Vape 350 hydraulika

Hierarchický výpis

Rss export Textová verze

Seznam odpovědí (31)

  • Vape 350 hydraulika

    29.09.2020 v 22:06, příloh: 1

    Prudas80 napsal:

    Zdravím, dá se na 350ku hydrauliku použít sada Vape s alternátorem,kte­rý je schovaný pod krytem dynamostartéru?Nebo se musí dát krátký čep na klice,popřípadě upravit stator dynamostartéru­.Viděl jsem že někdo má na své hydraulice.Stačila by mě jízda dopředu,startování ručně,ale dobíjení alternátorem.díky za info

    Přidat odpověď

  • Re:Vape 350 hydraulika

    30.09.2020 v 23:21

    Beton napsal:

    Nemyslím si že by se to bylo zrovna ideální řešení vyhodit startér a dát místo něj Vape. Moc úprav výkon pouze 150w .Lepší a znatelně levnější je alternátor z škody sto nebo Trabanta. https://www.ve­lorexy.cz/…la-z-dilny-3


    Přidat odpověď

  • Re:Vape 350 hydraulika

    01.10.2020 v 07:13

    HonzaBK napsal:

    Jo jo je to ideální řešení pokud nemáš originál, předpokládám že to jde i na Velorexí klikovku, bohužel za úplně jinou cenu – Vape na Velorex stojí 2× tolik co Vape na motorku (tak předpokládám že to bude na klikovku s velkým špačkem.
    https://www.va­pe.eu/vyhleda­vani/?…
    Externí alternátor v žádném případě!!!! /k obrazu Mony Lisy si taky nedomaluješ moderní pozadí/
    Bohužel tady to nějak upadá, asi bych se zkusil zeptat na nějakých stránkách na facebooku, tam ti asi odpoví víc lidí.

    Přidat odpověď

  • Re:Vape 350 hydraulika

    01.10.2020 v 13:26

    Prudas80 napsal:

    Jenom mě to napadlo, protože dynamostartér v háji oprava drahá, a hlavně dynamo už nedostačující. Mám tam zabudovaný z favorita, ale ještě jsem neprojížděl jak bude za jizdy fungovat. Vape mám jenom misto kontaktů. Tak ted nevim jestli předělat alternátor z trabanta nebo nechat z favorita.

    Přidat odpověď

  • Re:Vape 350 hydraulika

    02.10.2020 v 06:18

    Beton napsal:

    Dynamo startér když funguje sotva v dnešní době co je potřeba dle vyhlášky svítit i přes den se dvěma 150w sotva utáhne velorex.tary jsem popsal co nelze vyvrátit tak že vše to ani nikdo nepokoušel. https://www.ve­lorexy.cz/…vy­kon,–odber .
    Proto abych zabránil drahé opravě dynamo startéru jsem šel cestou nejmenšího zla. Jde aleternator přidělat bez jakého koliv vrtání či přivaření. Alternátor z favorita má pro dobíjení dosti brzdné účinky na motor. Proto jsem volil trabantí nano že škody sto 35A. No nemyslím si že Velorex je umělecké dílo které je možno rovnat Monalise. Vape dává pouze 150w tak že vpodstatě nikam žádný posun.

    Přidat odpověď

  • Re:Vape 350 hydraulika

    02.10.2020 v 07:27

    HonzaBK napsal:

    Zásadně nesouhlasím!
    150 W dynamostartér bohatě stačí a baterie se stačí krásně dobíjet pokud je dynamák v pořádku. Jezdím cca 50 % tras do 50 km, 40 % tras mezi 50–100 km. takže nad 100 km pouze minimálně. Na jaře namontuji baterku, celý rok se nepodívám, ani na baterku, ani nesundám kryt dynamáku. Jednoznačně nejlepší náhrada dynamáku při jeho nefunkčnosti je VAPE. Samozřejmě bych raději dal 10 litrů za opravdu kvalitní opravu dynamáku (hlavně rotor je problém), než kupovat Vape za sedmičku, nebo altík za 500,– Kč. Co vím tak nikdo s kým jezdíme na čundry a má v pořádku dynamák za celý týden kdy najedeme cca 1200 km nabíječku nepotřebuje. Když dáš dynamák, tak po odklopení koše vidíš jiné jen VN cívky, když ale zvedneš koš a máš altík, je to na blití.

