Velorex 2006 - Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

Velorex 2006

autor: Jiří K.6. 12. 2006Expedicekomentářů: 7přečteno: 12947 xfoto: 119známka: 1

V tomto článku nenajdete žádný text - informace jsou umístěny jako popisky obrázků.


V neděli 2.7.06 začíná naše dvou týdenní cesta přes alpské velíkány do Monte Carla a zpět.Smůla začíná prvním dnem. Čtyřkolka má rozpadlý ventilátor, tříkolka rozlomené kolečko převodovky a zničenou vidličku řazení.Nový Hrozenkov - Zlín - Slavkov u Brna - Moravské Budějovice - Česká Bystřice. Ujeto 300 km.
Ventilátor vaříme v Moravském Krumlově, motor půlíme večer na benzínce v České Bystřici, kde taky přespáváme.Ráno vyrážíme směr Gmünd - Freistadt - Linz - Wels - Lambach - Traundorf - Bad Isch - Bad Aussee - Hallstatt. Ujeto 315 km.Ráno přišlo vhod koupání v jezeře.
Voda byla nádherně čistá a studená. Naproti v horské kotlině se nachází pravěké naleziště hallstattské kultury.Nocujeme ve volném tábořišti u jezera.Ráno vyrážíme směr Zell am See. Po cestě zastávka u horského jezera v Mittertalu. Za náma panoráma Dachstainu.
Dál následuje Gosau - Lindenthal - Hüttau - Bischofshofen. V Zell am See jsme poměrně brzy, tak se jedem podívat dál přes Lend - Mittersill na Krimmlské vodopády.
Z časových důvodů zdoláváme pouze 1/3 vodopádů. I tak nám zabraly přes hodinu svižného výstupu a sestupu.
Vracíme se zpět přes Zell am See do vesničky Fusch an der Grossglockner, kde pozdě večer nacházíme opuštěný dům. Na zahradě přespáváme. Ujeto 255 km.Brzy ráno vyrážíme zdolat první velký alpský přejezd. Jedeme směr Grossglockner.Ráno je nádherně modré nebe a jízdu si patřičně vychutnáváme.
V tomto cca 35-ti km stoupání poprvé srovnávame rozdíly hydrauliky a mechaniky.Rovnějších úseků k focení moc nebylo. Střídal se 1. a 2. stupeň řazení.
Konečně jsme nad mraky :o), nádherný pocit.Vyhlídka pod Grossglocknerem (2416 m/m).
Nejsme tady nahoře sami staršího roku výroby.
Sjíždíme dolů do údolí směr - Winklem - Lienz - Strassen – Toblach. Tady nás zastihla bouřka. Není možné dál jet. Přespáváme přímo u cesty, která je z obou stran hraničená přírodním parkem. Ujeto 170 km.Ráno vyrážíme po rovných cestách Cortina d´Ampezzo – Castello Lavazzo - Conegliano - Treviso – Benátky.
Do benátek přijíždíme po široké spojovací cestě. Po krátké prohlídce vyjíždíme z města a kopírujeme východní pobřeží směr Lugo – Sant´Anna – Lido delle Nazioni.V Lido delle Nazioni končíme a přespáváme v kempu. Ujeto 306 km. Druhý den máme volno, které trávíme ve stylovém bazénu. Ráno vyrážíme směr Ravenna – Forli – San Benedetto in Alpe - Rufina – Pontassieve – Firenze - Lastra a Signa. Ujeto 204 km.Ráno pokračujeme směr Pisa.
Nemůžeme vynechat nejznámější památku tohoto města.
Opravdu to mají křivé.Parkováni na autobusové zastávce není zrovna koscher.Dokonce i novomanželé budou mít na Velorexy vzpomínku.
