Začalo to nevinně. Měl jsem telefonát od jakéhosi pana Duby z Jindřichova Hradce,
že by potřeboval poradit s renovací Velorexe. Po chvíli jsem se dozvěděl,
že mezitím, co já jsem byl tady v Praze, pan Duba nás na jihu Čech navštívil a
moje babička mu ukázala všechny moje Velorexy. Další věcí pro mě zásadního významu byl fakt, že pan Duba koupil svůj stroj od stejného člověka jako já svého prvního
Velorexe - třistapadinu. Ze sentimentálních důvodů jsem se rozhodl o nadcházejícím
víkendu pana Dubu navštívit.
Kompletní a hlavně originální pohonná jednotka.
Pohled do přední části velorexe.
Tak to má být - kompletní "hydraulika" s funkčním a nedostatkovým dynamákem (i křížákem)
Ani střecha není nabořená.
V roce 1996, když jsem svého prvního Velorexe kupoval, jsem s původním majitelem
procházel k mému budoucímu stroji stodolou, kde stál pod plachtou podle jeho slov
skvěle dochovaný stroj, který nikdy neprodá, a tehdy mi ani nedovolil, abych si
ho prohlédl. Jistě chápete mé vzrušení, když jsem nyní po osmi letech mohl tento
"dochovaný stroj" podrobit důkladné prohlídce.
Za panem Dubou jsem v sobotu v podvečer vyrazil stylově - jak jinak než Velorexem
- již zmiňovanou třistapadinou. Pana Dubu jsem vyzvedl a jeli jsme na okraj
Jindřichova Hradce, kde má u svého známého Velorexe "ustájeného".
Po nasednutí a prvním zařazení dvojky se pan Duba zapřel nohama a oběma rukama
se chytil střešních trubek. Samozřejmě, že jsem chtěl svůj stroj předvést v nejlepším
světle, a tak jsme měli na digitálním tachometru brzo rychlost 95 km/h. Když jsme
dorazili na místo, pan Duba jenom konstatoval: "To jsem netušil, že to může
jezdit tak rychle".
Ale nyní již k samotnému stroji. V prvé řadě jsem zkonstatoval, že se nejedná
o žádného dochovaného patiňáka, ale Velorexe 16/350 z roku 1970, který měl plachty
natřeny asfaltem, naprosto přebastlenou palubní desku, předělanou elektriku atd...
Přední část velorexe - vše kompletní. Trubky nezohýbané a neshnilé.
Pohled na přebastlenou palubní desku.
Oplechované dveře.
Jisté však je, že pan Duba koupil stroj, který sice potřebuje kompletní generálku,
ovšem pokud ji provede pečlivě, bude mít výstavní kousek. Co se týká kostry, je
v perfektním stavu. Pouze na čumáku je asi centimetrová promáčklina (pod plachtou
nebude vidět). Žádné trubky nejsou shnilé. Ze dveří bude nutné opatrně odstranit
oplechování. Ve velorexu je krásný hydraulický motor s funkčním dynamákem i křížákem.
Ihned po koupi začal pan Duba s ostrojováním kostry.
Pak Duba zkouší posaz v mém Velorexu.
Originálním sedačka, kterou pan Duba bude vracet zpět.
Motor bude podroben kompletní GO. Nové oplachtování bude mít originální pískovou
barvu.
Co říci na závěr? Panu Dubovi držím palce při renovaci. A vám ostatním slibuji,
že vás na těchto stránkách seznámím s tím, jak renovace proběhla.
|