Motor velorex 250ccm
Hierarchický výpis
Textová verze
Seznam odpovědí (24)
-
Motor velorex 250ccm
07.11.2021 v 17:07
ZdendaZemda napsal:
Ahoj kamarádi velorexáři. Rozhodl jsem se, že dám dobromady velouška.
Sháním motor 250ccm, který mi tam dle čísla patří. A teď
k dotazu. Narazil jsem na inzerát viz. odkaz níže. Pán tam píše
– motor jawa 250ccm (ASI!). Č. motoru uvádí: 832 616. Ale neví
jestli je to celé číslo. Mě se zdá, že takhle spíš vypadali 175ccm podle
toho chlazení. Má to dva 2 výstupy na 2 výfuky, což by ukazovalo
na 250ccm spíše, nicméně jsem narazil i na inzerát 175ccm se dvěma
výfuky. A teď si nevím rady. Poradil byste prosím někdo?
Moc díky :-).
https://motorky.bazos.cz/…34/motor.php
Přidat odpověď
-
Re:Motor velorex 250ccm
08.11.2021 v 02:34
Beton napsal:
Motor je ČZ 175 . Podle čísla je to motor bez dynamostartéru.
Přidat odpověď
-
-
Re:Motor velorex 250ccm
08.11.2021 v 08:25
ZdendaZemda napsal:
Betone, ty jsi prostě k nezaplacení… říkal jsem si, jestli to
tu ještě žije, tak první kdo napíše je na beton – BETON :-D.
A fakt jooo… Moc děkuju. Jasný potřebuju kejvačku 353. Mimochodem
to N před číslem znamená co?
Přemejšlim, jak s tím chlazením. Co jsem koukal, tak 250/353 na
velorexu to má pravé strany oproti 175 a 350???? Dá se někde sehnat ten
ventilátorek?
https://www.velorexy.cz/…milVavru.jpg
Přidat odpověď
-
Re:Motor velorex 250ccm
08.11.2021 v 12:31
Beton napsal:
Blažek Jiří alias RIX chlazení vyráběl.
V tom „N“ nic zvláštního nehledej. Je to pouze
označení motoru co byl davanej do velorexu. Jediná změna oproti motorkovému
byla vzájemná záměna 2–3rychlosti koleček mezi sebou pro pomalejší
chod aby ten motor měl na tu váhu výhodnější převod. Jinak nijaká
speciální úprava.
Přidat odpověď
-
Re:Motor velorex 250ccm
08.11.2021 v 14:21
Peťass napsal:
Ahoj Betone, Co já se kdysi někde dozvěděl N není úplne značení pro
velorex i když tam to tak bylo, ale znamená NÁHRADNÍ. Tedy motor co
jawa dělala pro případ záruční (možná i pozáruční) opravy na
motocyklu, když se původní motor po… tak měli v regále tyto
s ozn. N a v Solnici je asi brali ve velkém :-D
Přidat odpověď
-
Re:Motor velorex 250ccm
08.11.2021 v 14:25
ZdendaZemda napsal:
Betonku, super, moc děkuji. Panu Blažkovi jsem napsal. Hele a ty kolečka
do převodovky má smysl případně shánět, mají to vůbec někde? Beztak
ten motor budu komplet dělat, teda pokud nebudu mít kliku a nenarazím za
dobrou cenu na hotový již :-). Tak že bych ty převody upravil podle
originálu.
Jako sehnat se asi nechá lecos, já dělal Jawettu a sehnal jsem komplet
převody, nový v jedný firmě, takže počítám, že na hadrouška by
taky mohlo lecos bejt ještě. :-)
Přidat odpověď
-
Re:Motor velorex 250ccm
08.11.2021 v 15:03
Peťass napsal:
Beton ti jen chtěl tím že jsou jinap převody říci, že když
rozpůlíš motor tak jsou v převodovce 4 sady převodů.
