Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

ExpediceInfoPovídkyPoznatkyReportáže ze srazůTipy na výletVaše strojeVelopříbuzníZ médiíZajímavostiFotky dne

Dynamostartér - upálení pružného pérka přerušovače

Hierarchický výpis

Rss export Textová verze

Seznam odpovědí (14)

  • Dynamostartér - upálení pružného pérka přerušovače

    08.11.2015 v 19:40

    jo napsal:

    Ahoj všem,
    mám jeden problém a nevím si s rady, proto se obracím na vás. Při startování svého velorexe 350 přes dynamostartér se mi u přerušovače­(kladívka – pouze u pravého válce) kompletně upálí pružné pérko a tudíž můžu celý přerušovač vyhodit (už jsem jich upálil tak 6 ks). Děje se to pouze u přerušovače pravého válce, kdy startéru se nechce moc otočit a následně se pružné pérko úplně nažhaví až se upálí. Odtrh a předstih jsem již několikrát seřídil. Teď chci vyměnit novou váčku,… Děkuji předem za radu.

    Přidat odpověď

  • Re:Dynamostartér - upálení pružného pérka přerušovače

    08.11.2015 v 19:53

    Brťka napsal:

    ahoj, tak to je moc i na mne, takový problém. jen si dovoluju myslet, že vačku není kvůli tomu potřeba měnit. obávám se, že problém bude někde úplně jinde a vůbec bych přes dynamák nestartoval. Akorát bych se zeptal, zda pokud se nastartuje přes páku a motor se nechá běžet, zda to dělá nějaký problém, nebo ne. to bude někde mezi křížákem a dynamákem. pokud není evidentně poškozena izolace na statoru /ta deska s kontakty vlevo, sundal bych stator a podíval se,jak to vypadá zevnitř. určitě bych to už dynamákem nestartoval.

    Přidat odpověď

  • Re:Dynamostartér - upálení pružného pérka přerušovače

    08.11.2015 v 20:45, příloh: 3

    jo napsal:

    Ahoj, díky za odpověď. Bohužel v startování přes páku nejsem moc úspěšný – motor nenastartuje na první šup. (respektive jsem moc pohodlný, abych s pákou musel škubat několik krát za sebou). Ještě trochu poznámka. Předstih seřídím na pravém válci tak na 1,5 – 2mm (a jsem na limitní poloze), na levém válci v poho 3,5 mm. Když náhodou je poloha ok (to je když se pérko nezačne žhavit) a motor nastartuji, potom drží volnoběh. Pérko se u volnoběhu nebo za jízdy nežhaví a motor celkem pravidelně šlape. Dole jen pár obrázků, včetně rozebraného dynamostartéru.

    Přidat odpověď

  • Re:Dynamostartér - upálení pružného pérka přerušovače

    08.11.2015 v 20:58

    Brťka napsal:

    hmm, z fotek se nezdá, že by pertinax byl poškozený z kterékoliv stran. na statoru je ale poškozená izolace na těch cívkách. Myslím si, že vačka rozhodně nezpůsobí přepálení. ten problém bude v těch ampérách, co tam tečou při startování. každopádně bych kontroloval stav – správnost zapojení a podíval bych se pro jistotu i na křížák . na rotoru se taky nic nezdá divnýho?

    Přidat odpověď

  • Re:Dynamostartér - upálení pružného pérka přerušovače

    08.11.2015 v 21:19, příloh: 2

    jo napsal:

    rotor je taky v pohodě. (ještě jsem udělal fotky). Myslím, že budu muset rozdělat křížák a jak říkáš ještě jednou to celé překontroluji, primárně se zaměřím na spojení 1A, no a potom uvidím….

    Přidat odpověď

  • Re:Dynamostartér - upálení pružného pérka přerušovače

    08.11.2015 v 21:27

    Brťka napsal:

    no, z čelní strany rotoru mi přijdou zalakované dráty taky odřené

    Přidat odpověď

  • Re:Dynamostartér - upálení pružného pérka přerušovače

    08.11.2015 v 21:28

    Brťka napsal:

    pro jistotu bych raději i odpojoval baterku, jinak z baterky vedou natvrdo dráty ke křížáku a je to stále v podstatě pod proudem

    Přidat odpověď

  • Re:Dynamostartér - upálení pružného pérka přerušovače

    08.11.2015 v 21:35

    jo napsal:

    to je možná odraz blesku, nafotím během dne a pošlu. Po rozebrání křižáku budu informovat jak jsem pokročil.