    Přidat odpověď

  • Re:Vape 350 hydraulika

    02.10.2020 v 09:35

    Prudas80 napsal:

    Ok diky za názory a rady, nechám dočasně alternátor z favorita a časem předělám na trabanta jak píše beton.Ještě mě čekají koupit př. blatníky a sedačka, až budu jezdit tak budu řešit lepší dobíjení. Vape nechám jen na zapalování.Ještě jsem s hadrákem pořádně nejel, ani nevím jak má jezdit aby ho alternátor nebrzdil. Díky

    Přidat odpověď

  • Re:Vape 350 hydraulika

    02.10.2020 v 23:43

    Brťka napsal:

    ahoj, já se přidám do debaty…. mám altík od počátku, mám k němu jisté výhrady a to i vzhledem k tomu, že tam byl od počátku, co Velorex vlastním a že není moc dobře umístěn. Mám jej umístěn na navařených úchytech, které brání dotažení kolen a řemen obíhá o řemenici navíc a v mém případě v ne zrovna dobrém úhlu obepnutí řemenice, takže mi často prokluzuje a při velkém napnutí zase myslím si trpí klikovka. Jiní kolegové to ale mají lépe vyřešeno, než-li já. Toto řešení ale u hadráků neodsuzuji, protože nemusí být nevratné, pokud se podaří časem dynamostartér majiteli stroje nechat zrenovovat. Takže já bych zrovna u Velorexu takovou věc neodsuzoval jako „prasárnu“ z hlediska historické původnosti, pokud stroj nemá ambice veteránské atestace a je provozován na bílých značkách. Dříve jsem tam měl altík ze stovky, teď tam mám favácké,určitě by to bez něj jelo líp, ale to myslím si platilo i u toho prvního….….ale střádám na repas, abych altík mohl časem nechat jen pro případ nouze nejvyšší…

    Přidat odpověď

  • Re:Vape 350 hydraulika

    04.10.2020 v 20:51

    Beton napsal:

    Alternátor pod kapotou motorového prostoru je menší zlo jak autorádio případně vysílačka či anténa k nim. Ani jiné doplňky co k velorexu přímo nepatří a nebylo jejich umístění na vůz od výroby. Třeba takovej přívěs páv 40 nebo 41. Sice dobře vypadá u velorexu ale…
    A o tom to je když už si tu hrajem na původnost a originalitu.

    Přidat odpověď

  • Re:Vape 350 hydraulika

    04.10.2020 v 23:11

    Prudas80 napsal:

    Ještě jedna otázka vape typ MZ04 pouze nahrazuje zapalování, ale zapojení zůstává stejné jako u kladivek? Myslim křížový přepínač jako na el. schématu, mám pouze 1 snímač na jizdu dopředu a druhy nevim jak bych zapojil, abych nastartoval obráceně. A dobíjení zůstanu u alternátoru jak píše beton.

    Přidat odpověď

  • Re:Vape 350 hydraulika

    05.10.2020 v 05:37

    Beton napsal:

    Pokud nebudeš mít funkční u dvouválcového 350 velorexiho motoru dynamo startér, aby alespoň jeho startovací část fungovala neřeš couvání. Opravdu to bez dynamostarteru nedáš, roztočit motor vzad. Jedině po zpátku roztlačit a na to bych se vyprdnul.

