Vape 350 hydraulika

Hierarchický výpis

Seznam odpovědí (72)

  • Vape 350 hydraulika

    29.09.2020 v 22:06, příloh: 1

    Prudas80 napsal:

    Zdravím, dá se na 350ku hydrauliku použít sada Vape s alternátorem,kte­rý je schovaný pod krytem dynamostartéru?Nebo se musí dát krátký čep na klice,popřípadě upravit stator dynamostartéru­.Viděl jsem že někdo má na své hydraulice.Stačila by mě jízda dopředu,startování ručně,ale dobíjení alternátorem.díky za info

  • Re:Vape 350 hydraulika

    30.09.2020 v 23:21

    Beton napsal:

    Nemyslím si že by se to bylo zrovna ideální řešení vyhodit startér a dát místo něj Vape. Moc úprav výkon pouze 150w .Lepší a znatelně levnější je alternátor z škody sto nebo Trabanta. https://www.ve­lorexy.cz/…la-z-dilny-3


  • Re:Vape 350 hydraulika

    01.10.2020 v 07:13

    HonzaBK napsal:

    Jo jo je to ideální řešení pokud nemáš originál, předpokládám že to jde i na Velorexí klikovku, bohužel za úplně jinou cenu – Vape na Velorex stojí 2× tolik co Vape na motorku (tak předpokládám že to bude na klikovku s velkým špačkem.
    https://www.va­pe.eu/vyhleda­vani/?…
    Externí alternátor v žádném případě!!!! /k obrazu Mony Lisy si taky nedomaluješ moderní pozadí/
    Bohužel tady to nějak upadá, asi bych se zkusil zeptat na nějakých stránkách na facebooku, tam ti asi odpoví víc lidí.

  • Re:Vape 350 hydraulika

    01.10.2020 v 13:26

    Prudas80 napsal:

    Jenom mě to napadlo, protože dynamostartér v háji oprava drahá, a hlavně dynamo už nedostačující. Mám tam zabudovaný z favorita, ale ještě jsem neprojížděl jak bude za jizdy fungovat. Vape mám jenom misto kontaktů. Tak ted nevim jestli předělat alternátor z trabanta nebo nechat z favorita.

  • Re:Vape 350 hydraulika

    02.10.2020 v 06:18

    Beton napsal:

    Dynamo startér když funguje sotva v dnešní době co je potřeba dle vyhlášky svítit i přes den se dvěma 150w sotva utáhne velorex.tary jsem popsal co nelze vyvrátit tak že vše to ani nikdo nepokoušel. https://www.ve­lorexy.cz/…vy­kon,–odber .
    Proto abych zabránil drahé opravě dynamo startéru jsem šel cestou nejmenšího zla. Jde aleternator přidělat bez jakého koliv vrtání či přivaření. Alternátor z favorita má pro dobíjení dosti brzdné účinky na motor. Proto jsem volil trabantí nano že škody sto 35A. No nemyslím si že Velorex je umělecké dílo které je možno rovnat Monalise. Vape dává pouze 150w tak že vpodstatě nikam žádný posun.

  • Re:Vape 350 hydraulika

    02.10.2020 v 07:27

    HonzaBK napsal:

    Zásadně nesouhlasím!
    150 W dynamostartér bohatě stačí a baterie se stačí krásně dobíjet pokud je dynamák v pořádku. Jezdím cca 50 % tras do 50 km, 40 % tras mezi 50–100 km. takže nad 100 km pouze minimálně. Na jaře namontuji baterku, celý rok se nepodívám, ani na baterku, ani nesundám kryt dynamáku. Jednoznačně nejlepší náhrada dynamáku při jeho nefunkčnosti je VAPE. Samozřejmě bych raději dal 10 litrů za opravdu kvalitní opravu dynamáku (hlavně rotor je problém), než kupovat Vape za sedmičku, nebo altík za 500,– Kč. Co vím tak nikdo s kým jezdíme na čundry a má v pořádku dynamák za celý týden kdy najedeme cca 1200 km nabíječku nepotřebuje. Když dáš dynamák, tak po odklopení koše vidíš jiné jen VN cívky, když ale zvedneš koš a máš altík, je to na blití.

  • Re:Vape 350 hydraulika

    02.10.2020 v 09:35

    Prudas80 napsal:

    Ok diky za názory a rady, nechám dočasně alternátor z favorita a časem předělám na trabanta jak píše beton.Ještě mě čekají koupit př. blatníky a sedačka, až budu jezdit tak budu řešit lepší dobíjení. Vape nechám jen na zapalování.Ještě jsem s hadrákem pořádně nejel, ani nevím jak má jezdit aby ho alternátor nebrzdil. Díky

  • Re:Vape 350 hydraulika

    02.10.2020 v 23:43

    Brťka napsal:

    ahoj, já se přidám do debaty…. mám altík od počátku, mám k němu jisté výhrady a to i vzhledem k tomu, že tam byl od počátku, co Velorex vlastním a že není moc dobře umístěn. Mám jej umístěn na navařených úchytech, které brání dotažení kolen a řemen obíhá o řemenici navíc a v mém případě v ne zrovna dobrém úhlu obepnutí řemenice, takže mi často prokluzuje a při velkém napnutí zase myslím si trpí klikovka. Jiní kolegové to ale mají lépe vyřešeno, než-li já. Toto řešení ale u hadráků neodsuzuji, protože nemusí být nevratné, pokud se podaří časem dynamostartér majiteli stroje nechat zrenovovat. Takže já bych zrovna u Velorexu takovou věc neodsuzoval jako „prasárnu“ z hlediska historické původnosti, pokud stroj nemá ambice veteránské atestace a je provozován na bílých značkách. Dříve jsem tam měl altík ze stovky, teď tam mám favácké,určitě by to bez něj jelo líp, ale to myslím si platilo i u toho prvního….….ale střádám na repas, abych altík mohl časem nechat jen pro případ nouze nejvyšší…

  • Re:Vape 350 hydraulika

    04.10.2020 v 20:51

    Beton napsal:

    Alternátor pod kapotou motorového prostoru je menší zlo jak autorádio případně vysílačka či anténa k nim. Ani jiné doplňky co k velorexu přímo nepatří a nebylo jejich umístění na vůz od výroby. Třeba takovej přívěs páv 40 nebo 41. Sice dobře vypadá u velorexu ale…
    A o tom to je když už si tu hrajem na původnost a originalitu.

  • Re:Vape 350 hydraulika

    04.10.2020 v 23:11

    Prudas80 napsal:

    Ještě jedna otázka vape typ MZ04 pouze nahrazuje zapalování, ale zapojení zůstává stejné jako u kladivek? Myslim křížový přepínač jako na el. schématu, mám pouze 1 snímač na jizdu dopředu a druhy nevim jak bych zapojil, abych nastartoval obráceně. A dobíjení zůstanu u alternátoru jak píše beton.

  • Re:Vape 350 hydraulika

    05.10.2020 v 05:37

    Beton napsal:

    Pokud nebudeš mít funkční u dvouválcového 350 velorexiho motoru dynamo startér, aby alespoň jeho startovací část fungovala neřeš couvání. Opravdu to bez dynamostarteru nedáš, roztočit motor vzad. Jedině po zpátku roztlačit a na to bych se vyprdnul.

  • Re:Vape 350 hydraulika

    11.10.2020 v 09:36

    Lišák napsal:

    Není taky problém, že se používá akumulátor 45 Ah nebo i více. Potom s rozsvícenými světly to nestíhá dobíjet??? Používám Aku 12V 14Ah s kombinací elektronického dobíjecího relé a 10 W halogenovými žárovkami vpředu místo parkovaček a není s tím žádný problém.
    Jednou tu byl článek, že někdo použil altik z 638, což by bylo možná lepší než z Favorita, když pominu startování, jiný čep na klice a uchycení.
    Ach ty originalisti, bezkontakt se tam vlastně montoval hned od výroby.

