Tajný závod - Velorexy.CZ - vše o třikolkach Velorex

Tajný závod

autor: Honza13. 5. 2004Zajímavostikomentářů: 9přečteno: 13199 xfoto: 3známka: -

Loni v létě jsem se s Vlastou poprvé sešel, aby vyzkoušel jízdu s mým Velorexem, vybaveným motorem z Jawy 350/632. Konstatoval, že jede dobře.

Letos na jaře si ho projel znovu a prohlásil, že je to “nebe a dudy” oproti loňsku. Pouze jsem mírně zvýšil kompresi a namontoval starý dobrý karburátor 2926, namísto karburátoru z Jawy 638, který dával přiliš bohatou směs. Domluvili jsme se s Vlastou, že v rámci srazu v Boskovicích udělame tajný závod, lépe řečeno - poměříme výkony našich strojů.

A tak jsme se v sobotu odpoledne nenápadně vytratili z parkoviště a rozjeli se po silnici E461 směrem na Brno. Vlasta mě upozorňoval, že s nataženou střechou to jede rychleji, avšak já to drandil frajersky na kabrio v silném protivětru a nevěrícně zíral, jak mě Vlasta předjíždí.

Jízda bez střechy má podstatně horší aerodynamiku, o tom jsem se přesvědčil na vlastní kůži. Asi po 5km a 2 stoupáních jsme zastavili na autobusové zastávce, kde shodou okolnosti stál pán se dvěma dětmi a nepojízdným hadrákem. Prý spojka. Vlasta mu během minuty opravil spojku a rodinka mohla pokračovat v cestě. My ostatně také, motory vychladly, já raději natáhl střechu, odlehčili jsme se vypuštěním tekutých produktů metabolismu a otočili Velorexy do protisměru. Tentokrát jel Vlasta první. Při pevném startu mi na 1ku tradičně přeskakoval řetěz, takže Vlasta získal nějaký náskok, který jsem poté nebyl schopen stáhnout. Po větru jsme letěli jak šílení kopec-nekopec 80-90-100, pak už jsem nemohl ani sledovat tachometr. Po odbočení zpět na Boskovice jsme opět zastavili na vydechnutí a Vlasta mi ukazoval svůj digitál se záznamem maximální dosažené rychlosti. Byla na něm hodnota 115km/h...

Náš závod jasne ukázal, že papírové hodnoty výkonu motorů jsou velmi, ale opravdu velmi relativní. Moje 632ka má papírový výkon 24,5k, Vlastova 572ka 17k.

S takovým rozdílem ve skutečnosti, bych musel mít značně navrch, nemyslite?

Můj stroj.
Můj stroj.


Šestsettřicetdvojka zakomponovaná do Velorexu.
Šestsettřicetdvojka zakomponovaná do Velorexu.


Vlasta se svým strojem.
Vlasta se svým strojem.


Oznámkujte článek jako ve škole: 12345

nehodnoceno


Komentáře (9)

Provozovatel serveru nenese žádnou zodpovědnost za obsah komentářů.

ZávodZávod
AUTOR ČLÁNKŮ
Uživatele můžete kontaktovat po přihlášení
omlovam se, ze to pisi tak pozde ale me to zaujalo a nakonec nejsen na tom internetu tak dlouho.

Posláno 26.09.2005 v 22:09

Závod.Závod.
AUTOR ČLÁNKŮ
Uživatele můžete kontaktovat po přihlášení
Tak si tak trochu myslim, ze by to chtelo tak trosku poladit a to tak ze bych si pohral s predtihem a doladil smes, to by zalezelo kolik by si toho motor nechal libyt. Pak bych jeste upravil v hlavach deflektory a to by bylo aby se stoho nedostal poradnej vykon. To muzu zarucit uz jsem par motoru takhle prepral.

