Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

ExpediceInfoPovídkyPoznatkyReportáže ze srazůTipy na výletVaše strojeVelopříbuzníZ médiíZajímavostiFotky dne

Neustále se prehřívajicí se motor

Hierarchický výpis

Rss export Textová verze

Seznam odpovědí (10)

  • Neustále se prehřívajicí se motor

    18.06.2019 v 19:37

    jawarmaniak napsal:

    Dobrý den. Už rok řeším, stále se hřející motor u 250tky. Směs je dobrá, svíčka tmavě cihlová, zapalování Vape, chlazení lodní šroub. Už mi došly nápady. Stále se mi motor moc hřeje. Co by mohlo u 250 vadit? Nějaké nápady?

    Děkuji

    Přidat odpověď

  • Re:Neustále se prehřívajicí se motor

    19.06.2019 v 04:50

    Beton napsal:

    K přehřátí motoru dochází převážně vlivem špatné výměny vzduchu v motorovém prostoru. Spousta majitelů v teplém počasí ma otevřené boky a suntanej ten kousek plachty ( límec) nad zadním blatnikem. Jaka je skutečná učinnost otevření plachet neznám jelikož to osobně nedělám.
    Je potřeba mít i prořízlá žebra kde jsou příčně spojená. Tento spoj je na válci nad karburátorem a mezi vejfukovejma svody. Origo tuším byla v těch mistech provrtaná vhodným průměrem vrtáku. Jelikož hlava válce je u motoru osazena žebry, které jdou směrovány pro motorku nikoliv chlazení z boku tak i tam je vhodné nějak nasměrovat vzduch. Někdo vyvrta do žeber diry. Je to lepší nežli nic. Dobré je i proud vzduchu směřovat vhodným oplechováním ( není to podle originálu mohou podotknout zastánci původních receptůr) zvýší se tim účinnost chlazení. Velice se mi osvědčil přípravek METALTEC-1 https://www­.velorexy.cz/…ru­.Samosebou je potřeba dodržet poměr oleje benzínu předepsaný výrobcem motoru. Protože olej nejen maže ale i odvádí teplo. Tento poměr je 1:33. Spousta lidi maže jinak případě se i ozvou že léta a problém nemají. Přít se s nima nemá význam.
    zapalováním vape není úplně spásné co se tiká přesností zápalu jiskry v daném místě. Proměř si nejlépe stroboskopem za chodu motoru jestli opravdu pálí 4–4,5 mm před HU. Setkal jsem se mnohokrát že ani 6 mm a vic není problém. Může to bejt způsobeno samotnim vape, ale i špatně slisovanou klikou při go. Také je dnes používán benzin natural 95. Ten v dobách kdy stroj opustil brány závodu neexistoval. Také jsou motory kde můžeš dělat všechno možné co jsi schopen udělat v domácích podmínkách a nic se nezmění.
    No a v neposlední řadě je potřeba přizpůsobit stil jízdy což je už problém mezi volantem a sedačkou nikoliv motorem samotným. :-)

    Přidat odpověď

  • Re:Neustále se prehřívajicí se motor

    19.06.2019 v 05:22

    jawarmaniak napsal:

    Ahoj. Mažu 1:30. Žebra mám provrtaná. Předstih ještě zkontroluju…

    Jezdim s otevřenými boky. Co jsem vypozoroval, vydrží motor déle, než začne vadnout. Co myslíš stylem jizdy? Ne plny plyn nejezdím, tedy většinou, z kopce pridávám plyn, aby se motor mazal. To je vše ok. Problémy nastávají většinou při stoupání. Oplechovani davat nechci. Ostatnim to funguje, proc by nemělo i mě?

    Přidat odpověď

  • Re:Neustále se prehřívajicí se motor

    19.06.2019 v 07:37

    Beton napsal:

    Přišel za mnou jeden pán s tim ze stále zadirá otor ma motorce. Kdyz jsem sundal válec pust byl lizlej ale ve válci az v dolni části. Jede fachman cca dnes už asi stoletej mi poradil dej papírové těsnění mezi bloky. A to stačilo motor se prestal zadirat. Šlo s největší pravděpodobností o to aby se při zahřátí mela vložka co zasahuje do bloku kam roztáhnout.

    Přidat odpověď

  • Re:Neustále se prehřívajicí se motor

    19.06.2019 v 12:16

    CIJOML napsal:

    vitej v klubu. reseni neexistuje. Jezdim s tim asi 10 let. Proste na chvili vypnu zapalko pridam plyn aby se motor ochladil smesi zapnu zapalko a jedu dal.
    Myslim ze kdyz sis dvepade kupoval tak jsem te pred timhle i varoval.
    Kdyz jedu nekam dal nasadim saharu z auta s tim se to uchladi. Saharu spinam pres teplotni cidlo.

    Přidat odpověď

  • Re:Neustále se prehřívajicí se motor

    19.06.2019 v 14:19

    PavelL napsal:

    Ahoj, já jsem velkou flexou prořízl to žebrování válce nad karburátorem, jak píše Beton. Taky tam nenám kryt karburátoru a ořezal jsem ten domeček kolem, aby byl válec co nejpřístupnější. Fakt je ale, že jezdím na panelkovou 250, kde lze otočit hlavu o 90°. Leda mě napadá zpřevodovat lodní šroub víc do rychla…

    Přidat odpověď

  • Re:Neustále se prehřívajicí se motor

    20.06.2019 v 23:49

    morous napsal:

    Tisíce Velorexů 250 jezdily s originálním chlazením, mechanickým zapalováním,krytem na karburátor, plachtami…. a najednou to nejde? Nebude chyba někde jinde? Dobře seřízený předstih, správně zvolená tepelná hodnota svíčky, správně nastavená bohatost směsi, vhodný jízdní režim, to je celé kouzlo.

    Přidat odpověď

  • Re:Neustále se prehřívajicí se motor

    21.06.2019 v 06:52

    jawarmaniak napsal:

    Žebra jsou provrtaná podle originálu. Tak dotaz jsem položil i na xichtbooku, kde je rychlejší odezva.

    Vysledek je takový: pootočil jsem vrtuli více na přední stranu válce, lehce přidal bohatost a předstih snížil ze 4,5 na 3. Vypadá to, že problém je odstraněný. Včera jsem od tohoto úkonu jsem najel 120km bez jediného zaváhání i ve 30ti stupňovém vedru. Problem se zdá být vyřešeným. Zajímavé, jak háklivým je ten motor ve trikolce na predstih. Ze zkušeností vím, že jednoválec jede na jakýkoliv předstih.. diky za konzultace.

    Přidat odpověď

  • Re:Neustále se prehřívajicí se motor

    04.07.2019 v 00:26

    morous napsal:

    Pořád mi to nedá spát. Mohl bys mi osvětlit technologii, kterou jsi pootočil vrtuli víc na přední stranu válce? Asi jsem blbej, ale nemůžu na to přijít.

    Přidat odpověď

  • Re:Neustále se prehřívajicí se motor

    17.07.2019 v 12:14

    jawarmaniak napsal:

    Jak? Snadno, podložil jsem konzoli a dal delší šrouby, takže je celá vrtule naklopená.. Jak prosté

    Přidat odpověď

  • Re:Neustále se prehřívajicí se motor

    12.08.2019 v 16:09

    morous napsal:

    Naklopíš-li vrtuli, naklopíš taky řemenici. Řemenice by měly být souosé, řemenu se do zatáčky moc nechce.

    Přidat odpověď

Předchozí dotaz: Velorex 175
Následující dotaz: Nechce chytnout

Zpět do kategorie Motor, karburátor, chlazení, výfuk