hodinu místo půlky:-( a tak zítra jedu zase autem, a krom toho jsem ten filtr ještě nevyčistil...
Velmi mrazivý leden (i v Praze) 06
16.01.06- Martinka měla spálu, tak jsem nepohrdl autem čtyřkolovým, protože musela být 3 týdny doma. Mně se nepodařilo cca.13.1.06 zprovoznit Jozýfka jde jen na jeden válec a neměl jsem čas to zkoumat i když chytil kupodivu, dnes bylo -12 stupňů a tak se mi nechtělo ho ani trápit, ale v pondělí budu mít volno a tak se na to vrhnu a budu zase jezdit.
V tomto zimním ježdění obdivuji me2d s jakou výdrží jezdí veloušem v těch nejhorších podmínkách (asi trochu sádlo-maso-chysta), opravdu pravej a zarytej velorexák, který jen netluče hubou, ale opravdu se činí, jen jsem zvědavej kdy tu budu číst datum a za tím vzkaz od me2dice, že me2d není schopen psát, že ho museli po příjezdu z práce domů odsekat od volantu kladívkem a majzlíkem Mohla by se tu udělat nová soutěž, na to jak me2d dlouho vydrží, trochu taková tipovačka. U nás bylo včera -12 a mrzl jsem i v autě s topením než se zahřálo
Já typuju, že Me2d vydrží až do jara, jde o to jestli vydrží Velouš takový ektrémní podmínky, přeci jen je to už stařík a může mít své mouchy. Ale mladé Me2dovo tělo vydrží, i když správnej Me2d v zimě spí. Ale vyjímka potvrzuje pravidlo!!
Ještě že já to mám z domu do práce přes ulicu (50 metrů).
Me2de, jsi ďábel! Můžeš nám sem napsat podrobnosti? Ohledně tvrdosti směsi, co je ten červený pruh, jaké jsou rozměry, kde a za kolik se dá koupit a hlavně - jaké to je při jízdě proti H-06? Špunty drapáku mají takové "zvýšené lemování, to by mohlo podpořit záběr, ale co, až se to ojede?
Pokud jsi měl vytahanej řetěz jak říkaš bylo by rozumné vyměnit celou řetězovou sadu.Případně investovat nejakou kačku na víc za kvalitní řetěz s O-kroužky, když už chceš jezdit i v zimně sůl je totiž pěknej sajrajt. Ježdění v zimně jak tě znám ti asi problém z hlediska zimy dělat něbude .Horší to bude s plachtama a solí. U nas okolo liberce se pouzívá dost sůl na udržování silnic a jezdil jsem párkrát po takové silnici a plachty to těžko nesou. Jinak ti přeji aby tě nejakej debil na silnici nesmetl
při jízdě v chladnu se mi oplatilo mít pootevřené jedno z okýnek, např. u spolujezdce. Nemlží se tak okna, ale hlavně funguje proud teplého vzduchu odzadu :o))