    Přidat odpověď

  • Re:Vape 350 hydraulika

    11.10.2020 v 09:36

    Lišák napsal:

    Není taky problém, že se používá akumulátor 45 Ah nebo i více. Potom s rozsvícenými světly to nestíhá dobíjet??? Používám Aku 12V 14Ah s kombinací elektronického dobíjecího relé a 10 W halogenovými žárovkami vpředu místo parkovaček a není s tím žádný problém.
    Jednou tu byl článek, že někdo použil altik z 638, což by bylo možná lepší než z Favorita, když pominu startování, jiný čep na klice a uchycení.
    Ach ty originalisti, bezkontakt se tam vlastně montoval hned od výroby.

    Přidat odpověď

  • Re:Vape 350 hydraulika

    13.10.2020 v 12:18

    Korba napsal:

    Pokud k tomu mohu něco dodat, tak samozřejmě menší baterka se dobijí lépe než velká. Zase když vyjedu s nabitou velkou baterií, vím, že bez světel se dá ujet bez dobíjení i přes 200 km.Mám Tatru, kde dynamo má 80W a je jasné, že se baterka se světly nenabije, proto po každém výletu dávám baterku na nabíječku.

    Přidat odpověď

  • Re:Vape 350 hydraulika

    13.10.2020 v 18:53

    Beton napsal:

    velorex vlastním a aktivně s ním jezdím přes 25 roků. Strojů tohoto typu mám celkem 5. Vždy jsem řešil čtyři základní věci.

    1)Dobíjení
    na dnešní dobu už nedostačujícímu dobíjení jsem psal.I o nejlevnější stabilním řešení.
    https://www.ve­lorexy.cz/…la-z-dilny-3

    2)Zapalování
    to jsem vyřešil díky elektronice a opravě a seřízeni křížového přepínače což byl v převážně zdroj problémů
    https://www.ve­lorexy.cz/…la-z-dilny-1

    3)Brzdy
    jo brzdění a brzdy na velorexu je kapitola sama pro sebe to jsem také řešil dle svých možností. Ono co neubrzbíš neukecáš. brzdy a jejich správná funkce je v dnešní době opravdu nutnost
    https://www.ve­lorexy.cz/…li­cove-brzdy

    4)Řetěz
    kdo nezná přeskakování řetězu a zadřené články i to jsem zde popisoval . Je pravda komu bleje olej okolo vystupního řetězového kolečka přímo na řetěz tak články moc nazadírá.
    https://www.ve­lorexy.cz/…elo­rex/retez

    Všechny tyto nenásilné úpravy jsem dělal jen proto, abych se vždy v pořádku vrátil z cest domů. Také proto abych nemusel bejt vždy špinavej od šmíru stačí že trošku čmověk načuchne od vejfuku.
    Tatam je doba kdy lidé a majitelé velorexů byli k sobě přátelštější a vlídnější.

    Přidat odpověď

  • Re:Vape 350 hydraulika

    14.10.2020 v 06:57

    HonzaBK napsal:

    Ve velorexu jezdím 20 let a ne-řešil jsem tyto problémy:

    1. Dobíjení – nikdy jsem neřešil žádný problém, kromě váznoucích kladívek. V opředu mám 10W halogenky a v noci jezdím minimálně.
    2. Zapalování – řešil jsem jen 4 závady za celu dobu: 1× upadený silon na kladívku cca 3× opotřebovaný silon na kladívku – obě závady byly tím že jsem neměl namazanou vačku, cca 3 x nějaký upadený drát, 2× špatná VN cívka. Takže zapalování není zdrojem žádných problémů. Seřizuju na jaře, a pak už celý rok dynamák neotevřu.
    3. Brzdy neřeším, žádný veterán nebrzdí jen zpomaluje. Jezdím autem z roku 1926 občas který má brzdy jen na zadek a to brzdí….. I na velorexu jsem několikrát brzdil tak že jsem zablokoval kola, takže v kritické situaci jde Velorex bez problémů zabrzdit.
    4. řetěz ano to je problém, vydrží mě cca 6 tis. km, ale to je asi nedostatečným mazáním.