    Přidat odpověď

  • Re:Dynamostartér - upálení pružného pérka přerušovače

    08.11.2015 v 21:43

    Brťka napsal:

    no snad se vyjádří i „znalci v oboru“, nejaké šikovné elektrikář

    Přidat odpověď

  • Re:Dynamostartér - upálení pružného pérka přerušovače

    09.11.2015 v 06:07

    Beton napsal:

    zkousel jsi vemenit civku?
    je zajimave ze ti neprepálí perko v krizovem prepinaci.
    neopira se ti vacka o hranu kladivka?

    Přidat odpověď

  • Re:Dynamostartér - upálení pružného pérka přerušovače

    09.11.2015 v 06:15

    Beton napsal:

    koukni na civku zapojeni 1 od kladivka a 15 od baterky( klicku)

    pak koukni jestli je civka na 12 voltu
    pripadne ji zamen za tu z druheho valce.( aby jsi eliminoval zavadu civky)
    nedotýka se ti pri startovani kontakt S1 s kontaktem kde je pripojen dratek od kladivka (treba ockem od silneho kabelu)

    Přidat odpověď

  • Re:Dynamostartér - upálení pružného pérka přerušovače

    09.11.2015 v 07:05

    HonzaBK napsal:

    Já bych to asi typnul na špatnou kostru někde. Zkus vzít startovací kabel a připoj ho jedním koncem na mínus baterky a druhým jen někam na motor – za karter. To mě napadá jako první a jako druhý že máš blbě něco složenýho u kladívka, nebo vadný kondík a je to prošvihlý na kostru, takže se upálí v tom nejjednoduším místě, tj. ta tenká pružina, která slouží jako pojistka. Zkus tam pro zajímavost vložit pojistku na ten drát od kladívka k cívce. Jinak předpokládám že jsi zkusil mezi sebou zaměnit cívky. Co to dělá na zpátečku? nepálí se druhý kladívko? Pokud ano, typnul bych to na špatně zapojenej křížák. Prostě od počátku to vidím něco někde špatně složený izolační podložky – zkus zapojit kladívka přímo na cívky – přes křižák pouze ty tlustý dráty. POZOR nepřehodit mezi sebou levou a pravou

    Přidat odpověď

  • Re:Dynamostartér - upálení pružného pérka přerušovače

    09.11.2015 v 19:47, příloh: 2

    jo napsal:

    Ahoj všem. Cívky mám 12V a zkoušel jsem je přehodit, bez efektu, respektive efekt byl stejný. Zapojení mám taky ok, tedy 1 od kladívek a 15 od baterky.
    Ještě jednou jsem prošel plánky zapojení s realitou viz první schéma. V druhém jsem detailněji zakreslil skutečnost oproti schématu. Modré je skutečnost a oranžové co není zapojeno dle elektroschématu. Fakt je, že kablík 15 mám přímo zapojený ke klíči místo toho abych ho tahal přes pojistky. Druhá věc je ta, že nemám zapojenou kostru motoru (startéru)- najivně jsem si myslel, že motor je automaticky ukostřený přes kyvku (asi chyba lávky, protože všude je to odizolované- přes silenbloky)- jedinou kostru by mohl mít motor přes startovací páku respektive řadící páku. Mám motor někde ještě kablem ukostřit a kde? Potom ještě dotaz, který s tím nesouvisí,… nevím kde mám zapojit signalizaci neutrálu.

    Přidat odpověď

  • Re:Dynamostartér - upálení pružného pérka přerušovače

    09.11.2015 v 20:36, příloh: 1

    Beton napsal:

    motor se ukostruje na prednim silenbloku
    neutral se napojuje na konektor co je v miste oznacenem na obrazku v priloze

    Přidat odpověď

  • Re:Dynamostartér - upálení pružného pérka přerušovače

    10.11.2015 v 07:11

    HonzaBK napsal:

    No vida už se začíná naplňovat můj odhad že je to špatně ukostřeno a ukostřuje se to přes tu pružinku kladívka a přes odpojený kladívko (to co je zrovna mimo vačku (sepnutý). takže určitě jako první vyzkoušej vzít startovací kabel z auta a propoj mínus na baterce s motorem, tak jak jsem napsal. originál je to propojený tak, že na předním držáku motoru je na tom velkým šroubu jeden konec toho plochýho propojovacího pásku a druhý konec je pod jedním šroubem na motoru na předním držáku. Správné uzemnění motoru, má velmi zásadní vliv na startování a ostatní elektrické funkce motoru!!

    Přidat odpověď

Předchozí dotaz: Kabely,kabeláž do Velorexe?poraďte prosím
Následující dotaz: Štítek statoru velorex 350

Zpět do kategorie Elektro - předstih, dynamostartér, relé, kabely