  • Re:Vape 350 hydraulika

    13.10.2020 v 12:18

    Korba napsal:

    Pokud k tomu mohu něco dodat, tak samozřejmě menší baterka se dobijí lépe než velká. Zase když vyjedu s nabitou velkou baterií, vím, že bez světel se dá ujet bez dobíjení i přes 200 km.Mám Tatru, kde dynamo má 80W a je jasné, že se baterka se světly nenabije, proto po každém výletu dávám baterku na nabíječku.

  • Re:Vape 350 hydraulika

    13.10.2020 v 18:53

    Beton napsal:

    velorex vlastním a aktivně s ním jezdím přes 25 roků. Strojů tohoto typu mám celkem 5. Vždy jsem řešil čtyři základní věci.

    1)Dobíjení
    na dnešní dobu už nedostačujícímu dobíjení jsem psal.I o nejlevnější stabilním řešení.
    https://www.ve­lorexy.cz/…la-z-dilny-3

    2)Zapalování
    to jsem vyřešil díky elektronice a opravě a seřízeni křížového přepínače což byl v převážně zdroj problémů
    https://www.ve­lorexy.cz/…la-z-dilny-1

    3)Brzdy
    jo brzdění a brzdy na velorexu je kapitola sama pro sebe to jsem také řešil dle svých možností. Ono co neubrzbíš neukecáš. brzdy a jejich správná funkce je v dnešní době opravdu nutnost
    https://www.ve­lorexy.cz/…li­cove-brzdy

    4)Řetěz
    kdo nezná přeskakování řetězu a zadřené články i to jsem zde popisoval . Je pravda komu bleje olej okolo vystupního řetězového kolečka přímo na řetěz tak články moc nazadírá.
    https://www.ve­lorexy.cz/…elo­rex/retez

    Všechny tyto nenásilné úpravy jsem dělal jen proto, abych se vždy v pořádku vrátil z cest domů. Také proto abych nemusel bejt vždy špinavej od šmíru stačí že trošku čmověk načuchne od vejfuku.
    Tatam je doba kdy lidé a majitelé velorexů byli k sobě přátelštější a vlídnější.

  • Re:Vape 350 hydraulika

    14.10.2020 v 06:57

    HonzaBK napsal:

    Ve velorexu jezdím 20 let a ne-řešil jsem tyto problémy:

    1. Dobíjení – nikdy jsem neřešil žádný problém, kromě váznoucích kladívek. V opředu mám 10W halogenky a v noci jezdím minimálně.
    2. Zapalování – řešil jsem jen 4 závady za celu dobu: 1× upadený silon na kladívku cca 3× opotřebovaný silon na kladívku – obě závady byly tím že jsem neměl namazanou vačku, cca 3 x nějaký upadený drát, 2× špatná VN cívka. Takže zapalování není zdrojem žádných problémů. Seřizuju na jaře, a pak už celý rok dynamák neotevřu.
    3. Brzdy neřeším, žádný veterán nebrzdí jen zpomaluje. Jezdím autem z roku 1926 občas který má brzdy jen na zadek a to brzdí….. I na velorexu jsem několikrát brzdil tak že jsem zablokoval kola, takže v kritické situaci jde Velorex bez problémů zabrzdit.
    4. řetěz ano to je problém, vydrží mě cca 6 tis. km, ale to je asi nedostatečným mazáním.

    Najedu cca 4 tis. km za rok což je asi míň než Beton, ale já v provozu Velorexů žádný problém z těchto 4 nevidím a nevím co kluci kteří jezdí na sever, do Ameriky, Do Tunisu že by měli altík /vím o jednom z nich pouze). Takže jednoznačně VAPE když není dynamák funkční, ale v žádném případě ne altík!!

  • Re:Vape 350 hydraulika

    15.10.2020 v 00:40

    Beton napsal:

    Uz tech deset wattů misto 45 ti pomaha udrzet batetii pri životě pouze dynamem.
    samozřejmě startuješ dynamospouštečem.
    Zapalování jsem nasadil nastavil a dvacet roku s nim nic nedělal
    Brzdy neřešíš do prvního neubržďení. Pak ti to už bude buď jedno nebo ti zůstanou oči pro pláč

    řetěz jednou napnu sem tam striknu olej a nejvic 42082 km bez výměny a s jedním dotažením.
    Ps: tech deset wattů asi od výroby do pozičnich světel místo 2– 4 watty nedávali ????

  • Re:Vape 350 hydraulika

    15.10.2020 v 06:45

    HonzaBK napsal:

    samozřejmě vždy startuju dynamákem a to někdy i dozadu. Plno lidí jezdí na klasický parkovačky místo hlavních, proto jsem tam dal alespoň silnější. Až se spálí dám tam ledky a budu jezdit na ně. Hm kladívkový zapalování který vydrží 20 let vez údržby bych chtěl vidět. To odporu zákonům fyziky!! Takže by to bylo na nobelovku??
    Co vím tak nikdo kdo má klasický brzdy je neřeší, protože to řešit nejde. Jezdím tak bych vždy ubrzdil a vždy jsme ubrzdil, tek předpokládám že dalších 20 let taky ubrzdím a pak už jezdit asi nebudu vzhledem k věku.
    K řetězu se nebudu vyjadřovat trošku si rozporuješ s prvním příspěvkem kde jsi napsal něco o stavění apod.
    A otazníky na závěr nechápu? Já napsal něco o tom že jsou originál?? Takže pokud vše funguje nech originál, pokud nefunguje dej VAPE a v žádném případě ne altík!!

  • Re:Vape 350 hydraulika

    15.10.2020 v 15:47

    Beton napsal:

    Místo napadáni je potřeba nejdříve číst co jsem psal. Mám elektronické zapalování

  • Re:Vape 350 hydraulika

    15.10.2020 v 15:52

    Beton napsal:

    člověče už mi skoro připadá že se u slova altík skoro vždy pokřižuješ. :-)

  • Re:Vape 350 hydraulika

    19.10.2020 v 06:44

    HonzaBK napsal:

    Do kostela nechodím, ale zazpívám si Internecionálu, A půjdu položit kytičku na pomník Lenina a Gotwalda. Zato ty máš altík doma místo křížku na oltáři a modlíš se k němu. Já jasně napsal že je to veterán, a že se to tam nehodí dát, a je to zcela zbytečná součástka, která není k ničemu potřeba když vše funguje tak jak má!! Zásadní rozdíl mezi námi je asi ten že já su veteránista a ty jen uživatel Velorexu. Prostě jsem nenašel ani ve tvých argumentech nějaký důvod proč dávat altík, když existuje krásná náhrada ve formě VAPE. Samozřejmě s tebou souhlasím, pokud by šel dát altík 638 pod kryt dynamáku, tak pak altík ano.

  • Re:Vape 350 hydraulika

    19.10.2020 v 17:32

    Beton napsal:

    Ono už jen to že preferuješ vape což je v podstatě alternátor jen s pernamentnim magnetem si trochu protiřečí s tvou ideou.
    Proč alternátor jako zdroj proudu?
    1)Mohu bejt viděn a svítit žárovk hbou o 45 w.
    2)Pořídím ho do 500Kč.
    3)Kdykoliv se mi kdekoliv poděla mohu zajit na jakejkoliv vrakač či prodejnu autodílů a poridit jinej. Následně pokračovat dál v objevování světa bez jakéhokoliv dalšího problému.
    4)šetřím dynamostarter pro další generace a tim předcházím zároveň i drahé opravě

  • Re:Vape 350 hydraulika

    20.10.2020 v 06:59

    HonzaBK napsal:

    Nepreferuju VAPE, asi špatně čteš moje příspěvky – preferuju originál Dynamák, nepodsouvej mě co jsem neřekl!!
    1. Nevím jestli 10W halogenka má menší svítivost než 45W klasika, myslím si že je to naopak, ale nechce se mě to hledat na netu.
    2. O ceně se tu nebavíme to s tebou souhlasím, což jsem víceméně naznačil v dřívějších příspěvcích – jediné co s tebou souhlasím.
    3. Mám auto Zetku z roku 1928, GO motoru a převodovky do cca 50 tis. Kč. Tak raději půjdu na vrakoviště a koupím motor i převodovku např. z Fabie a je to jednodušší a levnější!!!
    4. ˇJak ho šetříš? Jedině čím ho šetříš by bylo že by jsi vyndal i uhlíky, o čemž tu nepíšeš.
    Prostě nějak nechápu proč bych tam měl dát něco co tam nepatří, jen to zhorší přístup ke všemu na motoru, vypadá to jako pěst na oko, když můžu koupit něco funkčního „bezporuchového“, který skoro není poznat že je tam něco jiného.
    Plně s tebou souhlasím, že jediný důvod proč tam nacpat altík je cena!! Ale to je u veteránu tak se vším, takže tento argument neberu vzhledme k ceně veleorexu.