    Najedu cca 4 tis. km za rok což je asi míň než Beton, ale já v provozu Velorexů žádný problém z těchto 4 nevidím a nevím co kluci kteří jezdí na sever, do Ameriky, Do Tunisu že by měli altík /vím o jednom z nich pouze). Takže jednoznačně VAPE když není dynamák funkční, ale v žádném případě ne altík!!

    Přidat odpověď

  • Re:Vape 350 hydraulika

    15.10.2020 v 00:40

    Beton napsal:

    Uz tech deset wattů misto 45 ti pomaha udrzet batetii pri životě pouze dynamem.
    samozřejmě startuješ dynamospouštečem.
    Zapalování jsem nasadil nastavil a dvacet roku s nim nic nedělal
    Brzdy neřešíš do prvního neubržďení. Pak ti to už bude buď jedno nebo ti zůstanou oči pro pláč

    řetěz jednou napnu sem tam striknu olej a nejvic 42082 km bez výměny a s jedním dotažením.
    Ps: tech deset wattů asi od výroby do pozičnich světel místo 2– 4 watty nedávali ????

    Přidat odpověď

  • Re:Vape 350 hydraulika

    15.10.2020 v 06:45

    HonzaBK napsal:

    samozřejmě vždy startuju dynamákem a to někdy i dozadu. Plno lidí jezdí na klasický parkovačky místo hlavních, proto jsem tam dal alespoň silnější. Až se spálí dám tam ledky a budu jezdit na ně. Hm kladívkový zapalování který vydrží 20 let vez údržby bych chtěl vidět. To odporu zákonům fyziky!! Takže by to bylo na nobelovku??
    Co vím tak nikdo kdo má klasický brzdy je neřeší, protože to řešit nejde. Jezdím tak bych vždy ubrzdil a vždy jsme ubrzdil, tek předpokládám že dalších 20 let taky ubrzdím a pak už jezdit asi nebudu vzhledem k věku.
    K řetězu se nebudu vyjadřovat trošku si rozporuješ s prvním příspěvkem kde jsi napsal něco o stavění apod.
    A otazníky na závěr nechápu? Já napsal něco o tom že jsou originál?? Takže pokud vše funguje nech originál, pokud nefunguje dej VAPE a v žádném případě ne altík!!

    Přidat odpověď

  • Re:Vape 350 hydraulika

    15.10.2020 v 15:47

    Beton napsal:

    Místo napadáni je potřeba nejdříve číst co jsem psal. Mám elektronické zapalování

    Přidat odpověď

  • Re:Vape 350 hydraulika

    15.10.2020 v 15:52

    Beton napsal:

    člověče už mi skoro připadá že se u slova altík skoro vždy pokřižuješ. :-)

    Přidat odpověď

  • Re:Vape 350 hydraulika

    19.10.2020 v 06:44

    HonzaBK napsal:

    Do kostela nechodím, ale zazpívám si Internecionálu, A půjdu položit kytičku na pomník Lenina a Gotwalda. Zato ty máš altík doma místo křížku na oltáři a modlíš se k němu. Já jasně napsal že je to veterán, a že se to tam nehodí dát, a je to zcela zbytečná součástka, která není k ničemu potřeba když vše funguje tak jak má!! Zásadní rozdíl mezi námi je asi ten že já su veteránista a ty jen uživatel Velorexu. Prostě jsem nenašel ani ve tvých argumentech nějaký důvod proč dávat altík, když existuje krásná náhrada ve formě VAPE. Samozřejmě s tebou souhlasím, pokud by šel dát altík 638 pod kryt dynamáku, tak pak altík ano.

