Krušnohorské vršky 2007 od Peťase - Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

Krušnohorské vršky 2007 od Peťase

autor: Peťass6. 8. 2007Srazykomentářů: 0přečteno: 11896 xfoto: 83známka: 1

Už dlouho mě láká vyzkoušet co dokáže moje dvěapůle a proto plánuji účast na Krušnohorských vršcích, 270 km přeci není až tak moc, to musí zvládnout. Přemýšlím jak ušetřit čas, pracuji v Praze a nechci jet na otočku do Pardubic jen pro hadráka. Napadá mě, zeptat se Vlasty, zda by nevěděl o místě pro Velouška v Praze. Dává mi typ na Tomáše Jaroně, nemá volný plac, ale mám to zkusit u Honzy Matla, je to dobré, místo by se našlo, posílá i telefon. Neváhám, beru mobil a domlouvám se sním co a jak. V neděli odpoledne sedám do stroje a nabírám směr Praha. Jsme smluveni, že přijedu mezi 17. a 18.. Nic se neporouchá a tak ukusuji prvních 124 km cesty. Jsem očekáván s otevřenou garáží a vjíždím rovnou dovnitř, to se Velouškovi líbit, poprvé od oblečení pořádná střecha nad koženkou.

V pátek se metrem dostávám na Smíchovské nádraží, kde podzemí opouštím a tím se taky ztrácím. Nemůžu najít nástupiště autobusu 244, to je jediný spoj o kterém vím, že jede do Chuchle. Trvá to snad 10 minut než je objeveno.Tím se trochu zpozdím, ale nehoří. Honza ještě nakládá pár drobností a vyrážíme. Nemáme za sebou ani 15 km a slyším, že se v motoru něco děje a v tom hrozný rámus, asi mi prasklo koleno výfuku, Honza není k zastavení a tak brzdíme až na 1. křižovatce kde už taky slyší. V podstatě se nic nestalo jen úplně vyšroubovaná převlečená matka. Za pomoci rukavice vracím zpět a pokračujeme, to je klid. U Stochova na benzínce čekáme na Pepu Suka a při té příležitosti tankujeme a hledám příčinu plavby v zatáčkách, myslím na volné dráty v kole, ale ukazuje se, že to je povolená matice osy. Je utaženo, Pepa už je taky tady a tak pokračujeme na KV. Najíždíme na karlovarskou, ale jen na chvíli, jak to jde odbočujeme a rádi. Honza náhle zastavuje, naznačuje telefon. Volá Míla, že našel novou zkratku, tu musíme vyzkoušet. Jedná se o silničku vedoucí přes Srní, zkratka to sice je, ale chudáček motor, dávám mu zabrat, aby vyjel, bohužel se opět povoluje koleno, pro zněnu na druhé straně. Jen co se dá zastavit utahuji a kolem 20. hodiny dorážíme pod rozhlednu na Blatenském vrchu. Fasujeme startovní číslo, kšiltovku, panáka becherovky a místo na stan. Ještě večeře, výborný gulášek, trocha pokecu s kolegy a šupky dupky do hajan.

Ráno nás ze stanů vyhání sluníčko současně s pozvánkou na snídani. Snídaně je doslova bomba, forma švédských stolů, na výběr jsou salámy, sýry, pomazánky, ale i zelenina a samozřejmě chleba nebo rohlík. Blesk nasadil laťku hóóódně vysoko. Po jídle pár slov k programu, zaprvé se musí najím místo startu, k tomu slouží mapy rozvěšené okolo rozhledny a A5 papíry ukryté někde v lese, ty si musí najít každý sám ale jen svůj, podle startovního číslo. Na trati je sedm stanovišť a představují různá řemesla. Jen co Blesk řekne vše, rozptylujeme se po lese, klíč nacházím vcelku brzy a mířím k mapě. Je na něm 6 děr a z toho jich pět pasuje na rozhledny v okolí, poslední je start, nachází se kousek od Božího Daru. Honza startuje tamtéž a Pepa konec konců taky, ještě se k nám přidává Míla a Med2d – náš servisní vůz – nepřijel velorexem. Na odpočívadle před Božím Darem dostáváme obrázkový itinerář a vyrážíme k prvnímu úkolu, vedeni jsme do Nového Města, kde na nás čeká práce s hlínou (hrnčíř) na kruhu máme vytočit jakoukoli nádobu. Každý má na svůj výtvor 10 minut, docela hodně, zvláště když je před námi skupina čítající deset členů. Než se dostaneme na řadu uplynou bez mála dvě hodiny. Aspoň je čas okouknou co a jak. Představuji si, jak vytáčím vázu, bohužel realita je jiná, nám základ a v tom mi v ruce zůstává kus stěny, vize jde do háje, doplácávám košíček s uchem. Po mě je na řadě Honza, Míla i Pepa a pokračujeme na další zastávku v Merklínu, tady jdeme do dolů (vany) krušit (těžit – odvozen název Krušné hory) kamení z necek plných písku a vody. Po těžbě jsme tak zmoženi, že musíme na oběd. Než jej přinesou, trochu bilancujeme a vychází nám ,že do 18. hodin nemáme šanci stihnout všechny úkoly. Nenecháváme se zviklat nestíhačkou a pokračujeme k dalšímu stanovišti, které je těsně před obcí Radošov u historického mostu. Tentokráte bereme do ruky jehlu s nití a obšíváme kruh na čas. Při tom začíná pršet, a než se všichni vystřídáme tak už lije jako z konve a nepřestává a tak vyrážíme za deště. Cestou se trháme a na hrad vjíždíme ve dvou samostatných skupinkách a dost zmáčení, naštěstí voda už nepadá a tak se ujímáme kovářského náčiní a kováme kramli, na čas. Docela dřina, ale co člověk neobětuje pro obnovu hradu. Opevnění opouštíme přes lesem, déšť udělal své a cesta po níž jedeme vypadá spíše jako klouzačka a tak je bláto všude. Abychom se dostali k dalšímu řemeslu (tesař) musíme zdolat stejný kopec co včera, už vím co je přede mnou tak řadím za dvě a jedu co to dá, až ke stanovišti. Úkolem je postavit vodní mlýn. Stlouci pár prkýnek, to je hned, ale ještě se musí ukázat, že mechanizmus funguje, mlýnek se musí 2x otočit silou proudu potůčku a to není jen tak je to totiž spíše strouha, ale daří se. Předposledním řemeslné klání je na Klínovci a to vystřihnout z plechu něco jako kytku na čas. A závěrečnou disciplínou je sestřelit ruční hasičskou stříkačkou plechovku v okýnku, i to se daří. Do kempu dorážíme asi 19 hodin. Na závěr ještě otázka, jaké jsme zdolali převýšení. Pak už je volná zábava. Většina si sedá k ohni a kytaře, k tomu pivko a něco k zakousnutí. Asi v 10 večer přichází další Bleskovo překvapení, přijeli kejklíři s ohnivou šou a předvádějí nám své umění a tím pro mne dnešní den končí.