A když se zamění pořadí druhého a třetího tak je pak motorv těchto
rychlostech pomalejší, ale na druhou stranu silnější. Vada je pak
v tom, že když řadíš čtyřku, je meji mí a trojlou větši
otáčková mezera, tedy aby jsi ji zařadil a ta se bez probléímů chytla
musí se motor více vytočit. Nic se tedy kupovat nemusí. :-)
Přidat odpověď
-
Re:Motor velorex 250ccm
10.11.2021 v 16:44
ZdendaZemda napsal:
Uff, tak konečně se mi podařilo přihlásit, abych mohl reagovat.
Super tedy, děkuju moc za rady klucí. Tak motor teda vezmu co povídal
Beton. Převody no uvidím. Rozumím, jak to myslíš, jasný. Možná dát
menší řetězový kolečko na výstupu z převodovky a bylo by vyřešeno
vše a žádný propad mezi 3 – 4. Akorát by to jezdilo pomalejc.
Ještě doladit to chlazení, to bude oříšek :-).
Přidat odpověď
-
-
Re:Motor velorex 250ccm
11.11.2021 v 08:51
PavelL napsal:
Pokud netrváš na „originalitě“, je výhodnější použít
250 motor z modernější „panelky“ nebo
„sportky“ typů 559, 590 nebo 591, který má přepracovaný
válec a přináší především výhody vyššího výkonu, lepšího
těsnění hlavy válce a možnosti otočení hlavy o 90 ° směrem
k ventilátoru a tím lepšího chlazení. To chlazení, tzv. lodní
šroub, se dává na pravé víko zapalování a pohání se osičkou od rotoru
zapalování. Obojí jsem před lety kupoval právě od Betona a slouží stále
k naprosté spokojenosti.
Nějaké fotky najdeš u mě v garáži.
Přidat odpověď
-
Re:Motor velorex 250ccm
11.11.2021 v 16:45
ZdendaZemda napsal:
Pavle, díky moc, s Betonem si píšu teď zrovna :-). No copak
o to, já bych tam novější panelku vrazil, to není problém, ale pokud
to budu dávat na veteránské papíry, tak bych asi neprošel. To otočení
hlavy by se mi líbilo, to je jasný. Lepší chlazení je evidentní,
i když pravda, nevím jestli je to tak zásadní. Jestli se tak moc ty
250 zahřívaly?
Moc děkuju za detaily ohledně chlazení. Mrknu hned k Tobě na
fotky. Beton jej bohužel nemá, tak jsem poprosil RIXe, ale ten mi zatím
nepíše, tak nevím. Zatím tedy platí, že sháním. Budu koukat na netu.
Přidat odpověď
-
Re:Motor velorex 250ccm
11.11.2021 v 23:53
radek300 napsal:
Asi před 14 dny bylo na Aukru na prodej chlazení i s víkem
motoru za 1600 kč.
Přidat odpověď
-
Re:Motor velorex 250ccm
12.11.2021 v 00:21
Beton napsal:
A bylo prodáno za cca 2100
Přidat odpověď
-
Re:Motor velorex 250ccm
12.11.2021 v 09:22
radek300 napsal:
Přestal jsem to sledovat, ale ta cena je dost vysoká. Koupil jsem celý
origo motor na burze bez chlazení za 1500. Ale už je to 5 let.
Přidat odpověď
-
Re:Motor velorex 250ccm
12.11.2021 v 11:26
ZdendaZemda napsal:
No týýý vado, tomu řikám klika :-D. Já pro motor pojedu zejtra do
Nymburka.
To chlazení si buď zkusím vyrobit a nebo jestli se něco najde na netu,
během času…
Koukal jsem, že R. Němec má vrtulku chlazení, nějaký
řemeničky… no tak zbytek už bych zvládnul asi. :-)
Přidat odpověď
-
Re:Motor velorex 250ccm
15.11.2021 v 20:38
Peťass napsal:
Já měl a mám dodnes origo 353 a nikdy se mi nestalo, že by
„lodní šroub“ nduchladil, a to jsem se s veloušem nemazlil a
jezdil opravdu na hranici jeho možností. Neměl jsem problm předjíštět
celou kolonu hadráků pro nějakou tu fotku kdesi v kopcích a hnohdy při
zastavení motor řádně zaváněl teplem, ale nikdy se nestalo, že by měl
problém.