  • Re:Vape 350 hydraulika

    20.10.2020 v 07:32

    Beton napsal:

    Proc tam dávat misto klasické parkovacky deseti wattovou žárovku. Která tam nepatří. Jen zduvodu aby jsi mohl rikat ze dynamo skvěle dobiji i pri údajně dobrem osvětlení . To ze mas staré autíčko a udrzujes ho v dobre kondici je chvályhodné o tom neni sporu. Sice s nim desetitisíce nenajdeš ale chapu ze na různejch výstavách se ludi kouknou i pod kapotu. Tak by tam ten alternátor nebyl zrovna in. Ja do motorového prostoru ve svem velorexu lezu tak minimálně jelikoz jsem udelal vse proto aby tomu tak bylo ze ani nevim co se tam děje .
    Jsou horsi věci nez, altetnator. Sam vis ze pri veteránské testaci se bere v potaz hodně pohledova část.
    ALTERNATOR je alternativa dvou věci ceny a aby jsi mohl jezdit se světly a nebyl omezen na deseti wattove žárovky v parkovackach. Pokud by jsi cele dny nekde na ctrnacti denni dovolené jezdil s opravdovým osvětlením. Můžeš mi věřit ze by jsi moc nedobijel to je hold zakon fyziky. Zdroj 150w versus 200w spotřeba Proste ten deficit tam bude znát dotovanim z baterie.
    Napiš proč tam mas vlastne ty desetiwattove parkovacky?

  • světla

    20.10.2020 v 08:14

    PavelL napsal:

    Nazdar hoši, 10W halogenky v parkovačkách mám taky, už se tu o tom kdysi psalo, z důvodu denního svícení. Hlavní světla = problém velkého odběru, samostatná denní světla = krám navíc. Řešení s 10W halogenkou v parkovačce sice není legální, ale účel elegantně plní a ve dne není prakticky šance, že by to nějaký orgán poznal…

  • Re:světla

    21.10.2020 v 06:56

    HonzaBK napsal:

    Betone asi neumíš číst, já tu nic nepsal o neoriginalitě, proč si nepřečteš moje příspěvky, tak jako neodsuzuju VAPE, tak neodsuzuju jiné žárovky a podobné věci které nejsou vidět reálně. Zajímavý že mě neodpovíš na výměnu motoru u starýho auta? Plný souhlas s Pavlem.
    Proč nenapíšeš jak šetříš dynamák když dáš altík?

    Víš o tom ř¨že tím že dáš altík, ničíš chlazení i klikovku. Zkus si odpovědět jakým způsobe ju ničíš? Dá se to zdůvodnit základními zákony fyziky!! Pokud bych chtěl používat klasický světla použiju ledkové, mám dojem že už mají dokonce i schválení a viděl jsem je ve světlech a je to zcela OK.
    O testacích se tu nebudu radši bavit, jak může projít Velorex bez blikačů, s jedním zadním brzdovým světlem apod. Ale to je na zcela jinou diskuzi a konečně to skončí a budou to dělat STK.

  • Re:světla

    21.10.2020 v 12:16

    Beton napsal:

    Jak setrim dynamostarter? Tim že ho nepoužívám ke Zdroji proudu a tim ho nepřetěžuju kuli tomu nucenemu svícení přes den. Na to nebyl konstruován
    Driv se hold v noci jezdilo výjmečně.
    A k tomu motoru sam vis ze meles hovna proto se k tomu ani nevyjadřuju.
    Chlazení opravdu alternátorem nenicim ani kliku. A zásah ktery by potřeboval rezani vrtani broušení ci jiné úpravy instalaci alternátoru opravdu nemam

  • Re:světla

    22.10.2020 v 13:08

    morous napsal:

    Honzo, o testacích se opravdu radši nerozepisuj, z té jediné věty, kterou jsi vyplodil, je mi zřejmé, že nejsi moc v obraze. Současná legislativa nám umožňuje dostat nejeden stroj alespoň částečně do provozu. /stroj na veteránských číslech není určen k dennímu provozu/

    Budou-li prohlídky přesunuty do STK, snadno se najde"odborník", který bude bazírovat např. na homologačních značkách na světlometech a podobných nesmyslech. To bys chtěl? Buďme rádi za současný stav. Vím, že se najdou bezmozci, kteří veteránské značky zneužívají, ty je třeba potírat. Pokud máš na Velorexu jen jednu brzdovku, není to ideální, ale má-li "někdo " překroucený rám tak, že Velorex za jízdy vypadá jako v driftu, je to o poznání nebezpečnější.

  • Re:světla

    22.10.2020 v 23:08

    Beton napsal:

    Třeba velorexy co se vyváželi do Polska měli brzdová světla i ve sdružených zadních světlech. Dokonce i ta má 175 velorex zakoupena v Čechách měla brzdová světla umístěna taktéž. Ale už před tímto zjištěním tam kde jsem dělal novou elektroinstalaci jsem uz do zadních světel přidal brzdové. Jde to řešit dvěmi způsoby a to dvouvkaknovou žárovkou ktera pasuje do jednovlaknové objímkynebo origo dvouvkaknovou jen musi MIT i dvouvkaknovou objimku nebo pomoci diod a rezistoru https://www.ve­lorexy.cz/…jed­nom-dratu . V podstatě je ještě jedno řešení a to za použití dvou žárovek zapojených za sebou a diod bez rezistoru to jsem nikde neprezenroval. Tak ze s těma brzdovejma jsk říká jeden můj kamarád " kde je vůle tam je cesta"

  • Re:světla

    26.10.2020 v 06:50

    HonzaBK napsal:

    Tak konečně aspoň jeden příspěvek kdys tebou na 100 % souhlasím s těmi brzdovými světly. Testace nemíním rozepisovat, protože to co projde ve některých komisích…...
    Prosím tě nastuduj si elektrotechniku, dynamák nepřetěžuješ, sám píšeš že zbytek jde z baterky když dynamák nestačí, tak odkud jde ta elektřina co ti nestačí, jde z baterky – pak nestačí dobíjet, z dynamáku – pak ho přetěžuješ? Od regulace je tam přístroj, který se nazývá relátko a který právě brání nějakému poškození jak baterky tak dynama. Nebudu tu rozebírat elektřinu v točivých strojích, to jsme brali na výšce. Dále už ne k Betonovi – nevím číh velorex driftuje můj určitě ne, jezdí rovně, to že je jedna strana níž to něčemu vadí v bezpečnosti, prosím o vysvětlení a ne o hloupé napadání?
    Pokud chceme diskutovat o testacích, zaliožmě nové téma!!

  • Re:světla

    26.10.2020 v 08:05

    Beton napsal:

    Právě že on ten regulační prvek dopomůže poruše dynama az k jeho spálení. při dlouhodobém přetěžování dobíjecí doustavy konvička relé která ma zabranit zpětnému proudu to prostě nedá.
    Zkráceně dynamo se snaží dobíjet ale je na urovni treba uz 50% vybité baterii tak spina rozpíná az se specčou kontakty a zbudou ti jen oci pro pláč

  • Re:světla

    27.10.2020 v 06:58

    HonzaBK napsal:

    To se mě opravdu nechce studovat jestli máš pravdu, možná jo s tím relátkem, ale určitě tím že máš altík tak nijak nepomůžeš dynamáku – to by jsi musel vyndat uhlíky a za tím si stojím. Když dáš altík, podstatně více namáháš klikovku, ložiska na klice a obzvlášť namáháš neúnosně ventilátor. Prostě takový úpravy do velorexe nepatří. Je to veterán.

