Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

ExpediceInfoPovídkyPoznatkyReportáže ze srazůTipy na výletVaše strojeVelopříbuzníZ médiíZajímavostiFotky dne

Zakousnutí motoru

Hierarchický výpis

Rss export Textová verze

Seznam odpovědí (7)

  • Zakousnutí motoru

    01.10.2017 v 23:40

    jo napsal:

    Ahoj všem, bohužel se mi stala nemilá věc, že se mi zakousl motor u greena 16/350, evidentně bohužel nestačil ventilátor motor uchladit. Kryt ventilátoru byl docela žhavý, až se z něj odlupovala barva. Proto dotaz neřešil z vás někdo místo mechanicky poháněných vrtulí přidat spíš elektricky poháněnou např ventilátor z chladiče felicie – favorita…? Zdá se mi, že současné vrtule mají asi špatnou geometrii a moc to nimi nefouká…

    Přidat odpověď

  • Re:Zakousnutí motoru

    02.10.2017 v 01:00

    Brťka napsal:

    ahoj, chlazení pomocí vrtulí přes řemenici povětšinou dostačující, pokud není závada jinde a nebo extrémní horko a dlouhé trasy. V tomhle počasí si myslím si nehrozí zákus vinou budky jako takové, není-li v tom lidský faktor. Hodně lidí ani přes léto moc neodepíná plachty….. Takže dotaz, nedošlo k záměně vrtulí? Vrtule se otáčí po směru hodinových ručiček a musí být jimi nabírán vzduch, pokud je otočíš, nebude tomu tak! čili, jsou párově vždy pravá a levá vrtule, nesmí se zaměnit, nedej bůh, aby byly dvě pravé či dvě levé. Takže pozor na natočení listů vrtulí! pokud to funguje, krásně to jimi fouká dozadu kolem válců ke karburátoru. Co se může stát, že válce nejsou „hadrácké“, ale moto… Hadrácké mají prořezané přepážky na žebrech pro lepší odvod vzduchu, ale to další je detail.

    http://velorex­beroun.sweb.cz/815­.jpg

    Přidat odpověď

  • Re:Zakousnutí motoru

    02.10.2017 v 05:47

    Beton napsal:

    To co píše Brtka je pěkné . Mám dlouhodobě vyzkoušené vysávání vzduchu tedy obráceně vrtule a v pohodě. Také jezdím bez odepnutejch plachet a taky bez problému. Spíše je to ó stylu jízdy a seřízení motoru. Jsou dvě zadření (pominu li mechanické poškození nejčastěji segrovka co drží pístní čep) z to na valci a na klice . Ve válci to je ó stylu jízdy a špatném seřízení zapalování a směsi benzínu se vzduchem. Na klice je to převážně ó málo či nevhodném oleji.
    Pravdou je že motory v hadracich jsem nikdy moc nešetřil. Když se přidřel tak do pěti minut jel dál. Ale to bylo většinou venku docela teplo. Chudá směs a špatné seřízení způsobuje nadměrné přehřívání. Pokud si myslíš že máš vše toto ok použij Metaltec http://www.ve­lorexy.cz/…ex/go-motoru. Je to odzkoušeny a věř že už nezadres.

    Přidat odpověď

  • Re:Zakousnutí motoru

    02.10.2017 v 05:59

    Beton napsal:

    Něco málo o karburátoru http://www.ve­lorexy.cz/…ris­lusenstvi

    Přidat odpověď

  • Re:Zakousnutí motoru

    02.10.2017 v 08:00

    HonzaBK napsal:

    Pokud se ti motor přehříval tak, že se pálila barva na chlaďáku, to svědčí o nějaké ZÁSADNÍ chybě. Když jsem loni bylyi na čundru ve Maďarsku – velká vedra, dlouhé táhlé rovinky na skoro plný plyn – 20 velorexů a žádný problém se zadíráním. Takže vůbec nehledej chybu v chlazení ani v tom jestli máš nebo nemáš prořízlý žebra (já je nemám prořízlý), ale hledej chybu ve špatně složeném motoru. na oleji také nezáleží, někdo jezdí klasickej motorovej, někdo jezdí klasický M2T, já jezdím TSF, jiní různý do motorových pil a každej ti řekne že ten co používá on je to nejlepší. Při výbrusi válce vždy říkám, že je to do velorexe, takže chci trošičku volnější výbrus.

    Přidat odpověď

  • Re:Zakousnutí motoru

    02.10.2017 v 13:29

    Honza napsal:

    Jo, napiš nám, za jakých podmínek došlo k zadření, co tomu předcházelo. Jednou, opakovaně? Zadření může mít více příčin a není řešením měnit hned způsob chlazení.

    Přidat odpověď

  • Re:Zakousnutí motoru

    02.10.2017 v 20:58

    jo napsal:

    Ahoj. S greenem nejezdím tak často. Jezdím spíš s Ludvou. Tak jsem chtěl greenovi po delší době protáhnout výfuky. K zakousnutí došlo poprvé, kdy jsem jel asi 20 km na plný plyn cca 80 km za hod z kopce i více jak 100. Motor šlape jak hodinky oleje bylo dostatek. K zaseknutí došlo v táhlejším kopci při asi 60 km h. Fakt je že jsem přehodil u ventilátoru vrtule protože nefoukaly na karbec ale dolů a mně se potom zahřívaly nohy respektive zadnice. Nicméně v porovnání s Ludvou kde je průvan tak u Greena je vánek tak bud je špatná geometrie vrtulí nebo nevím. Tak jsem to chtěl nahradit elektrickým třeba výkonnějším. Fotky vrtulí ještě přiložím. Jinak po vychladnutí jsem nastartoval a tváří se že vše běží jak má. Ale možná udělám rozborku a sborku jestli se něco nepoškodilo.

    Přidat odpověď

  • Re:Zakousnutí motoru

    03.10.2017 v 22:18

    Brťka napsal:

    No, jak to tak čtu, tak protože sám jsem měl první výbrus při GO tak natěsno, že jsem během těch let 6× hryznul a motor se příšerně hřál a ztrácel teplem výkon a přesto se nikdy neloupal lak, tak bych hledal vinu prvně na straně budky, zda je to originál vč. přepážek vespod, nebo nějaká nepodařená kopie a to samé se týká i vrtulí. Pokud neklouže klíňák, vrtule chodí s otáčkama motoru, mělo by to fungovat jak má.

    Přidat odpověď

Předchozí dotaz: Nádržka na kapalinu + baterie
Následující dotaz: Jaký karburátor do 350

Zpět do kategorie Motor, karburátor, chlazení, výfuk