Cesta: » » » velorex 250 dynamo trabant 6V
velorex 250 dynamo trabant 6V
Hierarchický výpis
Textová verze
Seznam odpovědí (28)
-
velorex 250 dynamo trabant 6V
15.01.2014 v 10:59
maraletec napsal:
Dobry den, mel bych dotaz. Mam velorex 250, dal jsem si tam motor z jawy
350 kyvacky. Mam tam rotor 75W a el. Relatko vape, ale nejsem spokojen
z dobijenim baterku mi to nestihne dobit, kdyz dele svitim dal jsem
i co nejslabsi zarovky. Mam doma 6V dynamo s trabanta mohl by mi nekdo
poradit zda by to slo zapojit do toho obvodu. Pokud ano, tak jak? Nebo existuje
na toto zapojeni i nejake el. Schema? dekuji za radu
Přidat odpověď
-
-
Re:velorex 250 dynamo trabant 6V
15.01.2014 v 19:04
maraletec napsal:
Děkuji, některé žárovky jsem i nahradil ledkami- budík a světlo
na blatníku. Na Vape zapalování jsem se už díval a je to pro mě už moc
drahé. Přemýšlel jsme o této levnější variantě a chtěl jsem
zjistit zda s tím má někdo zkušenosti.
Přidat odpověď
-
Re:velorex 250 dynamo trabant 6V
15.01.2014 v 19:28
Pepo napsal:
Jeste jeden poznatek, jestli muzu poradit.
Kdyz budes laborovat s nejakou nahradou typu nejake dynamo a navic 6V
moc s tim neusetris.
Komponenty na 6V soustavu se cim dal tim hure schaneji, a tak nas
okolnosti budou tlacit k tomu prejit na 12V jestli se nam to nelibi nebo
libi.
Jestli jak pises mas motor z kyvacky (tedy asi typ 354),
tak zkus neco usetris a kup si kvalitni VAPE 12V. Je to spojehlivejsi
(dobijeni i zapalovani), bez udrzbove, a nemusis na to par let ani sahnout,
to nemluve o komfortu jizdy, i kdyz mne je jasne ze to zase neni levna
vec.
Přidat odpověď
-
-
Re:velorex 250 dynamo trabant 6V
15.01.2014 v 20:10
Beton napsal:
čest
proč dělat celou el na novo?
vždyt se to vape do stavající el instalace kladivkove s dynamem
velice dobře zakomponuje.
a s tim jaky pol baterie budes mit na kostre zalezi jen na tobě jaky
si ukostris doporucuji minus dát na kostru
uz jen kuji elektronickému prerušovači blinkru ci nejake autozasuvce na
nabijecku mobila a pod
Přidat odpověď
-
Re:velorex 250 dynamo trabant 6V
15.01.2014 v 20:22
maraletec napsal:
Ano, u té baterie jsem myslel, jak silná má být kolik Ah?
Přidat odpověď
-
-
Re:velorex 250 dynamo trabant 6V
15.01.2014 v 20:53
Pepo napsal:
Ahoj, startovaci proud a kapacita baterie je udaj zajimavy kdyz pouzivas
starter. Kdyz tam mas motocyklovej motor (tedy ne s dynamostarterem) tak
akumulator tam davas jen z duvodu zberu zbytkoveho proudu ponevac kdyz VAPE
dobijeni spustis bez baterie tak odpalis rele.
A baterka je nutna jeste z duvodu vyvazeni proudove soustavy
lidsky receno kdyz by si ji tam nedal tak Ti nepujdou blinkry a asi ani
houkacka.
Takze kdyz das do obvodu i malou motocyklovou baterku tak Ti to
poslouzi. Ja bych z duvodu narocnosti odberu soustavy pro Velorex (2 predni
svetla, 2 zadni svetla, smerovky a spod.) volil nejakou mensi autovou
baterku s tim ze kapacita nehra roli.
Přidat odpověď
-
Re:velorex 250 dynamo trabant 6V
15.01.2014 v 20:59
Pepo napsal:
Jo a jeste jedno upozorneni!!!
U VAPE je vzdy elektricka soustava kostrena polem (-)
tak jako u auta!
Na standardni VAPE – NIKDY NEPOUZIVAT GELOVOU BATERKU!!!
Jestli by si ji chtel pouzit tak si musis dokoupit solo nove rele VAPE typ
A-R102–1. Toto rele vsak nema vystup na kontrolku dobijeni.