  • Re:světla

    27.10.2020 v 22:22

    Beton napsal:

    Vysvětli mi prosim jak alternatorem nicim chlazení,
    Pokud nedochází k jiskreni od uhlíků na rotoru rotor měkkými uhlíky opravdu nepoškodíš.
    A mel by jsi to nastudovat aby jsi příště mohl oponovat nějakým argumentem. A ne jen plácnout ze altik je to největší zlo ve velorexu.
    Já ti popíšu jak se věci maji s tim dobíjením dynamem. Zamerim se jen na tu část regulátoru přesněji její části co při poklesu napětí nebo nedostačujicímu dobíjení odpojí baterii od dynama aby do nej nešel zpětný proud z baterie. Pokud by se tak nestalo a neodpojilo spinaci relé baterku šel by do budiciho vinutí statoru proud a choval by se jako vinutí startovací. Na tuto činnost ovsem statorove budící vinutí neni stavěné.
    Spínací kontakt relé at se zdá robusni neni stavěno na kmitání kterému dochází pri nedostacujicimu dobíjení. Ty to na kontrolce nepoznáš ze by se rozsvítila jako pri nedobijeni.
    Příklad : baterii máš cca na 12,9v(asi 50%)coz je docela vypozorovanej standart pri zapnutejch světlech. Pokud budeš držet otacky motoru cca 3500–4000 za minutu dostanes se dynanem na obdobnou hodnotu a to tech 12,9v. V teto chvíli začíná teprv jit proud správným směrem a to do soustavy z dynama. Do teto chvile sice nesvitila kontrolka dobíjení jelikoz rele je serizeno cca aby seplo kolem 11,9v ovsem proud šel spise do buzení statoru nez do el. soustavy.
    Tim se tak nejak ty proudy z dynama a z baterie proti sobě bijou. Dochazi k jiskření na komutatoru a na kontaktech one části relé které hlídá zpětný proud. A jednoho krásného dne se spečounu a ejhle je zle. Dokud se motor bude točit tak to stator ci rotor neodnese ale jakmile motor zastaví statorove vinutí zastane popisovanou funkci startéru a spálí se jelikoz na to neni dělané.


  • Re:světla

    03.11.2020 v 07:12

    HonzaBK napsal:

    Prosím tě kdo napsal že altík je největší zlo velorexu, nějak to nemůžu v žádným příspěvku najít. Každý točivý stroj se opotřebovává zejména na komutátoru od uhlíků třením. Jinak nevím jak jinak by jsi mu chtěl ulehčit, každý dynamo vytváří proud na prázdno apod, Taky jsem napsal že s ztím relátkem máš možná (asi) pravdu, to jsme nezpochybnil. Nejvíc mě ale vadí že mě dáváš do úst věci které jsem nenapsal. Mě se taky hrozně líbilo když jsem se teď v srpnu na srazu v Blansku vezl velorexem, na trojku 130 po rovince a kdyby tam nejeli auta, tak bychom tam měli i 150. Super svezení, pokud si to chce někdo předělat proč ne, ale pokud mám veterány, tak nechápu proč tam cpát alktík. A k tomu chlaďáku a klice? Tím že napneš řemen jednostranně zatížíš hřídelě a trpí tím ložiska plech chlaďáku. Normální řemen není naplý a je „volný“ na chlazení. Velorex s motorem z Trabnta se mě taky líbí jak to jede, z venku to ani nepoznáš. Proti přestavbám nic nemám ale veterán ej veterán!! Pokud dáš altík, což je vlastně VAPE místo dynamáku, plně s tím souhlasím.

  • Re:světla

    03.11.2020 v 11:56

    mika2287 napsal:

    Přesně jak píšeš, stačí dát halogenky do parkovaček a je po starostech.

  • Re:světla

    03.11.2020 v 13:16

    Beton napsal:

    Asi jsi moc nekoukal do mé garáže. Já osobně tam mám dvojitou remenici .
    Pokud nebudeš mít zapojen budící obvod tak se nevytváří nic co by mohlo způsobit jiskření na komutatoru a jeho operebeni. Jo třeni tam nějaké bude proto používám měkké uhlíky aby prave nevydídali komutator.
    A jak jsem psal v parkovačkách ( poziční světla) tam ma bejt podle originálu pouze 2 nebo 4w žárovka. To ze ji tam máš jen umocňuješ fakt ato pokud budes svítit hlavnim světlem prostě dynamo neni schopno dodat to co sit velorexu potrebuje

  • Re:světla

    04.11.2020 v 07:04

    HonzaBK napsal:

    Konečně skoro správně – nemají tam být ani 2W ani 4W žárovky, ale mají tam být 5W žárovky. Taky tam nemá být alternátor!! Pořád tvrdím že je jednodušší a dostatečné a nevypadá to hrozně když dám 10W halogenky, nebo ještě lépe ledkové hlavní světla, než tam cpát nějakou obludu ve tvaru altíku. Zatím jsme se tu nebavili o zapojení, tak pokud chceš tak určitě víš že na bošáku je jeden kontakt, který je zapnut jen když máš klíček na pozici č.1. Takže přední parkovačky mám zapojené an této pozici, takže když dám hlavní – což se stává 1× za deset let – pardon 2× za rok, tak se přední parkovačky vypnou. Je úplně jedno jaký máš uhlíky, nejvíc se ničí dynamák právě těmi uhlíkama tj. jejich prachem a třením uhlíků. Pořád nechápu proč tam cpát altík, když dynamák funguje a když nefunguje axistuje super náhrada ve formě VAPE. Ok dám do mé Zetky motor z Favorita a pak ale nevím jak budu testovat.

  • Re:světla

    04.11.2020 v 09:38

    Beton napsal:

    Žárovku s patici BA9s jsem ještě 5wattovou neviděl ale budiž když to píšeš.
    Každopádně všechny tyto úpravy slabší žárovky jen umocňují ten fakt že dynamo o výkonu 150w prostě nestíhá dnešnímu provozu. Tím že budeš svítit pouze 2× deseti watty místo 2×40w nebo 45w máš k dobru 60–70wattů a jak jsem popisoval https://www.ve­lorexy.cz/…vy­kon,–odber prostě vyvrátit nemůžeš ani to že provoz originál dynamem může přijít pěkně draho. To s tou pozici na spínačce kontakt 57 jsem popisoval také v tomto zmiňovaném článku https://www.ve­lorexy.cz/…vy­kon,–odber. Tento kontakt 57 slouží v podstatě k tomu ušetřit nějaký ten watt při svícení hlavním světlem.

  • Re:světla jedno za čas

    04.11.2020 v 09:51

    Beton napsal:

    Zeptám se jinak. Proč nepoužíváš hlavni světla, když dynamo tak skvěle dobíjí a obstarává svým výkonem plnohodnotný provoz a hledáš různou alternativu osvětlení?
    K tomu tvému bastlení motoru do tvého vozidla se vyjadřovat nebudu sam víš že meleš v tomto směru hovna.
    Osobně testace na velorexech co vlastnim nepotřebuju. Vše je na na normálních značkách. Ale i tak není nikde nic vařeno či vrtáno co by ohrožovalo nějakou původnost velorexu aniž by to bylo nutno vyřezávat ci jinak složitě vracet do původního stavu.