    Přidat odpověď

  • Re:Vape 350 hydraulika

    19.10.2020 v 17:32

    Beton napsal:

    Ono už jen to že preferuješ vape což je v podstatě alternátor jen s pernamentnim magnetem si trochu protiřečí s tvou ideou.
    Proč alternátor jako zdroj proudu?
    1)Mohu bejt viděn a svítit žárovk hbou o 45 w.
    2)Pořídím ho do 500Kč.
    3)Kdykoliv se mi kdekoliv poděla mohu zajit na jakejkoliv vrakač či prodejnu autodílů a poridit jinej. Následně pokračovat dál v objevování světa bez jakéhokoliv dalšího problému.
    4)šetřím dynamostarter pro další generace a tim předcházím zároveň i drahé opravě

    Přidat odpověď

  • Re:Vape 350 hydraulika

    20.10.2020 v 06:59

    HonzaBK napsal:

    Nepreferuju VAPE, asi špatně čteš moje příspěvky – preferuju originál Dynamák, nepodsouvej mě co jsem neřekl!!
    1. Nevím jestli 10W halogenka má menší svítivost než 45W klasika, myslím si že je to naopak, ale nechce se mě to hledat na netu.
    2. O ceně se tu nebavíme to s tebou souhlasím, což jsem víceméně naznačil v dřívějších příspěvcích – jediné co s tebou souhlasím.
    3. Mám auto Zetku z roku 1928, GO motoru a převodovky do cca 50 tis. Kč. Tak raději půjdu na vrakoviště a koupím motor i převodovku např. z Fabie a je to jednodušší a levnější!!!
    4. ˇJak ho šetříš? Jedině čím ho šetříš by bylo že by jsi vyndal i uhlíky, o čemž tu nepíšeš.
    Prostě nějak nechápu proč bych tam měl dát něco co tam nepatří, jen to zhorší přístup ke všemu na motoru, vypadá to jako pěst na oko, když můžu koupit něco funkčního „bezporuchového“, který skoro není poznat že je tam něco jiného.
    Plně s tebou souhlasím, že jediný důvod proč tam nacpat altík je cena!! Ale to je u veteránu tak se vším, takže tento argument neberu vzhledme k ceně veleorexu.

    Přidat odpověď

  • Re:Vape 350 hydraulika

    20.10.2020 v 07:32

    Beton napsal:

    Proc tam dávat misto klasické parkovacky deseti wattovou žárovku. Která tam nepatří. Jen zduvodu aby jsi mohl rikat ze dynamo skvěle dobiji i pri údajně dobrem osvětlení . To ze mas staré autíčko a udrzujes ho v dobre kondici je chvályhodné o tom neni sporu. Sice s nim desetitisíce nenajdeš ale chapu ze na různejch výstavách se ludi kouknou i pod kapotu. Tak by tam ten alternátor nebyl zrovna in. Ja do motorového prostoru ve svem velorexu lezu tak minimálně jelikoz jsem udelal vse proto aby tomu tak bylo ze ani nevim co se tam děje .
    Jsou horsi věci nez, altetnator. Sam vis ze pri veteránské testaci se bere v potaz hodně pohledova část.
    ALTERNATOR je alternativa dvou věci ceny a aby jsi mohl jezdit se světly a nebyl omezen na deseti wattove žárovky v parkovackach. Pokud by jsi cele dny nekde na ctrnacti denni dovolené jezdil s opravdovým osvětlením. Můžeš mi věřit ze by jsi moc nedobijel to je hold zakon fyziky. Zdroj 150w versus 200w spotřeba Proste ten deficit tam bude znát dotovanim z baterie.
    Napiš proč tam mas vlastne ty desetiwattove parkovacky?

    Přidat odpověď

  • světla

    20.10.2020 v 08:14

    PavelL napsal:

    Nazdar hoši, 10W halogenky v parkovačkách mám taky, už se tu o tom kdysi psalo, z důvodu denního svícení. Hlavní světla = problém velkého odběru, samostatná denní světla = krám navíc. Řešení s 10W halogenkou v parkovačce sice není legální, ale účel elegantně plní a ve dne není prakticky šance, že by to nějaký orgán poznal…

    Přidat odpověď

  • Re:světla

    21.10.2020 v 06:56

    HonzaBK napsal:

    Betone asi neumíš číst, já tu nic nepsal o neoriginalitě, proč si nepřečteš moje příspěvky, tak jako neodsuzuju VAPE, tak neodsuzuju jiné žárovky a podobné věci které nejsou vidět reálně. Zajímavý že mě neodpovíš na výměnu motoru u starýho auta? Plný souhlas s Pavlem.
    Proč nenapíšeš jak šetříš dynamák když dáš altík?

