Jak již bylo avizováno, v areálu brněnského výstaviště se tento týden konaly veletrhy užitkových vozidel Autotec a osobních vozů Autosalon. Součástí byla akce nazvaná Classic Show Brno 2010 – první veletrh historických automobilů, motocyklů, náhradních dílů a renovačních dílen v České republice a největší setkání klubů majitelů youngtimerů, pořádaná Atelierem Kupka s.r.o.
Této akce se zúčastnil též Velorex club v AČR, který na svém stánku představil Velorex 16/250 valník z roku 1957 a Velorex 16/350 z roku 1969, který dojel na Severní mys – Nordkapp. Součástí expozice byla prezentace knihy Velorex – Tělesně vadní do šťastnější budoucnosti a také obrazovka, na které zájemci mohli shlédnout nejen ukázky ze současných srazů těchto strojů, ale také unikátní videa natočená na zahraničních expedicích s Velorexy na sever Evropy.
Stroj 16/350, umístěný přímo v prostoru před expozicí Velorex clubu v AČR byl skutečnou atrakcí pro procházející návštěvníky. Málokdo si na něj nesáhl a málokdo se před ním nenechal vyfotografovat. Nápad byl natolik úspěšný, že organizátoři celé akce fotografii s tímto strojem umístili na diplom, který dostal každý z účastníků hvězdicové jízdy, která byla součástí této velkolepé akce.
Nádherné prostředí pavilonu A, postaveného podle návrhu architekta Josefa Kalouse z úpravami docenta pražské techniky Josefa Valenty ve druhé polovině dvacátých let minulého století na nás zanechalo ten nejlepší dojem. Věříme, že se stejnými pocity odcházeli i návštěvníci veletrhu.
Ač názory na Velorexy mohou být různé, je objektivně nezpochybnitelým faktem, že tříkolové a později čtyřkolové stroje Oskar a Velorex jsou nedílnou součástí československé automobilové historie druhé poloviny dvacátého století. Pro tento seriozní pohled na problematiku invalidních tříkolek udělal o tomto víkendu Velorex club v AČR maximum |