Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

ExpediceInfoPovídkyPoznatkyReportáže ze srazůTipy na výletVaše strojeVelopříbuzníZ médiíZajímavostiFotky dne

Výfuk - turbulence

Hierarchický výpis

Rss export Textová verze

Seznam odpovědí (8)

  • Výfuk - turbulence

    09.10.2013 v 23:04

    PavelL napsal:

    Aniž bych napadal základní postulát jawařů, že „výfuk voní“, s címž se plně ztotožňiji, dovoluji si založit téma „JAK MOC VÁM SMRDÍ VÝFUK V KABINĚ?“!

    Přidat odpověď

  • Re:Výfuk - turbulence

    10.10.2013 v 07:51

    Beton napsal:

    Mě skoro vůbec když jedu.Pravdou je že člověk pokaždé trochu načuchne chtěj nechtěj. základ je dobře utěsněnej přechod mezi kolenem a výfukem. zde většinou jde největší smrad nepočítám uvolněn koleno od válce.

    Přidat odpověď

  • Re:Výfuk - turbulence

    12.10.2013 v 21:44

    Lišák napsal:

    Jaký je lepší použít tlumič na utěsnění přechodu koleno – doutník. S převlečenou maticí, nebo narážecí s O-kroužkem? Mám s převlečenou maticí a podařilo se mi do ní nacpat azbestovou šňůru a utáhnout tak, že z toho nešel žádný smrad. Časem se vytrhl závit v matici i na tlumiči a teď z toho jde smrad, olej a vše kolem je zasviněný.

    Přidat odpověď

  • Re:Výfuk - turbulence

    13.10.2013 v 20:12

    koleno79 napsal:

    mě to smrdí fest, jde i vidět, jak se mi to vrací spodem do kabiny. Azbest šňůrka úplně k ničemu, jediné co mi pomohlo je červenej silikon, to mi tady kluci poradili a ještě výfuk posunu víc ven, myslím, že by se to mohlo hodně zlepšit. No a co říkají všichni dokola kontrolovat a dotahovat kolena, nebo jsou tady návody jak zajistit…

    Přidat odpověď

  • Re:Výfuk - turbulence

    13.10.2013 v 23:18

    Beton napsal:

    smrad co jde z konce vyfuku je minimální
    s tim utesněním neuděláš pořadně nic. motor je v silentblocich tak že nějakej O kroužek se ti hned vydře jelikož se motor porád pohybuje uplne jinak jak vyfuk. Asbestová šnurka je taky na prd . Pridělání na fest koleno -vyfuk zas hrozi nejake utrzení kolena nejlepe u válcu.
    elegantí řešení je vlnovec.takové řešení ma popsané Honza v garazi

    Přidat odpověď

  • Re:Výfuk - turbulence

    14.10.2013 v 17:11

    PavelL napsal:

    Díky, hoši, za zkušenosti. Těžko říct, kudy to do kabiny fouká mě, fakt je, že to žádný velký smrad není. Každopádně ale teď vyřeším nějaké pružnější uložení výfuků, už mi postupně praskla u válce obě kolena, právě asi díky tvrdému spojení válec-koleno-tlumič. Podělím se pak o poznatky z provedení a zkušenosti.

    Přidat odpověď

  • Re:Výfuk - turbulence

    14.10.2013 v 18:35

    Lišák napsal:

    Děkuji za radu. Zase jsem o něco chytřejší:-) Jelikož mám v jednom tlumiči utrženou přepážku a celkem jsou dost hlučný, koupím na příští sezonu nové doutníky na gumičku + vlnovec a mělo by to být snad O.K.

    Přidat odpověď

  • Re:Výfuk - turbulence

    14.10.2013 v 20:47

    Brťka napsal:

    čau pánové, jestli mohu taky pár osobních zkušeností, tak s tímto mám bohaté a letité zkušenosti. Ve Velorexu se tomu člověk neubrání minimálně tehdy, když jede v koloně a třeba za takový týden dovolené není nic, co by nebylo na posádce bez pachu dvojtaktu :). Ale když to je tak i tehdy, pokud se kocháte krajinou sami, tak už to není tak nějak vhod. Já to znám, léta s tím bojuji a moje poznatky jsou také jako popsal vlastně Beton. Shrnul bych to ze svého pohledu do souhrnu všeho, od těsnění u motoru, kvalitu gum v chytech motoru a chytech doutníků, přes gumy v převlečných maticích u doutníku. Já jsem měl problém ještě jeden, kdy stará kolena byla jako řešeto, tu a tam nějaká malá dírka a bandáž v ohybu. Trvalo to tak dlouho, dokud mi koleno neruplo za válcem a osadil jsem tam jiné starší. Když budete mít špatné silentbloky v držáku motoru a výfuků, tak ani kroužky v doutnících nevydrží a to je snad 50% úspěchu a navíc by pak neměly praskat a ni ty kolena či přímo příruby na válcích. Vlnovec prozatím neřeším, protože výměna kolena mi zatím pročistila vzduch a moc jsem od té doby nenajel, abych se zase rozhodl pokračovat v tom dál.

    Přidat odpověď

  • Re:Výfuk - turbulence

    15.10.2013 v 09:39

    Honza napsal:

    Moje poznatky s utěsněním výfuků bych shrnul takto: Těsnění válec – koleno: Existují 2 typy těsnění, jednak hliníkový „o-kroužek“ kruhového průřezu, ten toho moc neutěsní a rychle se vypálí. Druhý typ je plochého průřezu, na vnějším kraji z něj vyčnívá azbest. Kupoval jsem ho pokaždé u Kostíků, jinde jsem na něj nenarazil. Ten stačí po ohřátí důkladně utáhnout a je pokoj.
    Těsnění koleno – doutník: Do narážecích doutníků jde dát o-kroužek 5×40, tedy o 1mm tlustší. Na koleni je potřeba mít sraženou hranu, jako náběh. Šroubovací doutníky se dají utěsnit o-kroužkem 2×40, případně 2×35 silikonovým. Akorát je třeba prvně nasadit na koleno převlečnou matku, pak o kroužek, a ten nacpat pod závit matky. Pak spojit s doutníkem. Mám to takhle několik let bez jakéhokoli úniku. Smrad mi jde do kabiny vířením vzduchu při určitých režimech jízdy.

    Přidat odpověď

Předchozí dotaz: chlazení 350
Následující dotaz: startér se točí jen jedním směrem

Zpět do kategorie Motor, karburátor, chlazení, výfuk