Přidat odpověď
-
Re:velorex 250 dynamo trabant 6V
16.01.2014 v 05:25
Beton napsal:
Každopádně to chce nějakou baterii v hadrákoj mít i přes to
že zapalvání vape bez baterie jezdit umí. Už jen proto že když zastavíš
na večír u pangejtu chcípne ti motor je dobré krapet svítit aby te
hnedle nekdo nesmetl.
Přidat odpověď
-
Re:velorex 250 dynamo trabant 6V
16.01.2014 v 07:57
maraletec napsal:
Tak objednal jsem si vape zapalko 12V/150W at mam na delsi dobu
s elektrikou pokoj. Jeste mam dotaz, jake mate nejlepsi zkusenosti se
zarovkama do prednich svetel? Ktere by jste mi doporucili?
Přidat odpověď
-
Re:velorex 250 dynamo trabant 6V
16.01.2014 v 08:31
Pepo napsal:
Ja uz leta jezdim s takovym malym podvodem.
Predni svetla mam klasicka, ale misto klasickych parkovacich zarovek mam
osazene zarovky halogenove
OSRAM 10W Ba9s
http://www.bbn.sk/…halogen-ba9s
(jedine na STK to vezu s puvosnimi zarovkami).
Toto osvetleni pouzivam na denni sviceni, a uz z 5 metru
vzdalenosti, nikto nerozena jestli svitis parkovackama nebo velkejma
svetlama.
Přidat odpověď
-
Re:velorex 250 dynamo trabant 6V
16.01.2014 v 17:42
Jiří napsal:
No já mám také vape 12V a standartní relé a jezdím na gelovku už
5 let a bez problémů.Pouze jednou ročně a to přes zimu jí hodím
dobít na chytrou nabíječku a v pohodě
Přidat odpověď
-
Re:velorex 250 dynamo trabant 6V
16.01.2014 v 18:17
Pepo napsal:
gelove baterky kdyz maji dobijeci napeti pod 13,8V, tak se nikda nedobijou na
vic nez cca 70% (+/-)… kdyz vsak dobijis vetsim napetim tak odpalis
vetsinou 1clanek baterie event ti baterka vytlaci gel cez poistnou
membranu…. baterka Ti jiste vydrzi ale napeti na ni budes mit tesne pod
hranici 12V (11,6–11,8V). Na 250tce je to jedno, ale pokud stim chces
startovat tak s tim budes mi asi problem…
Přidat odpověď
-
Re:velorex 250 dynamo trabant 6V
16.01.2014 v 19:32
Jiří napsal:
Diky za info to jsem vážne netušil.
Já to mám ve 250 a fakt jsem spokojen zatím co mám Vape a tu
baterku tak nemám problém s el.proudem.Zatím to maká na 101% a to mám
tuto sestavu 5 let. Vape mohu jen doporučit a peníze zato
nelituji.Baterku mám 25Ah
Přidat odpověď
-
10W parkovačky
17.01.2014 v 11:57
PavelL napsal:
Tyhle 10W halogenky do parkovaček používám taky a skutečně svítí
nádherně s minimálním odběrem. Podle mě nejlepší kompromis, jak
vyřešit rovnici o 3 neznámých „denní svícení –
odběr – výkon zdroje“. Parkovačky v původní podobě
stejně nejsou k ničemu.
Přidat odpověď
-
Re:10W parkovačky
17.01.2014 v 17:39
Pepo napsal:
Jeste jeden poznatek, ja si Veloucha vylepsil jeste dodatecnym vypinacem, kdy
jestli jedu v noci si vypnu pomoci vypinace parkovacky pro denni sviceni
osazeny uz zminenejma 10W zarovkama a zapnu klickem nasledne „velka“
světla.
Tim eliminuju odber na technike minimum pocas jizdy v noci a pritom
krasne vidim.
Přidat odpověď
-
Re:10W parkovačky
17.01.2014 v 18:18
PavelL napsal:
V mojí spínačce – a myslím, že i v jiných běžných
– jsou zvlášť kontakty pro parkovačky, potkávačky a dálková
(polohy 1–2-3). Takže přepnutím z parkovaček na potkávací se
parkovačky automaticky zhasnou a není potřeba žádný dodatečný vypínač.
Pokud jsem tedy správně pochopil, co máš na mysli.
Přidat odpověď
-
Re:10W parkovačky
17.01.2014 v 19:24
Pepo napsal:
Jestli pouzivas klasickou skrinku na bosak (PAL 0–1-2–3)
tak klicek v poloze 2 jsou dalkove svetla a 3 jsou
potkavaci. Kdyz svitis potkavacimi svetlami tak svitej spolu s tim
i parkovacky. Tak to bylo i ve stare vyhlasce. Teda doufam ze se
nepletu.