Přidat odpověď
-
Re:Motor velorex 250ccm
16.11.2021 v 11:36
ZdendaZemda napsal:
Skvělý, moc díky za odpověď. :-) To moc rád slyším totok. Já už
rozebírám motor a nakupuju díly. Musím si někde nechat udělat kliku
– zkontrolovat, vyměnit co je špatné a vyvážit. Nevíte
o někom?
Díky kamarádí.
Přidat odpověď
-
Re:Motor velorex 250ccm
22.11.2021 v 09:09
PavelL napsal:
Hlavní problém těch 250/353 je podle mojí zkušenosti i zkušeností
jiných uživatelů foukající hlava válce v místě mezi svorníky nad
výfukovými kanály, zřejmě v důsledku nesouměrného přitažení
svorníky, které jsou v průmětu do lichoběžníku. Toto panelka se
čtvercovým průmětem svorníků eliminuje, stažení je rovnoměrné.
Přidat odpověď
-
Re:Motor velorex 250ccm
22.11.2021 v 11:00
ZdendaZemda napsal:
Jo takléééé… no jo, tak potom tam dát motor z panelky jedině
no. Jako koukal jsem, že to je lichoběžník ty svorníky.
Tak moc děkuju za rady.
Ještě bych se chtěl zeptat kamarádí, je velký rozdíl mezi karbecem
2924 a 2926? Jako samo, vím, že v průměru difusoru, ale spíš
myslím rozdíl ve výkonu motorky. Protože v návodu píšou oba dva ty
karbecy, každý samože jinak otryskovaný. Ten 26 má menší hl. trysku,
čili vlastně nevím, jestli bych si pomohl ho tam dát. Nebo je to jedno
myslíte? Ho budu shánět, taky abych vzal ten lepší.
Moc děkuju všem za rady.
Přidat odpověď
-
Re:Motor velorex 250ccm
22.11.2021 v 18:45
bad napsal:
Foukající hlavu jsem vyřešil měděným drátkem místo těsnění.
Přidat odpověď
-
Re:Motor velorex 250ccm
23.11.2021 v 08:31
ZdendaZemda napsal:
Super nápad, případně vyzkouším. Upřímně, chtěl bych tam mít to co
tam má být. Díky za radu :-).
Přidat odpověď
-
Re:Motor velorex 250ccm
25.11.2021 v 16:54
PavelL napsal:
Taky jsem tam dával drátek, ale jen jako provizorium na chvíli, než to
zase fouklo.
Přidat odpověď
-
Re:Motor velorex 250ccm
25.11.2021 v 17:01
PavelL napsal:
250 mají nejběžněji difuzor 26.
Nejlepší přehled motocyklových karburátorů najdeš zde:
http://jawarmaniak.wz.cz/…uratory.html
Jinak co se týče otázky „mít tam, co tam patří“, to je
věčné dilema originalita/funkčnost. Velorex byl konstrukčně
z mnoha stránek z nouze ctnost a dost dílů je poddimenzovaných
nebo jinak nevhodných. U jiných vozidel se to řeší postupnou
modernizací konstrukce, 250 hadrák ovšem tímto vývojem neprošel,
resp. pokračoval dál v podobě 350.
Přidat odpověď
-
Re:Motor velorex 250ccm
26.11.2021 v 12:54
ZdendaZemda napsal:
Díky moc Pavle. V tom seznamu jsem 250 velouše nenašel bohužel.
Ale 26 asi nic nepokazím. Mrknu co doma mam a uvidím. Já tam beztak
musím dát tu 353, kvůli veteránským papírům. Potom uvidím. Sehnat
3ložiskovou 559 by asi teda nebylo od věci a holt prohodit po testaci.
Moc děkuju za rady!
Přidat odpověď
Předchozí dotaz: Vynechává motor
Následující dotaz: nemohu nastartovat
Zpět do kategorie Motor, karburátor, chlazení, výfuk