  • Re:světla jedno za čas

    09.11.2020 v 08:24

    HonzaBK napsal:

    Hna možná meleš ty. Kdo říkal že dynamák skvěle dobíjí, pořád tady meleš dokola hno, a vkládáš mě do úst co jsem nenapsal. Přečti si základ dotazu. Neobhajuju od začátku vůbec dynamák, ale jasně jsme napsal že VAPE a ne altík. Já píšu o Voze a ty o koze. Ohledně 5w žárovek se podívej do návodu k obsluze. A pokud jsi je neviděl, stačí umět pracovat s vyhledávače a za 5 sekund ti je normálně najde v obchodě. Takže podle návodu k obsluze k Veloušovi patří jednoznačně 5W. Pořád nevím jakej je rozdíl mezi tím, když dám do mojí zetky místo 6V dynama 12V altík a moderní startér (/když teda ne přímo celý motor). Každej kdo se podívá do mtorovýho prostoru a rozumí tomu tak se půjde následně vyblit. Konečně se podívej co jsem tu napsal. Jasně jsme napsal, že pro normální ježdění stačí 10W halogenky do parkovaček nebo ledkový H4, který už myslím nají taky homologaci. Dále jsme napsal že v žádným případě altík ale VAPE. O tom jestli stačí dynamák dobíjet nebo ne, k tomu jsem se nevyjadřoval i když mě pořád za to napadáš!! Prostě píšeš o H**NU. Já píšu o VAPE.

  • Re:světla jedno za čas

    09.11.2020 v 08:26

    HonzaBK napsal:

    Ještě dodatek, když selžou všechny argumenty začneš být sprostej a psát slovo „hovno“, já toto slovo nepoužívám. Vyjadřuju se vždy slušně!!

  • Re:světla jedno za čas

    09.11.2020 v 09:18

    Beton napsal:

    Tak jinak. Pokud chceš do 350 velorexu namontovat vape přijdeš o startování. Budeš stále jen na 150watech což není posun nikam. Stále budeš řešit světla a jiné starosti s nekompatibilitou dílu v případě poruchy někde na cestě. Jen dáš horentní sumu za něco co tam také nepatří. To už tam můžeš dat běžný motor z motorky osazený běžným vape ,které je levnější i když dnes sada stoji tuším 6500 kc. Na velorex jsem někde videl cenovku 15000. To uz si mě ze nechat opravit původní dynamostarter. Tak ze jak jsi souhlasil je cena nasrovnatelná cca 500kc za alternátor se vsim. Ne každej má možnost platu a času třeba úředníka. Chce li nekdo jezdit směřuje dříve nebo později nějakému kompromisu. Ty s tim motorem který sem pořád vsouvas vis sam ze je hloupost. I když by treba testaci prošel jelikož na fotkách v knizecce co plni funkci tp jsou jen predobok a zadobok. Proto taky jezdi kde co na veteranskych značkách. Proto jsem i pro aby takovej stroj na V značkách chodil na klasickou STK, kde by bylo zkontrolováno vše a porovnání s tim jak by mělo bejt v době výroby a provozu ne jen na klubovou. Případně zřídit specializovanou stk právě na tyto stroje. Stále stojim za tim ze alternátor neohrožuje plynulost a bezpecnost silničního provozu jak motor o treba 100 kw misto puvodniho 10kw.
    Proto také nejsem zastánce uprav stylu Hot rot. To uz je mrveni cele podstaty.

  • Re:světla jedno za čas

    09.11.2020 v 19:10

    Honza K napsal:

    Honza se ti prostě snaží vysvětlit, že je zbytečné montovat do velorexu altík, když dynamo naprosto stačí. Jediné co stačí udělat je, že vyměníž žarovku v parkovačkách… sám to tak mám, policajti mě už párkrát zastavili a nikdy žádnou připomínku k světlům neměli. Tudiž nechápu proč bych měl na velorex montovat altík. Pokud tady pak řešíte jak nahradit dynamák, třeba z důvodu ušetření pěnez, tak už to není origo řešení, tudiž už je pak na každém, jsk si to vymyslí. Já osobně bych nedával ani altík ani vape. Sám mám odzkošeno, že dobíjení 6v 50w stačí… jen stačí dát do parkovaček ledky… A co se týče jizdy v noci, tak nebyl problém, protože 6v baterie která pasuje do držaku na velorexu, tak ma 77ah, což bohatě stačí na svícení celou noc. A můj dotaz zní kolik Betone najedeš za rok kilometrů, že potřebuješ brutální přísun elektrického proudu?

  • Re:světla jedno za čas

    09.11.2020 v 20:26

    Beton napsal:

    Honzo to tvé svícení/nesviceni je do prvního problému. Ne že bych ty ti přivolával může to přijít ani nebudeš vědět jak. Tak už jenom ten komfort z jízdy když se ti díky topení nemlží okno a není ti chladno. Dokonce i svítíš stěrače fungují. V noci když zaparkuješ můžeš si svítit nez postavíš nocleh případně se ti přes den dobíjí i baterka do mobilu ci přenosná baterka na svícení. A k tomu kolik najezdím za rok. Ted uz tolik ne jako dříve, kdyz to vezmu zpětně tak za deset let od roku 2007 do roku 2017 v průměru 7000 km. V tom nemam problém mam rucne psaný notes dokonce za kolik, kde a kolik litru jsem tankoval benzinu.

  • Re:světla jedno za čas

    09.11.2020 v 22:29

    Honza K napsal:

    Topení? když ho dávášdo do souvislosti s altíkem, tak předpokládám, že máš na mysli nějaké elktrické přídavné. A pokud tomu tak je, tak nechápu o čem se tady bavíme. Já a Honza se bavíme o velorexem v rámci možností v originále… upravit to umí každý. Když je zima taková, že je potřeba topení, což znamená že je venku pod nulou a to velorexem stejně nepojedu. Takže apsolutně nechápu. Na to aby mi fungoval stěrač nepořebuji altík, to mě celkem pobavilo :D. A mám za sebou už pár expedicí, které trvali deset dní a více (všechny s dobíjením 6v 50w), takže samozřejmě byla potřeba si nabíjet telefon a občas i nějaký noční přesun. Ještě dodám, že Velorex mám oproti originálu vybaven vysílačkou a rádiem (tak abych nezasahoval do velorexu samotného, ale přeci jen by mi bez těchto kravin bylo smutno). A baterku nabíjím maximálně jednou za rok a to vždy po zimě. Píšu to proto, abych ti ukázal, že origo dobíjení 12v 150w stačí bohatě. A ještě dodám, že já Velorexem najedu 10 tisíc za rok, takže nějaké zkušenosti již mám a tvým argumentům nějak nerozumím.

  • Re:světla jedno za čas

    10.11.2020 v 05:23

    Beton napsal:

    Celá debata začala alternativou, když je špatný dynamostarter nebo třeba není vůbec.
    Možnost nechat ho opravit když, to jde cca 15000Kč v průměru rok čekání na opravdu (pán od Brna)
    Nebo někde sehnat, když je ochoten za nej dát určitý obnos peněz. Ale není to zrovna běžně dostupná součástka.
    Nebo alternativa alternátor cena versus výkon a spolehlivost. A už jedno co dobíjí a co živí.
    Nemusí bejt zrovna pod nulou ,aby jsi měl zamlžené okno.
    Spousta krát na srazu třeba Boskovice bylo ráno pod nulou nebo chladno a mlžilo se okno. Což je dost nepříjemné a velice časté.
    Neříkám že nemůžeš určitou dobu přetěžovat dynamostarter ten to muze vydržet ovsem jednou přijde den kdy to nevydrží regulátor a přilepí se kontakt zpětného proudu a máš oči pro pláč. Na to je taky možno částečně zabránit touto neoriginální úpravou https://www.ve­lorexy.cz/…dno-a-rychle-

    No a k těm nájezdům za rok. Je v podstatě jedno kolik najedeš a kam jsi až dojel. (jak říká jeden můj kamarád to už by jste si rovnou mohli měřit i přirození) ja prostě nemusím bejt skoro z každé jízdy špinavej nebo trnout kde co umře či upadne. I při několikahodinové jízdě mám rad určitý byť omezený komfort a takovou nějakou vnitřní jistotu.
    Mnohokrát jsem už psal, že je doba ta tam kdy se lidi rádi setkávali a pokecali a bylo jedno v jakém stroji a jak upraveném přijeli. Dnes po srazech velorexu moc takovejch upravenejch strojů nenajdeš radši si jezdi někde sami pro radost. Jelikož pro ty rádoby zastánce originálu jsou přinejlepším vyvrhelové a ničitele strojů. Alespoň mě to tak připadá.
    To ze hadraka dnes najdeš v inzerci za 250000 kc je dané i tim ze nějak ty díly na ně nejsou až, tak běžné . Kupříkladu já dam za půl dne velorex do stavu kde nebude mít alternátor bixenonova světla (jedno na pouze 35w) zadní kolo z trabanta a jine drobnosti jako třeba dvouklíčové brzdy. S tim ze k tomu nepotřebuju nikde nic řezat brousit přetírat.
    Rikam si proč čekat na to až bude nějaký průser. To už bejvá pozdě . Ono štěstí přeje připravenejm. I takovej hadicí kilovej přístroj přijde vhod a může zachránit život.