Posláno 26.09.2005 v 22:05

tajný závodtajný závod
AUTOR ČLÁNKŮ
Uživatele můžete kontaktovat po přihlášení
Pánové, napište nám svoje úpravy motorů,at se tak nedivíme nad jejich výkony.Nám s klasikou to holt tolik nejede,zato po 10 min. jsme na místě za vámi-v-

Posláno 15.05.2004 v 23:30

Re: tajný závodRe: tajný závod
AUTOR ČLÁNKŮ
Uživatele můžete kontaktovat po přihlášení
Moje 632ka nemá žádné zásadní úpravy. Motor mi sestavoval Jawař z Přerova a úpravy by měly spočívat jen v navýšení komprese, slícování kanálů a vykuchání mechanických náhonů otáčkoměru a tachometru.
Vlasta bude mít "tuning" asi rozsáhlejší.

Posláno 16.05.2004 v 11:07

Re: tajný závodRe: tajný závod
AUTOR ČLÁNKŮ
Uživatele můžete kontaktovat po přihlášení
Pokud vim Vlasta ma hlavne uz 6 vybrus a to znamena objem 361,3 tj. o skoro 20 cm3 vetsi nez original. A objem nicim nenahradis.

Posláno 16.05.2004 v 21:14

Re: tajný závodRe: tajný závod
AUTOR ČLÁNKŮ
Uživatele můžete kontaktovat po přihlášeníOsobní WWW stránkawww.vavru.cz
Velmi spravne. Mam uz sesty vybrus...ale na ty ostatni upravy motoru si nejak nemuzu vzpomenout.



-v-

Posláno 16.05.2004 v 21:16

z čeho to je???z čeho to je???
AUTOR ČLÁNKŮ
Uživatele můžete kontaktovat po přihlášeníOsobní WWW stránkawww.hydrant-rock.com
Zdarec hoši, k závodu se toho tolik napsat nedá jako dotaz či připomínka, protože je to dobře popsaný v honzově článku, ale všiml jsem si teleskopického pístu (ten co drží koš) v honzově strojovně, tak jsem se chtěl zeptat z čeho to je, jestli z favoritu či něčeho podobnýho, je to dobrej nápad a tak bych to tam taky instaloval, dík za odpověď -v-

Posláno 16.05.2004 v 07:27

Re: z čeho to je???Re: z čeho to je???
AUTOR ČLÁNKŮ
Uživatele můžete kontaktovat po přihlášení
Máš přesný odhad - je to teleskop z víka kufru Favorit/Felicie. Když mi opakovaně spadl koš při práci několikrát "na budku", začal jsem pátrat po vylepšení. A loni na Lipnici jsem to od kolegy okoukal...

Posláno 16.05.2004 v 11:00

Re: z čeho to je???Re: z čeho to je???
AUTOR ČLÁNKŮ
Uživatele můžete kontaktovat po přihlášení
P.S. - stejným způsobem jsem měl vylepšeného PAva - tam jsem použil malý teleskop z "rakve" na lyže.

Posláno 16.05.2004 v 11:10


Komentáře mohou psát pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé.

Hlavní stránka
Přehled článků
Seznam autorů
Top fotky
Fotka dne
Další fotky dne

Info

Celkem článků:847
Celkem fotografií:9489

TOP články

17215. MIKULÁŠSKÝ SRAZ ...
165XXV. ORTOTRAXNÍ SRAZ...
659. SRAZ VELOREXŮ BŘE...
55Zapalování a seřizov...
53Převodovky ve Velore...
52Mapa velorexářů - no...
49Kampaň - stop zbyteč...
48POTKALI SE U KOLÍNA
4514. Mikulášský sraz ...
44Velorex 435.0 - sché...

Diskuse u článků

Bylo fajn
Všechny kostýmy vítá...
Re: Čím přijet na 25...
Uzavírka pro příjezd...
Re: Výstava
Výstava
Výstava
flux capacitor
Vrchni Prchni Velore...
Čím přijet na 25. Bo...

Reklama