Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

ExpediceInfoPovídkyPoznatkyReportáže ze srazůTipy na výletVaše strojeVelopříbuzníZ médiíZajímavostiFotky dne

mazání motoru

Hierarchický výpis

Rss export Textová verze

Seznam odpovědí (22)

  • mazání motoru

    26.02.2004 v 11:25

    Jakub napsal:

    Behem nekolika málo dnu budu konecne zgenerálkovaný motor (250).A zajímalo by me,jestli má nejáký podstatný význam (krome toho že nebude všude karbon) dávat do benzínu syntetický olej pro dvoutakty nebo jestli se mám držet již zabehnutého M2T?
    Díky Jakub.

    Přidat odpověď

  • Re: mazání motoru

    26.02.2004 v 12:23

    Zdeněk napsal:

    Cokoli jen ne M2T :). Já používám Mogul TSF a myslim si že je to dobrej olej(nekourí a je za dobrou cenu) a asi jsou z nej minimální usazeniny

    Přidat odpověď

  • Re: mazání motoru

    26.02.2004 v 14:19

    Honza napsal:

    M2T je jeden extrém, sytetika ten druhý. Zlatá strední cesta, Mogul TSF doporucuji. Paramo vyrábí dokonce polosyntetiku Rapid Trysk levnejší, než TSF.

    Přidat odpověď

  • Re: mazání motoru

    28.02.2004 v 20:28

    trumpeta1 napsal:

    RAPID je k sehnání za 108 kc v podnikové prodejne v Pardubicích­.Nejaké vzorky budou ke koupi v Boskovicích.

    Přidat odpověď

  • Re: mazání motoru

    29.02.2004 v 13:20

    Mila_307 napsal:

    Mogul TSF jsem kupoval primo ve skladu Mogulu pro cechy v Velvarech za 118 Kc/litr

    Přidat odpověď

  • Re: mazání motoru

    01.03.2004 v 20:08

    Jura K napsal:

    Rozlévaný Mogul TSF 106 kc/l, TS 70 kc/l – východní Morava.

    Přidat odpověď

  • Re: mazání motoru

    02.03.2004 v 22:40

    Jarda napsal:

    Ahoj Jakube, me byl doporucen olej od Schell je to zelená plastiková láhev stojí kolem 100,– bohužel na název si nevzpomenu nemám ho po ruce, ale když se zeptáš tak ti poradí. já jsem ho dával na nová motor 1/50 na zajetý motor 1/70.
    Ahoj Jarda

    Přidat odpověď

  • Re: mazání motoru

    03.03.2004 v 11:31

    Honza napsal:

    Jde o minerální Shell, maže jiste dobre, ale pokud je pístní cep ve futru (nikoli na jehlách) doporucuje se mazat 1:40, na zábeh 1:25. 1:70 to je snad pro plnou syntetiku. Mimochodem používal jsem polosyntetický Shell 1:50 a byl z nej zatracene tvrdý karbon, z TSFka je jen šmír odstranitelný prstem.

    Přidat odpověď

  • Re: mazání motoru

    06.08.2004 v 13:36

    santer napsal:

    A jakym pomerem mazes tim TSF? A kde se da TSF sehnat?

    Přidat odpověď

  • Re: mazání motoru

    06.08.2004 v 13:54

    Honza napsal:

    Pokud je pístní cep na jehlickách tak 1:50, pokud je v pouzdre, tak 1:40. Leckdo redí i v menším pomeru, ale výsledek se projeví až za cas…
    Koupit se dá u Benziny, nebo u menších pump. Ceny od 130 do 155 kc.
    A je krásne modrý…-v-

    Přidat odpověď

  • Re: mazání motoru

    06.08.2004 v 14:16

    santer napsal:

    diky!

    Přidat odpověď

  • Re: mazání motoru

    08.08.2004 v 19:47

    simmir napsal:

    Máte nekdo zkušenost co se stane,když do motoru který maže M2T,zacnu lejt treba ten TSF,nevíto co to udelá?