    Než mě tady budete pranýřovat uvědomte si že je úplně jinde provoz na silnicích než byl kdy opouštěli brany výrobních hal velorexy. A je spíše náhoda že se vám ještě nic nestalo než, že jste tak dobří řidiči co svítí deseti wattovou žárovkou umístěnou v parkovačkách.

  • Re:světla jedno za čas

    10.11.2020 v 07:12

    HonzaBK napsal:

    Plně souhlasím s druhým Honzou!! Vape dávám teď do velůorexa, který ke mě přišel jako slátanina motocyklového motoru, ale s originál levou výstupní hřídelkou na chlazení jinak motor z motorky. Ani k tomu nebylo žádný zapalování. Po poradě sodborníky na Jawy, mě bylo jednoznačně doporučeno, abych tam dal VAPE, než shánět originál Dynamo a nechat je repasovat. Celý Velorex je zajímavý, že zadní část rámu je 250 s držákama na Rybiny dole na rámu, předek celý z hydrauliky, čísla motoru i rámu přidělený policií a je na normálních SPZ. Takže asi koupený opravený rám ze Solnice a přihlášený jako stavba v roce 1970. Takže jsem měl dvě možnosti. koupit za 500 nějaké nefunkční dynamo na motorku a dát altík, nebo koupit několikanásobně dražší VAPE. Majitel veteránista jednoznačně zvolil VAPE i když je několikanásobně dražší. Samozřejmě se tu bavíme o veteránech!!! Pohodlí to pojedu plechovkou!! Velorexem jsem byl v zimě na dvou srazech, jeden ve sněhu, druhý ve velkých mrazech bez sněhu. I v mínus 10 jsme jezdili kabrio, takže se nám přední sklo jaksi nemlžilo. Vzhledem k tomu, jak od té doby vypadají zejména turnikety, jsem se zařekl, že v zimě již nikdy více – je to veterán a chci si ho šetřit. To je třeba důvod proč nejezdím na vzdálenější srazy. Plechovkou s Velorexem na vleku se mě jet nechce, protože si chci užívat jízdu ve Velorexu, ale sám Velorexem taky nechci jet z důvodů, které všichni známe i když teď je to už se spolehlivostí někde jinde než před 20 lety. Ale čert nikdy nespí.

  • Re:světla jedno za čas

    10.11.2020 v 08:13

    Beton napsal:

    Jediný rozdíl mezi tvým vape a alternatoremz auta je že to tvé neoriginální použití zdroje energie schovaáš pod dekl .
    Je to stejné jako by jsi vykuchal původní motor to tvého auta z roku raz dva a implantoval misto jeho střev třeba elektromotor. Prostě jen kamufláž. Takové jako pověstné Potěmkinovi vesnice. Na venek krása ale koukneš li podrobněji vidíš, že to není jak se zdá i když to na první pohled ladí oku.

  • Re:světla jedno za čas

    10.11.2020 v 19:51

    Honza K napsal:

    Ty kilometry jsem nepsal, abych se s tebou nějak porovnával, to doufám že není potřeba ;). Ale psal jsem to abych ti ukázal, že není potřeba uprav na takové nájezdy. A věř mi taky nemiluji se ve velorexu hrabat každou vyjížďku, to bych to už prodal :D. Ale já osobně jsem za loňskou sezonu (8 000km) na cestě opravoval pouze jednou a to byla pouze rychlá výměna kondíku. Ano, stalo se mi za volerex čundr, že jsem se tomu musel večer v klidu v kempu třeba hoďku pověnovat, ale to si myslím že k tomu patří, přeci jen stará auta, motorky nejsou pro každého. Takže nevím o jaké brutální nespolehlivosti originál veloexu tady mluvíš, možná si jen neumíš s originál věci poradit, kdyžtak napiš poradím ;). A k těm světlům, přes den světla slouží k tomu, aby tě ostatní účastníci provozu viděli a to ty ledky v parkovačkách zvládají. Vidět od nich není, ale od toho mám tlumený a dálkový světla, sám jsem se přesvědčil, že od nich je vidět lépe než u 20 let staré oktávky se zašlými světli. A ty tady pořád předhazuješ bezpečnost, já jsem tě osobně viděl jednou v životě. Odjížděl jsi za šera, skoro za tmy za lehkého deště a jel jsi s velorex se slídovými okny, přes které za zhoršených podmínek není v podstatě vidět a pak nás tady budeš poučovat o nějaké bezpečnosti… nevím úsměvné.

  • Re:světla jedno za čas

    10.11.2020 v 20:43

    Beton napsal:

    Prasklá osa v předním kole 2× jednou 350 jednou 175 pokaždé jiná strana. Nahrazeno osama 20mm. Vylomený brzdový buben a to byl s jednou dírou zadní kolo. Nahrazeno kolem trabant s účinnou brzdou. Po utěsnění motoru zadírání řetězu. Nahrazen řetězem s o kroužky.
    Výfuky prakticky neutesnitelne s koleny. Vsazen vlnovec problém vyřešen člověk ani už nesmrdí od výfuku nehrozí otrava. "(V prvopočátku používaly v koncentračních táborech) ".
    Zapalování elektronické 20 roků žádný problém. Dobíjení alternátor 20 roku žádný problém.
    Brzdy dvoukličové. Co neubrzdíš neukecáš.
    Kde jsi mě viděl odjíždět za šera a v dešti . Pravdou je že za deště bez bočních okének nasazených ,ale neuzavřených nebo bez střechy opravdu nejezdim. Ona ta střecha a okénka myslím mají plnit tuto funkci aby člověk nebyl úplně mokrej. Nehledě na to že jsem nenašel zdraví na hnoji.
    Proč všechny ty úpravy?
    Na každém správném školení řidičů ti pokaždé opakují musíš předvídat a nejlepe myslet za všechny,aby jsi dojel zdárně ve zdraví zpět domů.
    Samozřejmě se nebráním každé radě klidně poraď.

  • Re:světla jedno za čas

    11.11.2020 v 07:15

    HonzaBK napsal:

    Betone konečně se mnou souhlasíš, to já psal hned na začátku, že VAPE není vidět, proto jednoznačně VAPE ale jen pokud není Dynamák!!! To píšu hned od začátku stačí si to pořádně přečíst a ne tu psát pořád blbosti. Osy originál, originální průměr ale nové nikdy nezlomena, zapalování originál – jedenkrát problém, že se na vačče „zadřelo velké množství oleje“ tak se ulomil ten pertinax. Prasklé přední jednodírové kolo, dojezd z prasklým cca 60 km dom bez problémů. brzdy vždy bez problémů stačili a vždy jsem zabrzdil. Bohužel už 2× mě zezadu namasíroval jiný velorex a jednou Fabia lehce na křižovatce na stopce – Tak že bych si dal dozadu traverzu, abych neměl problém?? výfuky souhlasím, jezdím na kabrio takže ať foukají, zase to vypadá hrozně když je tam vlnovec, pokud bych to chtěl řešit použiju příruby s za dané doby tak jak je to řešeno na prasatech. A správně jak píšeš rtože předvídám, neměl jsem nikdy velký problém ve Velorexu, to v autě už jsem zažil několik nehod, včetně převrácení, nikdy jsem nehodu nezavinil, kromě drobného ťukánku na ledě do tarasu nebo při couvání a nepodívání se za sebe a jedna srna na rovince. Pořád nechápu proč dávat nevzhledný altík, když existuje 100 % náhrada která není vidět.
    PS Na zetku taky nebudu dávat starý relátko a starou VN cívku Bosch, ale použiju obal relátka a obal cívky Bosch a implantuju do nich moderní střeva. Jinak na staránkách spartaky.cz, je ve foru krásný příspěvek, jak do obalu originál dynam na starou Octavii, Felicii imnlantuješ moderní altík tak že t ö není poznat. Jasně tady od začátku píšu, že nejsu proti některým úpravám (2 klíčové brzdy schvaluji, ale jsou úpravy které nejsou vidět a jsou super, pak úpravy které jsou vidět ale musí být z důvodu pravidel apak jsou úpravy které jsou vidět a jsou zcelůa zbytečné – viz altík!!

