Lidové vozítka Františka Netíka | |
autor: 10. 8. 2005přečteno: 15923 xfoto: 4známka: 1 |
Lidové vozítko Ing. Františka Netíka bylo vyrobeno v roce 1957. Poháněl jej motor Jawa Minor II o objemu 620 cm3 a výkonu 20 KS. Hmotnost byla 800 kg a délka 4 500 mm. Zajímavostí je řízení zadní nápravy pomocí lanového převodu. Vozítko mělo hnanou přední nápravu.
Počátek stavby tohoto vozidla byl v roce 1953. Stavbu provázely od počátku nemalé problému spočívající v prosazení lanového řízení kol zadní nápravy. Karosérie je celokovová (částečně nerezová) samonosná s centrální nosnou trubkou. Brzdový systém je lanový na přední nápravě.
Výroba vozítka byla plánována v Královopolské strojírně v Brně jako sériová. Bohužel k ní nedoslo a automobil se tak dochoval v jediném exempláři. |
|
Tvar karosérie připomíná americké křížníky silnic.
| Lanové řízení zadní nápravy.
|
Oznámkujte článek jako ve škole: Hlasů: 1, Známka: 1 Známkovat mohou jenom přihlášení uživatelé
Provozovatel serveru nenese žádnou zodpovědnost za obsah komentářů. | motor | |
| |
| Ten motor musel pěkně funět, když táhnul takový tank. Posláno 10.08.2005 v 08:15 |
|
|
|
Komentáře mohou psát pouze a uživatelé.
|
|
|
| Celkem článků: | 842 | Celkem fotografií: | 9451 |
|
| TOP články | |
| | Diskuse u článků | |
| | |
|