Přidat odpověď
-
-
Re:10W parkovačky
18.01.2014 v 13:45
PavelL napsal:
Pepo: teď jsi mě znejistěl, že jsem vyběhl do garáže to zkusit a je to
takto: 1 – parkovačky, 2 – JEN potkávací, 3 – JEN
dálkové. Tu 2 a 3 můžeš samozřejmě přehodit, logičtější je
však podle mě toto pořadí. V každém případe v polohách
2 a 3 ale parkovačky nesvítí.
Přidat odpověď
-
Re:10W parkovačky
18.01.2014 v 13:56
PavelL napsal:
Pepo: Je to, jak to má rozepsané Beton: pokud zapojíš parkovačky do
svorky 57, svítí jen v poloze 1, jak to mám já. Pokud zapojíš
parkovačky společně se zadkem do 58, pak svítí pořád společně
s ostatními polohami 2 a 3, jak to máš ty.
Přidat odpověď
-
Re:10W parkovačky
18.01.2014 v 13:58
Peťass napsal:
Ahoj,
človeče tak tomu se mi nějak nechce věřit, že ti to stítí tak jak
píšeš, protože v tom případě by ti nesvitíl po přepnutí na
potkávačky a dálková světla zadek hadráka. Tam to svítí právě proto,
že parkovačky svítí i při potkávacích/dálkových
světlech.
Přidat odpověď
-
Re:10W parkovačky
18.01.2014 v 14:02
Peťass napsal:
Tak pokud to je tak jak píše Beton tak to je super, to jsem nevěděl. Tak
už jsme zase o fous chytřejší :-)
Přidat odpověď
-
Re:10W parkovačky
18.01.2014 v 14:09
PavelL napsal:
Peťass: přísahám! :-) Teď jsem si to byl ověřit :-) Zadek svítí
vždy, protože je napájen z 58, která je zapojena ve všech třech
polohách stejně. Pak je přední parkovačka z 57 (poloha 1), potkávací
56a (poloha 2) a dálkové 56b (poloha 3). Bošárnu mám standardní
0–1-2–3 od Toma Jaroně.
Přidat odpověď
-
Re:10W parkovačky Tak pokud to je tak jak píše Beton
18.01.2014 v 15:15
Beton napsal:
„Tak pokud to je tak jak píše Beton…“ tady to vypada ze
mi nekdo neveří :-):-)
jinak dle vyhlašky by svetlo pro denní svíceni nemelo svitit
s hlavním svetlem
ale jen s obrysovkama tak ze pokud by jsi je zapojil na svorku
57 mel by jsi to vyresene
Přidat odpověď
-
Re:10W parkovačky Tak pokud to je tak jak píše Beton
19.01.2014 v 00:25
koleno79 napsal:
Zdarec, mám dotaz z trošku jiného soudku i když se to týká
světel….. při zatažené ruční brzdě mi svítí zadní světlo,
i když mám vytaženej klíček, nevíte někdo proč?? a jak to
odstranit?? ještě by mě zajímalo, jestli a jak máte řešený vypínání
baterky, klasickej vypínač, nebo třeba i nějáká vychytávka???
Předem dík
Přidat odpověď
-
Re:10W parkovačky Tak pokud to je tak jak píše Beton
19.01.2014 v 06:32, příloh: 1
Beton napsal:
S tim že ti svítí při vypnutém klíčku a žatažené ručce
brzdové světlo tak to máš spínač přidělaný na špatnou část
brzdového mechanismu.
Každopádně elektricky to máš zapojeno dobře. Jelikož brzdová
světla mají svítit při vypnutém zapalování stejně tak má troubit
klakson.
Může se ti stát že ti propojovací tyčku (pedály – přední
brzdy) unáší mechanismus předních brzd. V tomto místě kde se
oddělují přední od zadních brzd.
Brzdový spínač je mechanicky přes pružinku spojen právě
s částí, která se při zatažení přední brzdy nepohybuje
Rozkreslené jak to má fungovat u 350ky, 250ky a 175ky je zde
(Velorex 250 co má místo lanka k zadní brzdě míval brzdový spínač
pod sedačkou napojen na táhlo k zadní brzdě)
Přidat odpověď
Předchozí dotaz: motor do 250 Následující dotaz: Chladenie Velorex 350/16 - starší typ
Zpět do kategorie Motor, karburátor, chlazení, výfuk
|
|