    Víš o tom ř¨že tím že dáš altík, ničíš chlazení i klikovku. Zkus si odpovědět jakým způsobe ju ničíš? Dá se to zdůvodnit základními zákony fyziky!! Pokud bych chtěl používat klasický světla použiju ledkové, mám dojem že už mají dokonce i schválení a viděl jsem je ve světlech a je to zcela OK.
    O testacích se tu nebudu radši bavit, jak může projít Velorex bez blikačů, s jedním zadním brzdovým světlem apod. Ale to je na zcela jinou diskuzi a konečně to skončí a budou to dělat STK.

    Přidat odpověď

  • Re:světla

    21.10.2020 v 12:16

    Beton napsal:

    Jak setrim dynamostarter? Tim že ho nepoužívám ke Zdroji proudu a tim ho nepřetěžuju kuli tomu nucenemu svícení přes den. Na to nebyl konstruován
    Driv se hold v noci jezdilo výjmečně.
    A k tomu motoru sam vis ze meles hovna proto se k tomu ani nevyjadřuju.
    Chlazení opravdu alternátorem nenicim ani kliku. A zásah ktery by potřeboval rezani vrtani broušení ci jiné úpravy instalaci alternátoru opravdu nemam

    Přidat odpověď

  • Re:světla

    22.10.2020 v 13:08

    morous napsal:

    Honzo, o testacích se opravdu radši nerozepisuj, z té jediné věty, kterou jsi vyplodil, je mi zřejmé, že nejsi moc v obraze. Současná legislativa nám umožňuje dostat nejeden stroj alespoň částečně do provozu. /stroj na veteránských číslech není určen k dennímu provozu/

    Budou-li prohlídky přesunuty do STK, snadno se najde"odborník", který bude bazírovat např. na homologačních značkách na světlometech a podobných nesmyslech. To bys chtěl? Buďme rádi za současný stav. Vím, že se najdou bezmozci, kteří veteránské značky zneužívají, ty je třeba potírat. Pokud máš na Velorexu jen jednu brzdovku, není to ideální, ale má-li "někdo " překroucený rám tak, že Velorex za jízdy vypadá jako v driftu, je to o poznání nebezpečnější.

    Přidat odpověď

  • Re:světla

    22.10.2020 v 23:08

    Beton napsal:

    Třeba velorexy co se vyváželi do Polska měli brzdová světla i ve sdružených zadních světlech. Dokonce i ta má 175 velorex zakoupena v Čechách měla brzdová světla umístěna taktéž. Ale už před tímto zjištěním tam kde jsem dělal novou elektroinstalaci jsem uz do zadních světel přidal brzdové. Jde to řešit dvěmi způsoby a to dvouvkaknovou žárovkou ktera pasuje do jednovlaknové objímkynebo origo dvouvkaknovou jen musi MIT i dvouvkaknovou objimku nebo pomoci diod a rezistoru https://www.ve­lorexy.cz/…jed­nom-dratu . V podstatě je ještě jedno řešení a to za použití dvou žárovek zapojených za sebou a diod bez rezistoru to jsem nikde neprezenroval. Tak ze s těma brzdovejma jsk říká jeden můj kamarád " kde je vůle tam je cesta"

    Přidat odpověď

  • Re:světla

    26.10.2020 v 06:50

    HonzaBK napsal:

    Tak konečně aspoň jeden příspěvek kdys tebou na 100 % souhlasím s těmi brzdovými světly. Testace nemíním rozepisovat, protože to co projde ve některých komisích…...
    Prosím tě nastuduj si elektrotechniku, dynamák nepřetěžuješ, sám píšeš že zbytek jde z baterky když dynamák nestačí, tak odkud jde ta elektřina co ti nestačí, jde z baterky – pak nestačí dobíjet, z dynamáku – pak ho přetěžuješ? Od regulace je tam přístroj, který se nazývá relátko a který právě brání nějakému poškození jak baterky tak dynama. Nebudu tu rozebírat elektřinu v točivých strojích, to jsme brali na výšce. Dále už ne k Betonovi – nevím číh velorex driftuje můj určitě ne, jezdí rovně, to že je jedna strana níž to něčemu vadí v bezpečnosti, prosím o vysvětlení a ne o hloupé napadání?
    Pokud chceme diskutovat o testacích, zaliožmě nové téma!!

