Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

ExpediceInfoPovídkyPoznatkyReportáže ze srazůTipy na výletVaše strojeVelopříbuzníZ médiíZajímavostiFotky dne

velorex 250 dynamo trabant 6V

Hierarchický výpis

Rss export Textová verze

Seznam odpovědí (28)

  • velorex 250 dynamo trabant 6V

    15.01.2014 v 10:59

    maraletec napsal:

    Dobry den, mel bych dotaz. Mam velorex 250, dal jsem si tam motor z jawy 350 kyvacky. Mam tam rotor 75W a el. Relatko vape, ale nejsem spokojen z dobijenim baterku mi to nestihne dobit, kdyz dele svitim dal jsem i co nejslabsi zarovky. Mam doma 6V dynamo s trabanta mohl by mi nekdo poradit zda by to slo zapojit do toho obvodu. Pokud ano, tak jak? Nebo existuje na toto zapojeni i nejake el. Schema? dekuji za radu

    Přidat odpověď

  • Re:velorex 250 dynamo trabant 6V

    15.01.2014 v 13:19

    Beton napsal:

    čest
    problematikou dobíjení jsem se zabejval zde http://www.ve­lorexy.cz/…vy­kon,–odber

    ovsem nez tam neco bastlit buch vi z ceho je lepsi usetrit par korun a dat si tam vape od f Vape co popisuje zde Honza http://www.ve­lorexy.cz/…ste­padesatky
    doporucil bych 12voltovou verzi

    Přidat odpověď

  • Re:velorex 250 dynamo trabant 6V

    15.01.2014 v 19:04

    maraletec napsal:

    Děkuji, některé žárovky jsem i nahradil ledkami- budík a světlo na blatníku. Na Vape zapalování jsem se už díval a je to pro mě už moc drahé. Přemýšlel jsme o této levnější variantě a chtěl jsem zjistit zda s tím má někdo zkušenosti.

    Přidat odpověď

  • Re:velorex 250 dynamo trabant 6V

    15.01.2014 v 19:28

    Pepo napsal:

    Jeste jeden poznatek, jestli muzu poradit.
    Kdyz budes laborovat s nejakou nahradou typu nejake dynamo a navic 6V moc s tim neusetris.
    Komponenty na 6V soustavu se cim dal tim hure schaneji, a tak nas okolnosti budou tlacit k tomu prejit na 12V jestli se nam to nelibi nebo libi.
    Jestli jak pises mas motor z kyvacky (tedy asi typ 354),
    tak zkus neco usetris a kup si kvalitni VAPE 12V. Je to spojehlivejsi (dobijeni i zapalovani), bez udrzbove, a nemusis na to par let ani sahnout, to nemluve o komfortu jizdy, i kdyz mne je jasne ze to zase neni levna vec.

    Přidat odpověď

  • Re:velorex 250 dynamo trabant 6V

    15.01.2014 v 19:40

    maraletec napsal:

    http://www.va­pe.cz/…ni/A-SZ13–2/

    Tak ted uvažuji nad tímto zapalováním. To bude chtít ale celou elektriku udělat nanovo. Nevíte prosím ještě jaká tam má být baterie?

    Přidat odpověď

  • Re:velorex 250 dynamo trabant 6V

    15.01.2014 v 20:10

    Beton napsal:

    čest
    proč dělat celou el na novo?
    vždyt se to vape do stavající el instalace kladivkove s dynamem velice dobře zakomponuje.
    a s tim jaky pol baterie budes mit na kostre zalezi jen na tobě jaky si ukostris doporucuji minus dát na kostru
    uz jen kuji elektronickému prerušovači blinkru ci nejake autozasuvce na nabijecku mobila a pod

    Přidat odpověď

  • Re:velorex 250 dynamo trabant 6V

    15.01.2014 v 20:22

    maraletec napsal:

    Ano, u té baterie jsem myslel, jak silná má být kolik Ah?

    Přidat odpověď

  • Re:velorex 250 dynamo trabant 6V

    15.01.2014 v 20:31

    Beton napsal:

    no uplne ti stačí něco takového http://www.el­nika.cz/elnika­.php?…
    kolega ji ma v hadrákoj 11 roku

    Přidat odpověď

  • Re:velorex 250 dynamo trabant 6V

    15.01.2014 v 20:53

    Pepo napsal:

    Ahoj, startovaci proud a kapacita baterie je udaj zajimavy kdyz pouzivas starter. Kdyz tam mas motocyklovej motor (tedy ne s dynamostarterem) tak akumulator tam davas jen z duvodu zberu zbytkoveho proudu ponevac kdyz VAPE dobijeni spustis bez baterie tak odpalis rele.
    A baterka je nutna jeste z duvodu vyvazeni proudove soustavy lidsky receno kdyz by si ji tam nedal tak Ti nepujdou blinkry a asi ani houkacka.
    Takze kdyz das do obvodu i malou motocyklovou baterku tak Ti to poslouzi. Ja bych z duvodu narocnosti odberu soustavy pro Velorex (2 predni svetla, 2 zadni svetla, smerovky a spod.) volil nejakou mensi autovou baterku s tim ze kapacita nehra roli.