Jedeme dál k západnímu pobřeží směr Spezia – Monterosso.Parkuje nad městem na vyvýšené vyhlídce nad útesy.
Jdem se podívat do starobylého přímořského městečka Monterosso.Je turisty málo obývané (zákaz vjezdu motor. vozidel), stylové a velice pěkné.Za celou cestu jsme neviděli pěknější a čistší pobřeží.
Přespáváme přímo na parkovišti nad městem. Ujeto 190 km. Ráno děláme malou údržbu a vyrážíme podel pobřeží směrem nahoru.Jedeme podel pobřeží na Rapallo – Janov. Je to cesta části slavného italského cyklistického závodu.
Projíždíme Janovem a valíme si to na Savonu. Zde jsme totálně znaveni úmorným vedrem a děláme malou přestávku.Pokračujeme na Albena – San Remo, kde pro dnes končíme. Ujeto 225 km. Večer se jdem podívat do hospody na finále šampionátu ve fotbale. Oslavy Italů byly velkolepé a nepopsatelné. Spát jsme šli až pozdě ráno.
Ráno vyrážíme do Monaca.Po cestě potkáváme sraz italských Fiatů 500.V Monte Carlu nebylo možné zaparkovat, tak Velorexy necháváme na okraji města.
Okruh F1.Přístav v Monte Carlu.Město plné hotelů, kasín a luxusních aut.
Z Monaca vyrážíme podel francouzkých hranic na sever, domů. Přespáváme v Breil s. Roya. Ujeto 75 km.Za stanem nám teče horská cesta a ranní koupání je osvěžující.
Tato cesta nás křižuje až do Tende.Alpy jsou provrtány tunely, kde ne, tam se musí vyjet. Dál projíždíme Cuneo – Fosano.
Ve Fosanu musíme svařovat výfuk a ventilátor.Najít vybavenou dílnu nebylo těžké.Přes Bra – Novara dorážíme do Feriolo, ležící u italsko-švícarského jezera Lago di Maggiore. Zde v kempu nocujeme. Ujeto 325 km.
Následující den máme volno, které trávíme u vody a v 40 km vzdáleném Gottard Parku, plném různých veteránů.
Jezero Lago di Maggiore je lemováno velkolepými hotely.
Příští den vyráříme opět do hor. Směr – Locarno – Bellinzona – Passo de Bernardino.Olympijská vesnička Svatý Bernard.
Výjezd do Passo de Bernardino (2065m/m).Passo plné horských jezer.
Dál pokračujeme Hinterrhein – Brail.
Z Hinterrheinu sjíždíme do Brailu, kde přespáváme. Ujeto 235 km.Ráno jedeme směr Zernez, kde snídáme a chystáme se vyjet na Pass dal Fuorn.Pass dal Fuorn (2149m/m). Sjíždíme do Santa Maria.
V Santa Marii odbočujeme na Umbrail pass. Cesta je to velmi úzká, šotolinová a prudká. V serpentýnách nevychází oblouk zatočení a není vidět do protisměru. Žádné svodidla. Nejtěžší cca 30 km výjezd.Umbrail pass (2505m/m). V dáli Pass del Stelvio.Pass del Stelvio (2760m/m).
Tohle nás čeká dolů. Naštěstí je cesta dostatečně široká.
Chlazení brzd při sjezdu.Dál pokračujeme Trafoi – Merano – Jaufenpass (2099m/m) – Passo del Brennero (1375m/m), Innsbruck.
Končíme v Schwarz. Ujeto 280 km. Ráno jedeme Wörgl – Kitzbühel – Salzburg – Vocklabruck - Lambach – Wels – Linz – Amstetten – Melk – Krems – Tulen – Hollabrunn – Znojmo - ráno 15.8. N.Hrozenov. Ujeto 716 km na jeden zátah ! Celkově ujeto 3686 km.