Ranní vstávání je opět ve znamení připravené snídaně, shonu kolem balení a řazení do kolony směr Vary. Po příjezdu motorkářů se začínáme řadit od křižovatky do štrůdlu. Je odmávnuto a jedeme na 25 km vzdálenou karlovarskou kolonádu. Po cestě máváme kolemjdoucím, oni nám, ale až při průjezdu městem, se ukáže co dokáže 40 velorexů, v podstatě zastavujeme život města a všichni se jdou koukat co se to děje, vycházejí z obchodů i domů a mávají. Zastavujeme u pošty, kde se koná vyhlášení výsledků včerejšího závodu. Začíná se vyhlašovat od 18. místa já ač jsem v nic nedoufal, tak jsem se umístil na vcelku slušné 9. příčce. Na prvních třech místech se umístili Milan Krejza, Michal Sedmihradský, Jindřich Kynz. Po tomto finálovém ceremoniálu se postupně rozjíždíme domů. Taky nasedáme a startujeme. Chceme mít Karlovy Vary jako na dlani a proto vyrážíme směrem vyhlídka, nějak nám nepřeje štěstí a dojíždíme zpět k poště, ještě jednou se tedy loučíme s Bleskem a tentokrát volíme jistotu, karlovarskou do Prahy. Vše jde hladce až do doby kdy Veloušek zacuká a dojde benzín, přepínám na rezervu a doufám, že se na obzoru objeví benzínka. Netrvá dlouho a už ji vidím, to mám zase jednou štěstí. Honza na mě a Mílu čeká na odbočce. Nechceme jet po hlavní, cesta je sice daleko klikatější a rozbitější, ale větší klid to vynahradí. Projíždíme Jesenicí, Rakovníkem Novým Strašecím, tam málem neodbočím, Unhoští, tady se děláme, Míla jede domů. Já se Honzou loučím u něj před domem a vyrážím k domovu. Těsně před Říčany mi to přestává jet. Koukám, že benzínová hadička je prázdná. Profukuji ji a je hotovo, bohužel po 2 km ten samý problém, takto se to opakuje ještě několikrát, už začínám myslet na Honzu a odtah, ale ještě se nevzdávám, dávám pryč benzinový filtr, zdá se mi ucpaný, po 10 km si říkám, že je vyhráno , bohužel není, hned v zápětí je to tu zas. Ještě zkouším profouknout celý benzínový přívod i s kohoutkem a je vyhráno, dojíždím až do Pardubic.

Parádní sraz, líbil se mi víc než Boskovický, ani ne pro organizaci nebo úkoly, i když byly prvotřídní, ale spíše pro rodinnou atmosféru, méně strojů, lidí a hlavně všichni na jednom místě. Co dodat, už se těším na další ročník.


Oznámkujte článek jako ve škole: 12345

Hlasů: 2, Známka: 1

Známkovat mohou jenom přihlášení uživatelé


Související články:
Lipnice 2007Lipnice 2007

Komentáře

Provozovatel serveru nenese žádnou zodpovědnost za obsah komentářů.

K tomuto článku nebyly vloženy žádné komentáře.

Komentáře mohou psát pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé.

Hlavní stránka
Přehled článků
Seznam autorů
Top fotky
Fotka dne
Další fotky dne

Info

Celkem článků:842
Celkem fotografií:9451

TOP články

137Jarní Boskovice č 26...
135XII. Film Fest Velor...
101MUZEJNÍ SRAZ ČESKÁ T...
77Převodovky ve Velore...
67Zapalování a seřizov...
66Maďarsko 2010 aneb s...
59Vrchní, prchní! Velo...
57III. VELOREXÁŘSKÝ PL...
56Kampaň - stop zbyteč...
55XXIV. PODZIMNÍ SRAZ ...

Diskuse u článků

Bylo fajn
Všechny kostýmy vítá...
Re: Čím přijet na 25...
Uzavírka pro příjezd...
Re: Výstava
Výstava
Výstava
flux capacitor
Vrchni Prchni Velore...
Čím přijet na 25. Bo...

Reklama