    Přidat odpověď

  • Re:velorex 250 dynamo trabant 6V

    15.01.2014 v 20:59

    Pepo napsal:

    Jo a jeste jedno upozorneni!!!
    U VAPE je vzdy elektricka soustava kostrena polem (-)
    tak jako u auta!

    Na standardni VAPE – NIKDY NEPOUZIVAT GELOVOU BATERKU!!!

    Jestli by si ji chtel pouzit tak si musis dokoupit solo nove rele VAPE typ A-R102–1. Toto rele vsak nema vystup na kontrolku dobijeni.

    Přidat odpověď

  • Re:velorex 250 dynamo trabant 6V

    16.01.2014 v 05:25

    Beton napsal:

    Každopádně to chce nějakou baterii v hadrákoj mít i přes to že zapalvání vape bez baterie jezdit umí. Už jen proto že když zastavíš na večír u pangejtu chcípne ti motor je dobré krapet svítit aby te hnedle nekdo nesmetl.

    Přidat odpověď

  • Re:velorex 250 dynamo trabant 6V

    16.01.2014 v 07:57

    maraletec napsal:

    Tak objednal jsem si vape zapalko 12V/150W at mam na delsi dobu s elektrikou pokoj. Jeste mam dotaz, jake mate nejlepsi zkusenosti se zarovkama do prednich svetel? Ktere by jste mi doporucili?

    Přidat odpověď

  • Re:velorex 250 dynamo trabant 6V

    16.01.2014 v 08:31

    Pepo napsal:

    Ja uz leta jezdim s takovym malym podvodem.
    Predni svetla mam klasicka, ale misto klasickych parkovacich zarovek mam osazene zarovky halogenove
    OSRAM 10W Ba9s
    http://www.bbn­.sk/…halogen-ba9s
    (jedine na STK to vezu s puvosnimi zarovkami).

    Toto osvetleni pouzivam na denni sviceni, a uz z 5 metru vzdalenosti, nikto nerozena jestli svitis parkovackama nebo velkejma svetlama.

    Přidat odpověď

  • Re:velorex 250 dynamo trabant 6V

    16.01.2014 v 17:42

    Jiří napsal:

    No já mám také vape 12V a standartní relé a jezdím na gelovku už 5 let a bez problémů.Pouze jednou ročně a to přes zimu jí hodím dobít na chytrou nabíječku a v pohodě

    Přidat odpověď

  • Re:velorex 250 dynamo trabant 6V

    16.01.2014 v 18:17

    Pepo napsal:

    gelove baterky kdyz maji dobijeci napeti pod 13,8V, tak se nikda nedobijou na vic nez cca 70% (+/-)… kdyz vsak dobijis vetsim napetim tak odpalis vetsinou 1clanek baterie event ti baterka vytlaci gel cez poistnou membranu…. baterka Ti jiste vydrzi ale napeti na ni budes mit tesne pod hranici 12V (11,6–11,8V). Na 250tce je to jedno, ale pokud stim chces startovat tak s tim budes mi asi problem…

    Přidat odpověď

  • Re:velorex 250 dynamo trabant 6V

    16.01.2014 v 19:32

    Jiří napsal:

    Diky za info to jsem vážne netušil.
    Já to mám ve 250 a fakt jsem spokojen zatím co mám Vape a tu baterku tak nemám problém s el.proudem.Zatím to maká na 101% a to mám tuto sestavu 5 let. Vape mohu jen doporučit a peníze zato
    nelituji.Baterku mám 25Ah

    Přidat odpověď

  • 10W parkovačky

    17.01.2014 v 11:57

    PavelL napsal:

    Tyhle 10W halogenky do parkovaček používám taky a skutečně svítí nádherně s minimálním odběrem. Podle mě nejlepší kompromis, jak vyřešit rovnici o 3 neznámých „denní svícení – odběr – výkon zdroje“. Parkovačky v původní podobě stejně nejsou k ničemu.

    Přidat odpověď

  • Re:10W parkovačky

    17.01.2014 v 17:39

    Pepo napsal:

    Jeste jeden poznatek, ja si Veloucha vylepsil jeste dodatecnym vypinacem, kdy jestli jedu v noci si vypnu pomoci vypinace parkovacky pro denni sviceni osazeny uz zminenejma 10W zarovkama a zapnu klickem nasledne „velka“ světla.
    Tim eliminuju odber na technike minimum pocas jizdy v noci a pritom krasne vidim.

    Přidat odpověď

  • Re:10W parkovačky

    17.01.2014 v 18:18

    PavelL napsal:

    V mojí spínačce – a myslím, že i v jiných běžných – jsou zvlášť kontakty pro parkovačky, potkávačky a dálková (polohy 1–2-3). Takže přepnutím z parkovaček na potkávací se parkovačky automaticky zhasnou a není potřeba žádný dodatečný vypínač. Pokud jsem tedy správně pochopil, co máš na mysli.