Oznámkujte článek jako ve škole: 12345

Hlasů: 1, Známka: 1

Známkovat mohou jenom přihlášení uživatelé


Komentáře (7)

Provozovatel serveru nenese žádnou zodpovědnost za obsah komentářů.

Úprava???Úprava???
REGISTROVANÝ UŽIVATELVelorex435
Úprava vašej štvorkolky mi príde značne podobná z tou mojou. Nemáte náhodou v TP o nej záznam? Lebo ja mám v preukaze záznam o úprave vo velorexe,ale neviem, čoho sa týkal. Či výzoru,alebo niečoho úplne iného

Posláno 11.12.2006 v 18:27

Re: Úprava???Re: Úprava???
AUTOR ČLÁNKŮJiří K.
Ta úprava v TP není. Je to úprava, kterou jsme si udělali sami, aby čtyřkolka byla pohodlná a šikovnějšího vzhledu.

Posláno 12.12.2006 v 19:05

ZHODNOCENÍ EXPEDICEZHODNOCENÍ EXPEDICE
AUTOR ČLÁNKŮvelorexmaniakOsobní WWW stránkawww.velorex.tym.cz, www.velorexr66.tym.cz
Tož pěkné ogaři!
Vidím, že jste se patrně lehce nechali inspirovat našimi čtyřmi alpskými cestami a pěkně jste si to užili. Stelvio se ale musí jezdit nahoru tak, jak jste ho vy jeli dolů, protože z té strany, co jste ho vyjeli vy, to zvládne každý vydýchaný 16/175 Jaké rozdíly jste zjistili mezi hydraulikou a mechanikou? Schválně, jestli ty samé co my?

Zdraví Vás T.J.

Posláno 6.12.2006 v 15:40

Re: ZHODNOCENÍ EXPEDICERe: ZHODNOCENÍ EXPEDICE
AUTOR ČLÁNKŮJiří K.
Čau Tome,
dík za pochvalu. Samozřejmě že Vaše články z expedic jsou čtenářské lahůdky a nějaká ta inspirace tam určitě byla. Hlavně cesta tam. Cesta zpátky byla spíš o náhodě a neměli jsme pevný itinerář. Na Stelviu jsme nebyli naposledy a určitě si jej někdy vyjedeme i opačným směrem. Jeli jsme bez mapy, tudíž že jsme na Stelviu jsme zjistili až nahoře. Výjezd ze Santa Marie na Umbrail pass asi nebude 16/175 záležitost, hlavně ve spodní části . Rozdíly byly klasicky v řazení 1 a 2. Kde mě mechanika nebrala 2-ku a musel jsem jet na 1 (na Grossglockner z 70%), tam si to hydraulika frčela v pohodě za 2. Na 1-čkách v prudkých výjezdech jsem byl ale s mechanikou rychlejší než hydraulika. Hraje tam ale roli více faktorů (já mechaniku lépe chladil a byl jsem lehčí).
Zdraví
Jiří Kovář

Posláno 7.12.2006 v 14:13

Re: ZHODNOCENÍ EXPEDICERe: ZHODNOCENÍ EXPEDICE
AUTOR ČLÁNKŮvelorexmaniakOsobní WWW stránkawww.velorex.tym.cz, www.velorexr66.tym.cz
Nazdar Juro,
tak to je dobrý bez mapy Vidím, že až pojedeme někdy kolem, bude třeba navštívit Umbrail pass...(Ta 16/175 patřila Stelviu z té strany, co jste jeli vy)... Tak to je přesné s těmi převodovkami. Grossglockner jsme jeli samými mechanikami a tu jedničku si pamatuju dobře. Hodinu furt jedna, sem tam ulevit dvě a zas jedna... Zase hydraulika, když má správný sklon, říkáme tomu "hydraulickej kopec" a chytí se dvojka, nechá mechaniku za sebou
Už jsou ty Alpy ale moc profláknutý, musíme hledat naše cíle jinde...

Zdar T.

Posláno 7.12.2006 v 15:22

Re: ZHODNOCENÍ EXPEDICERe: ZHODNOCENÍ EXPEDICE
AUTOR ČLÁNKŮHonza
Pyreneje! Nebo spíš rovnou Kordilery!

Posláno 7.12.2006 v 15:48

Re: ZHODNOCENÍ EXPEDICERe: ZHODNOCENÍ EXPEDICE
AUTOR ČLÁNKŮJiří K.
Třeba na východ rumunský Fagaras
http://www.hrdlicky.cz/Cyklovky/Rumunsko/015.htm

Posláno 7.12.2006 v 17:10


Komentáře mohou psát pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé.

Hlavní stránka
Přehled článků
Seznam autorů
Top fotky
Fotka dne
Další fotky dne

Info

Celkem článků:842
Celkem fotografií:9451

TOP články

129Jarní Boskovice č 26...
110POTKALI SE U KOLÍNA
87MUZEJNÍ SRAZ ČESKÁ T...
69Zapalování a seřizov...
68Převodovky ve Velore...
55Vrchní, prchní! Velo...
53Kampaň - stop zbyteč...
48Maďarsko 2010 aneb s...
46III. VELOREXÁŘSKÝ PL...
43Přívěsný vozík Velor...

Diskuse u článků

Bylo fajn
Všechny kostýmy vítá...
Re: Čím přijet na 25...
Uzavírka pro příjezd...
Re: Výstava
Výstava
Výstava
flux capacitor
Vrchni Prchni Velore...
Čím přijet na 25. Bo...

Reklama