    Přidat odpověď

  • Re:světla

    26.10.2020 v 08:05

    Beton napsal:

    Právě že on ten regulační prvek dopomůže poruše dynama az k jeho spálení. při dlouhodobém přetěžování dobíjecí doustavy konvička relé která ma zabranit zpětnému proudu to prostě nedá.
    Zkráceně dynamo se snaží dobíjet ale je na urovni treba uz 50% vybité baterii tak spina rozpíná az se specčou kontakty a zbudou ti jen oci pro pláč

    Přidat odpověď

  • Re:světla

    27.10.2020 v 06:58

    HonzaBK napsal:

    To se mě opravdu nechce studovat jestli máš pravdu, možná jo s tím relátkem, ale určitě tím že máš altík tak nijak nepomůžeš dynamáku – to by jsi musel vyndat uhlíky a za tím si stojím. Když dáš altík, podstatně více namáháš klikovku, ložiska na klice a obzvlášť namáháš neúnosně ventilátor. Prostě takový úpravy do velorexe nepatří. Je to veterán.

    Přidat odpověď

  • Re:světla

    27.10.2020 v 22:22

    Beton napsal:

    Vysvětli mi prosim jak alternatorem nicim chlazení,
    Pokud nedochází k jiskreni od uhlíků na rotoru rotor měkkými uhlíky opravdu nepoškodíš.
    A mel by jsi to nastudovat aby jsi příště mohl oponovat nějakým argumentem. A ne jen plácnout ze altik je to největší zlo ve velorexu.
    Já ti popíšu jak se věci maji s tim dobíjením dynamem. Zamerim se jen na tu část regulátoru přesněji její části co při poklesu napětí nebo nedostačujicímu dobíjení odpojí baterii od dynama aby do nej nešel zpětný proud z baterie. Pokud by se tak nestalo a neodpojilo spinaci relé baterku šel by do budiciho vinutí statoru proud a choval by se jako vinutí startovací. Na tuto činnost ovsem statorove budící vinutí neni stavěné.
    Spínací kontakt relé at se zdá robusni neni stavěno na kmitání kterému dochází pri nedostacujicimu dobíjení. Ty to na kontrolce nepoznáš ze by se rozsvítila jako pri nedobijeni.
    Příklad : baterii máš cca na 12,9v(asi 50%)coz je docela vypozorovanej standart pri zapnutejch světlech. Pokud budeš držet otacky motoru cca 3500–4000 za minutu dostanes se dynanem na obdobnou hodnotu a to tech 12,9v. V teto chvíli začíná teprv jit proud správným směrem a to do soustavy z dynama. Do teto chvile sice nesvitila kontrolka dobíjení jelikoz rele je serizeno cca aby seplo kolem 11,9v ovsem proud šel spise do buzení statoru nez do el. soustavy.
    Tim se tak nejak ty proudy z dynama a z baterie proti sobě bijou. Dochazi k jiskření na komutatoru a na kontaktech one části relé které hlídá zpětný proud. A jednoho krásného dne se spečounu a ejhle je zle. Dokud se motor bude točit tak to stator ci rotor neodnese ale jakmile motor zastaví statorove vinutí zastane popisovanou funkci startéru a spálí se jelikoz na to neni dělané.


    Přidat odpověď

Následující dotaz: Převodový poměr - Oskar 16/250 - Prosím pomozte

Zpět do kategorie Motor, karburátor, chlazení, výfuk