    Přidat odpověď

  • Re:10W parkovačky

    17.01.2014 v 19:24

    Pepo napsal:

    Jestli pouzivas klasickou skrinku na bosak (PAL 0–1-2–3)
    tak klicek v poloze 2 jsou dalkove svetla a 3 jsou potkavaci. Kdyz svitis potkavacimi svetlami tak svitej spolu s tim i parkovacky. Tak to bylo i ve stare vyhlasce. Teda doufam ze se nepletu.

    Přidat odpověď

  • Re:10W parkovačky

    17.01.2014 v 20:44

    Beton napsal:

    popisoval jsem spinacku a jeji zapojeni zde http://www.ve­lorexy.cz/…jsi-clovekem-

    Přidat odpověď

  • Re:10W parkovačky

    18.01.2014 v 13:45

    PavelL napsal:

    Pepo: teď jsi mě znejistěl, že jsem vyběhl do garáže to zkusit a je to takto: 1 – parkovačky, 2 – JEN potkávací, 3 – JEN dálkové. Tu 2 a 3 můžeš samozřejmě přehodit, logičtější je však podle mě toto pořadí. V každém případe v polohách 2 a 3 ale parkovačky nesvítí.

    Přidat odpověď

  • Re:10W parkovačky

    18.01.2014 v 13:56

    PavelL napsal:

    Pepo: Je to, jak to má rozepsané Beton: pokud zapojíš parkovačky do svorky 57, svítí jen v poloze 1, jak to mám já. Pokud zapojíš parkovačky společně se zadkem do 58, pak svítí pořád společně s ostatními polohami 2 a 3, jak to máš ty.

    Přidat odpověď

  • Re:10W parkovačky

    18.01.2014 v 13:58

    Peťass napsal:

    Ahoj,
    človeče tak tomu se mi nějak nechce věřit, že ti to stítí tak jak píšeš, protože v tom případě by ti nesvitíl po přepnutí na potkávačky a dálková světla zadek hadráka. Tam to svítí právě proto, že parkovačky svítí i při potkávacích/dál­kových světlech.

    Přidat odpověď

  • Re:10W parkovačky

    18.01.2014 v 14:02

    Peťass napsal:

    Tak pokud to je tak jak píše Beton tak to je super, to jsem nevěděl. Tak už jsme zase o fous chytřejší :-)

    Přidat odpověď

  • Re:10W parkovačky

    18.01.2014 v 14:09

    PavelL napsal:

    Peťass: přísahám! :-) Teď jsem si to byl ověřit :-) Zadek svítí vždy, protože je napájen z 58, která je zapojena ve všech třech polohách stejně. Pak je přední parkovačka z 57 (poloha 1), potkávací 56a (poloha 2) a dálkové 56b (poloha 3). Bošárnu mám standardní 0–1-2–3 od Toma Jaroně.

    Přidat odpověď

  • Re:10W parkovačky Tak pokud to je tak jak píše Beton

    18.01.2014 v 15:15

    Beton napsal:

    „Tak pokud to je tak jak píše Beton…“ tady to vypada ze mi nekdo neveří :-):-)
    jinak dle vyhlašky by svetlo pro denní svíceni nemelo svitit s hlavním svetlem
    ale jen s obrysovkama tak ze pokud by jsi je zapojil na svorku 57 mel by jsi to vyresene

    Přidat odpověď

  • Re:10W parkovačky Tak pokud to je tak jak píše Beton

    19.01.2014 v 00:25

    koleno79 napsal:

    Zdarec, mám dotaz z trošku jiného soudku i když se to týká světel….. při zatažené ruční brzdě mi svítí zadní světlo, i když mám vytaženej klíček, nevíte někdo proč?? a jak to odstranit?? ještě by mě zajímalo, jestli a jak máte řešený vypínání baterky, klasickej vypínač, nebo třeba i nějáká vychytávka??? Předem dík

    Přidat odpověď

  • Re:10W parkovačky Tak pokud to je tak jak píše Beton

    19.01.2014 v 06:32, příloh: 1

    Beton napsal:

    S tim že ti svítí při vypnutém klíčku a žatažené ručce brzdové světlo tak to máš spínač přidělaný na špatnou část brzdového mechanismu.
    Každopádně elektricky to máš zapojeno dobře. Jelikož brzdová světla mají svítit při vypnutém zapalování stejně tak má troubit klakson.
    Může se ti stát že ti propojovací tyčku (pedály – přední brzdy) unáší mechanismus předních brzd. V tomto místě kde se oddělují přední od zadních brzd.
    Brzdový spínač je mechanicky přes pružinku spojen právě s částí, která se při zatažení přední brzdy nepohybuje
    Rozkreslené jak to má fungovat u 350ky, 250ky a 175ky je zde
    (Velorex 250 co má místo lanka k zadní brzdě míval brzdový spínač pod sedačkou napojen na táhlo k zadní brzdě)

    Přidat odpověď

Předchozí dotaz: motor do 250
Následující dotaz: Chladenie Velorex 350/16 - starší typ

Zpět do kategorie Motor, karburátor, chlazení, výfuk