Lidové vozítka Františka Netíka - Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

Lidové vozítka Františka Netíka

autor: Vlasta10. 8. 2005Velopříbuzníkomentářů: 1přečteno: 15923 xfoto: 4známka: 1

Lidové vozítko Ing. Františka Netíka bylo vyrobeno v roce 1957. Poháněl jej motor Jawa Minor II o objemu 620 cm3 a výkonu 20 KS. Hmotnost byla 800 kg a délka 4 500 mm. Zajímavostí je řízení zadní nápravy pomocí lanového převodu. Vozítko mělo hnanou přední nápravu.

Počátek stavby tohoto vozidla byl v roce 1953. Stavbu provázely od počátku nemalé problému spočívající v prosazení lanového řízení kol zadní nápravy. Karosérie je celokovová (částečně nerezová) samonosná s centrální nosnou trubkou. Brzdový systém je lanový na přední nápravě.

Výroba vozítka byla plánována v Královopolské strojírně v Brně jako sériová. Bohužel k ní nedoslo a automobil se tak dochoval v jediném exempláři.

Tvar karosérie připomíná americké křížníky silnic.
Tvar karosérie připomíná americké křížníky silnic.


Lanové řízení zadní nápravy.
Lanové řízení zadní nápravy.


Oznámkujte článek jako ve škole: 12345

Hlasů: 1, Známka: 1

Známkovat mohou jenom přihlášení uživatelé


Komentáře (1)

Provozovatel serveru nenese žádnou zodpovědnost za obsah komentářů.

motormotor
AUTOR ČLÁNKŮvksir
Ten motor musel pěkně funět, když táhnul takový tank.

Posláno 10.08.2005 v 08:15


Komentáře mohou psát pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé.

Hlavní stránka
Přehled článků
Seznam autorů
Top fotky
Fotka dne
Další fotky dne

Info

Celkem článků:842
Celkem fotografií:9451

TOP články

125Jarní Boskovice č 26...
120POTKALI SE U KOLÍNA
90MUZEJNÍ SRAZ ČESKÁ T...
69Zapalování a seřizov...
66Převodovky ve Velore...
55Vrchní, prchní! Velo...
53Maďarsko 2010 aneb s...
51Kampaň - stop zbyteč...
47III. VELOREXÁŘSKÝ PL...
4325. Jarní sraz Velor...

Diskuse u článků

Bylo fajn
Všechny kostýmy vítá...
Re: Čím přijet na 25...
Uzavírka pro příjezd...
Re: Výstava
Výstava
Výstava
flux capacitor
Vrchni Prchni Velore...
Čím přijet na 25. Bo...

Reklama