  • Re:světla jedno za čas

    11.11.2020 v 19:32

    Beton napsal:

    Takže když to není vidět tak je to v pořádku?! Hmm? Potom pak chápu ten tvůj motor co jsi chtěl dat pořád do toho starého vozida. Stačí starej vykuchat a narvat tam co se vejde. Tak jsem v podstatě pochopil tvou ideu „- není vidět neva-“. Za to opravdu palec na horu :-)


    Víš ono jsem udělal víc věcí na velorexu. Třeba upravil ruční brzdu, aby fungovala jak má . Bral jsem to tak, když by se mi někde třeba svévolně rozjel velorex z kopečka nemusel bych mít vždy štěstí, že vjede jen do pangejtu. Může tam stát třeba malé dítě a to by byl průser. Prostě lepší takovejm i jinejm věcem předcházet. Neni to jen o úpravách ale i zodpovědnosti vůči ostatním. Nežli vzniklou situaci pak řešit. Sám mám uštědřenou lekci s velorexem.

  • Re:světla jedno za čas

    12.11.2020 v 07:00

    HonzaBK napsal:

    a na to jsi přišel jak? Zase mě vkládáš do )st co jsem nenapsal ani neřekl. Já jasně napsal, že pokud není originál dynamák funkční nebo ho nemáš, tak dát VAPE – které není vidět!! než dát nějakou obří mrchu alternátor. Mě ruční brzda brzdí bez problémů a slyším poprvé že by měl někdo problém. Spíš je problém když ju někdo (včetně mě) zapomene zabrzdit a pak hledám 200 metrů daleko z kopce svého velorexe zaparkovaného v poli (naštěstí se při jízdě nepřevrátil). Mám zkušenosti, že vše co je na Velorexu funguje dobře a bez problémů. Nevím kdo z těch co jezdí obří expedice tam má nějaký úpravy kromě vysílačky rádia apod. Prosím než napíšeš že já něco řeknu, prosím popravdu si velmi dobře přečti co jsem napsal a nevkládej do mých úst co jsem nenapsal, to me dost vadí!!

  • Re:světla jedno za čas

    12.11.2020 v 12:35

    Beton napsal:

    "…tak dát VAPE – které není vidět!! "
    Jsi napsal jen ja k tomu použil jiná slova. Beru to tak jak píšeš není vidět neva. Začne to vape končí vykuchaným motorem jelikož střeva nejsou vidět.

  • Re:světla jedno za čas

    13.11.2020 v 07:06

    HonzaBK napsal:

    Samozřejmě zase pindáš blbosti, jasně jsem napsal že DYNAMÁK. Vape jen pokud není Dynamák, není možno opravy a koupě. Samozřejmě že pokud s eposere mechanická převodovka, tak ju vyhodím a dám tam tu moderní zubouvou od SESY. Nebudu tam shánět a skládat kolečka z více převodovek.

  • Re:světla jedno za čas

    14.11.2020 v 22:26

    Lišák napsal:

    To jsou ty ,, originálkaři ''.
    Do starých plechovek a obalů naserou novou technologii a potom tě budou buzerovat za každý šroubek co není originál.
    Proto už nikam nejezdím a s nikým se nebavím.
    Jelikož je to můj stroj, nikdo mi na něj nepřispěl, tak si tam dám raketový pohon a Vám všem to může být u prdele ????????

  • Re:světla jedno za čas

    14.11.2020 v 22:26

    Lišák napsal:

    To jsou ty ,, originálkaři ''.
    Do starých plechovek a obalů naserou novou technologii a potom tě budou buzerovat za každý šroubek co není originál.
    Proto už nikam nejezdím a s nikým se nebavím.
    Jelikož je to můj stroj, nikdo mi na něj nepřispěl, tak si tam dám raketový pohon a Vám všem to může být u prdele ????????

  • Re:světla jednu za čas

    15.11.2020 v 14:29

    Beton napsal:

    "Do starých plechovek…. " I tak se to dá napsat :-). Já mám všechny změny přiznané. Nic nikde nekamufluju a jdu cestou nejmenšího odporu.

  • Re:světla jednu za čas

    19.11.2020 v 07:03

    HonzaBK napsal:

  • Re:světla jednu za čas

    20.11.2020 v 21:26

    Lišák napsal:

    Ano, úžasná práce to je bez debat.
    Jediné co mi vadí, že majitel podobně zmodernizovaného veterána mě kritizuje za neoriginální barvu, za imbusovy šroubek, za 2 plastostova zrcátka atd. Ale to je jiné téma. Jinak pán se ptal co použít Vape nebo altik. Každý řekl své zkušenosti, výhody, nevýhody a pán ať se svobodně rozhodne co do svého Velorexe použije. Místo toho se tady každý napadá originál, neoriginal atd. Bohužel tak to je i na srazech.

  • Re:světla jednu za čas

    21.11.2020 v 07:01

    Beton napsal:

    Jak píšete úžasná práce.
    To mohu rovnou do bloku motoru od 350ky velorexu dát elektromotor místo kliky. On se tam jeden bez uprav bloku vejde jen vyrobit mezikruží v kterém bude místo kliky uložen elektromotor . Může bejt i většího vykonu a pěkně se tam vejde. Přitom zachovám převodovku i spojku. Pod sedadlo dám baterie a zvuk nahradím elektronicky. Přívodní silové
    kabely od motoru k bateriim budou vést jako od dynamostarteru. Lankem od plynu co povede ke karburátoru ve kterém
    bude místo šoupátka zabudovaná elektronika na ovládání elektromotoru. Co se kam nevejde mohu využít prázdný prostor po pístech ve válcích. A o tom to přeci je vše zakamuflovat. No a pak to co tě Honzo nejvíc dere mohu s klidem otevřít motorovej prostor a nebude žádnej alternátor či přídavné zařízení vidět. Jo že budu nebude muset napojit na nabíječku. To je na srazech běžná praxe. Tak i to nikdo nepostřehne a řešit nebude ze je něco jinak. Tak že houby zle.

  • Re:světla jednu za čas

    26.11.2020 v 09:11

    Korba napsal:

    Zbývá už jen vymyslet generátor kouře do výfuků…

  • Re:světla jednu za čas

    27.11.2020 v 03:04

    Beton napsal:

    A víš že i to někdo vymyslel. Třeba na různejch akcích kde do publika pouštějí kouř z nějakého generátoru. Nebo mnoho výrobců hraček přesněji mašinek. Stačilo něco kopnout do kominku a vláček čudil o sto šest, že nebylo v pokojíčku ani vidět:-)

  • Re:světla jedno za čas

    02.12.2020 v 09:06

    Peťass napsal:

    Honzo, jaký je rozdíl mezi tím, že máš vape nebo alternátor? Oboje tam nepatří. Vape je jen menší a dává menší výkon.
    A pak nevím jak u tebe, ale u běžného velorexu nevidím z motoru nic, a zda tam je alternátor, dynamostarter nebo vape se jen těžko zjišťuje.

