Velorex tým Střední Čechy sestavuje motory | |
autor: 15. 9. 2004přečteno: 21667 xfoto: 28známka: 2 |
V dnešním článku vám přibližím sestavování Mílova motoru, které proběhlo 25.
srpna. Po rozpůlení
motoru Míla sehnal veškeré potřebné součástky, a
tak se mohlo přistoupit k sestavování motoru (připomínám, že se jedná o "mechaniku").
Nejprve "vypíchnu" některé zajímavosti:
- zgenerálkovaná kliková hřídel má ojnice s jehlovými ložisky i u pístů (originál
je pouzdro)
- motor má šestý výbrus
- hlavy jsou snížené o 1,5 mm
- vyřezaná "okýnka" v pístech a jejich zkrácení o 2 mm
- na klikové hřídeli jsou japonská ložiska Nachi (koupena v Tobexu)
- převodovka z Jawy 634 (jiné odstupňování převodů)
Kromě posledně zmiňovaného bodu se jedná o úpravy, které by měly zvýšit výkon
motoru.
Ale nyní již k samotnému skládání, které bylo ve skvěle vybavené "půlírně"
Honzy hračkou. Nejprve jsme nahřály kartery a vlepily do nich všechna ložiska.
Zejména ložiska na klikové hřídeli jevila v karterech mírnou vůli i za studena.
Poté jsme nahřáli horkovzdušnou pistolí (osvědčila se skvěle) vnější kroužek ložiska
na klikové hřídeli v levém bloku motoru a karter motoru v místě styku s hliníkovým
dílem, který je mezi setrvačníky válců. Pak stačilo klikovku posadit do ložiska
a mírně zatlačit rukama a vklouzla na správné místo. Nelekněte se tedy fotek,
na kterých Honza drží kladivo a vítězoslavně drží zdvižený palec.
Pak přišlo na řadu zkompletování převodovky, odmaštění bloků, nanesení vrstvy
silikonu a sestavené karterů. Nechci detailně popisovat skládání motoru (to si
nechám do jiného článku), ale skvělým pomocníkem je přípravek na pístní čepy,
kterým je do pístu elegantně nalisujete bez použití jakéhokoliv násilí.
Převodovka z Jawy 638 (velmi výhodně zakoupená na kladenské burze) má na rozdíl
od původní "mechanické" převodovky odlišnou, robusnější konstrukci
(axiálně pohyblivá jsou pouze dvě kolečka namísto čtyř u původní převodovky) a
jiné odstupňování převodů. Podle Mílových postřehů je jednička a dvojka pomalejší,
trojka mírně pomalejší (čtyřka shodná - přímý záběr).
V současnosti má za sebou "nový" motor již více než 300 kilometrů. Cituji
teď Mílova slova: "Když to jede, tak to jede jako kráva". Jako snad
na každém stroji se i u toho Mílova objevují dětské nemoci (vynechávající válec,
problémy s karburátorem), které ovšem budou odstraněny do týneckého srazu, kde
se jeho stroj představí v plné kráse a také síle.
Ještě poznámka nakonec - třetí člen Velorex týmu Střední Čechy Me2d
bude muset vynucené půlení uskutečnit také. Během Velorexčundru
mu přestala fungovat jednička.
|
Oznámkujte článek jako ve škole: Hlasů: 1, Známka: 2
Související články:
| |
Provozovatel serveru nenese žádnou zodpovědnost za obsah komentářů. | převodovka | |
| | Uživatele můžete kontaktovat po | |
|
| zdravím chci se zeptat co ste dělaly s poslední kolečkem převodovky co je na něm hnací ozubení řetezu je totiž delší než původní kolečko z origo převodovky? děkuji Posláno 17.03.2015 v 09:44 |
|
|
|
Komentáře mohou psát pouze a uživatelé.
|
|
|
| Celkem článků: | 848 | Celkem fotografií: | 9516 |
|
| TOP články | |
| | Diskuse u článků | |
| | |
|