  • Re:světla jedno za čas

    03.12.2020 v 06:45

    HonzaBK napsal:

    Pokud nevidíš alternátor běž na oční.

  • Re:světla jedno za čas

    03.12.2020 v 07:45

    Beton napsal:

    Petas měl nejspíše na mysli, že nemá potřebu každou chvíli otvírat motorovej prostor. Jelikož vše mu funguje jak má.
    A s tím vsazovaním kde čeho do původních krabiček a kamuflovat tim neoriginalitu to je trochu na prd. Osobně zastávám to prostě přiznat. A ne jezdit za cenu lží a blamáže.

  • Re:světla jedno za čas

    03.12.2020 v 20:00

    Peťass napsal:

    Nevím jak ty, ale já mám všude plachty a nejsem superman co má rentgenové oči. Nemám potřebu to na každé zastávce odevírat. Proč bych to taky dělal, motor je spolehlivý, tak ho nevídím, jak je rok dlouhý. Jen sem tam mažu řetěz a na ten kapu olej od zadního blatníku.

    To, že klasický veteránista musí ukázat vše, jen proto, aby všichni viděli, že nedělá nic jiného, než vše pucuje a leští mě nijak netrápí. Je pravda, že když už se tam musím podivat nebo uznám, že už jsem se dlouho nekontroloval, tak moror je spíše černá šmíratá koule, ale to mě nejvíce štve, až když se v tom musím vrtat :-)

  • Re:světla jedno za čas

    09.12.2020 v 06:55

    HonzaBK napsal:

    Já nevím asi tady čtete něco jiného než já píšu? Kde jsem napsal že jsu pro náhradu originálů něčím co se uschová do originálního obalu?? Jasně jsem tu napsal a jako veteránista jsem vždy byl jsu a budu zastáncem originálů. prosím přečtěte si znovu dotaz o kterém je tu celou dobu diskuze. Znovu tedy zopakuju: když je možno sehnat funkční originál, jednoznačně originál a žádné úpravy. Pokud nejde sehnat, jednoznačně úpravy které se schovají do originálních obalů a nebudu tam sr*t nějakou ošklivou věc která to jen hyzdí. Pokud by někdo prodával nová relátka, nové dynamáky a takový věci co se opotřebovávají a nejsou k sehnání, tak bych samozřejmě byl i proti různým „pseudonáhradám“ tak mě prosím nevkládejte do úst, že podporuju náhrady. Takže můj závěr k této diskuzi ORIGINÁL !! Pokud není tak co nejmenší a nejméně vidtelné zlo (Vape elektronické relátka, třeba i dvouklíčové brzdy i když ty jsou zbytečné apod.) Zajímavý že ten co nejvíc obhajuje Altík, má bytečné skraté húpravy (např. relátko elektronické apod.)

  • Re:relatko a jiné kamufláž

    09.12.2020 v 07:10

    Beton napsal:

    S relátkem na 175 velorexu je to tak. Bohužel výrobce nenabízí typ co by byl schopen odolat přírodním vlivům . Proto ta původní krabička. Těch krabiček jsem měl zničených dostatek. Ona byla taky hned po ruce. Opravovat je nemělo smysl i když opravit jdou.
    Jak psal Peťas také nemám potřebu otevírat motorovej prostor při každé příležitosti ,aby každej vyděl jak mam vyblejskanej motor. Přeci jen tam se snažím o spolehlivost. Alternátor je hold další evoluční stupeň. I když první škodovky co ho měli byli tuším rok 1972 tak že taková dobová úprava. Ono ani velorex nebyl nikdy Solnici vybaven přívěsným vozíkem páv. A ten je sakra za hadrákem vidět i ten jeho závěs.

  • Re:relatko a jiné kamufláž

    10.12.2020 v 07:40

    HonzaBK napsal:

    Konečně shoda takže VAPE je alternátor, takže začínáš souhlasit!! Ralátkem jsem myslel i na 350, teď nevím jestli ty nebo někdo jinej tady upravuje tu jednu část relátka na elektroniku. A přesně jak píšu od začátku já a teď jsi to konečně napsal i ty – není originál upravím do původní krabičky – není originál dynamák nebo nefunguje, dám VAPE do původního místa a nedávám debilní externí nevzhlednej altík. Děkuji za souhlas se mnou i když jsi to nenapsal přímo, ale potvrdil moji teorii z mého prvního příspěvku!! HURÁ!!!

  • Re:relatko a jiné kamufláž

    10.12.2020 v 12:14

    Beton napsal:

    Jak jsi nesčetněkrát psal „Nevkladej mi slova do úst“ což je typicka mluva právníků ci úředníků. Ani jedno nejsem. Bejt jina krabička o ruce nemel bych problém rele dát do ni. Puvodni rele bylo opravitelné ovšem nechtel jsem se s tim zabejvat. Pokud použiješ vape tak jakmile otevřeš motorovej prostor vidis hnusnou zapalovací civku. Co se tedy mění. Pokud dáš vape misto dynamostarteru mimo jiné ztratíš hmotu setrváku.

  • Re:relatko a jiné kamufláž

    10.12.2020 v 20:38

    Lišák napsal:

    Proč bych měl použít originální relé??? Jenom, že je originální??? Vždyť elektronické je levnější a daleko více spolehlivější. Navíc chrání tak vzácný dynamostartér.

    To je jak jeden známý co má naprosto originální patinovku Jawu. Na výlet cca 80 km se s tím bojí jet aby to přežilo. Co když budu muset dělat klikovku??? K čemu to potom je?? Patinovka, za ty léta vyrajblovaná, na kterou není spoleh. Chodit se na to akorát koukat do garáže??? Předvádět se na srazech jakej jsem king, jaký to mám originál a všichni mají splácaniny.

    Nevím. Každej řekl své zkušenosti. Díky zato, jelikož další a další majitelé mohou posoudit co pro ně je přijatelnější. Tak nevím co tu řešíte. Ty jsi tam dej altík třeba z Tatry a Ty si tam dej zapalování z kosmické rakety :-D :-D :-D

  • Re:relatko a jiné kamufláž

    11.12.2020 v 06:53

    HonzaBK napsal:

    Proč bych opravoval původní relé když na burzách se jich válí a Robert má nové (Možna na 175 je to jiné). Na 350 jsem dal starší relé v roce 2000 a od té doby na něj nešáhl. Proč bych měl dávat zapalování z rakety, vyhodím motor z Jawy a koupím od Muska celej motor z jeho rakety, těsně před tím než přistane, aby nevybouchla.

  • Re:relatko a jiné kamufláž

    11.12.2020 v 17:02

    Lišák napsal:

    Právě, že jsem si koupil repliku původního relé od Roberta a za 2 měsíce se odporoučelo. Po té jsem koupil elektronické a 2 roky bez starostí.
    Na burze bych už takové věci nikdy nekoupil, žádná jistota funkčnosti. Jednou jsem koupil původní ulozenkovy karburátor na J 638 a ejhle vyklubal se z toho zmetek. Emulzní trubice byla šikmo a jehla se v ní příčila. Takže za nemalý peníz jsem měl soubor trysek atd…

    Ty všelijaký kamufláže jsou super, vypadá to dobře a hlavně nová technologie, která splňuje dnešní požadavky. Palec nahoru. Jenomže potom chytrolini, který to nepřiznají a poučují všechny kolem sebe jak to dělají špatně. Tím nemyslím konkrétně Vás, ale takové zkušenosti z různých srazů.

    Jinak větší problémy co tu řešíte jsou ve Velorexu motory z kdoví čeho a jiný šílenosti, prevareny rámy atd…. Ňáký altík nebo Vape, led žárovky, panelkovy kola to je maličkost.

    Dřív tady bylo zajímavý čtení, teď se to tady jen hádá. Asi je taková doba.

Předchozí dotaz: 16/250 startovací a řadicí hřídel
Následující dotaz: Převodový poměr - Oskar 16/250 - Prosím pomozte

Zpět do kategorie Motor, karburátor, chlazení, výfuk