    Přidat odpověď

  • Re: mazání motoru

    08.08.2004 v 22:18

    Honza napsal:

    Obecne se ríká, že je dobré dekarbonizovat – alespon ocistit píst a dutinu hlavy od karbonu. TSF obsahuje aditiva uvolnující karbon, takže zpocátku bude motor asi stále kourit.

    Přidat odpověď

  • Re: mazání motoru

    10.08.2004 v 13:41

    Brťka napsal:

    jen jsem me2duv prispevek zkopiroval k tomuto tematu
    Me2dd 295330684
    Puvodne jsem nechtel tady nic psát, ale musím napsat svou zkušenost s M2T. Než jsem pochopil že existuje i neco jiného a prestal jsem být skrblík( protože Veloušek si zaslouží neco lepšího) prešel jsem nejdríve z M2T na Mogul TS a žádný rozdíl, jen z výfuku lítal olej jak z maznice a vozík za veloušem byl no fuj.Pri ceste do Madarska jsem poprvé zkusil Schell VSX a rozdíl jsem poznal hned pár km za Hradcem, je teda dražší 249,– Litr a dávám ho ve stejném pomeru 1:50 a je to zanát, jen pro ty co nevedí mám motor bez zásahu puvodní najeto 43000 km bez GO a že tam toho karbonu musí bejt a jede to lépe a necudí a tolik nesmrdí Fuj to je dlouhý už mlcím…
    Posláno 9.8.04 v 11:09

    Přidat odpověď

  • Re: mazání motoru

    12.08.2004 v 07:07

    Me2dd napsal:

    Tak to teda nevím co jsi používal za Shell, já leju VSX polosyntetiku a stojí v celé CR 249,–/litr, pokud ho máš za 100,–/litr tak sem dej kontakt kde, koupím jich vagon, karbon mi to nedelá a vubec ne tvrdej, nýbrž ted zkouším TSF od Mogulu(došlo VSX:-( ) tak uvidíme stojí cca. 150,–/litr.

    Přidat odpověď

  • Re: mazání motoru

    12.08.2004 v 12:04

    Honza napsal:

    Jenom pro ujasnení – kolem 100,–kc stojí Shell minerální, Shell VSX je polosyntetika. Tu jsem zpocátku používal, stála u Ružicky ve Strašnicích 228,–kc.

    Přidat odpověď

  • Re: mazání motoru

    03.09.2004 v 17:22

    suk pepa napsal:

    dnes jsem zakoupil, po doporucení, zrejme minerální, ale vylepšený olej Shell s oznacením SX, litrovka stojí 110,– Kc. Údajne je luxusní, vcera jsem nakrmil Velorex až po hrdlo, takže zkouška nastane pozdeji.
    Velorexum zdar a kvalitní mazání i nám.

    Přidat odpověď

  • Re: mazání motoru

    04.09.2004 v 18:35

    Beton napsal:

    no reknu ti to asi tak jestli je olej TSF agresivni na karbon jako treba priklad AD olej tak se rozluc z motorem nic vic ti rikat nebudu jelikoz M2T dela dost karbonu

    Přidat odpověď

  • Re: mazání motoru

    26.04.2009 v 07:20, příloh: 1

    Jiří napsal:

    Chci se zeptat jestli mohu bez problému přejít z oleje REPSOL MOTO SINTÉTICO 2T na Mogul TSF motor je po GO má najeto círka 2.500 Km. Jestli není nutné nějaké čištění hlavy ,pístu,kanálu atd.
    Jirka

    Přidat odpověď

  • Re: mazání motoru

    26.04.2009 v 10:20

    Honza napsal:

    Ahoj. Já, po otestování různých druhů olejů, zastávám názor, že pro velorex (a jawácké motory obecně) je vhodný olej základního typu, od kterékoli značky. Např. Mogul TSF se mi moc neosvědčil, on je určený do vysokootáčkových motorů a ve velorexu se nestačí spalovat – zůstává po něm karbon. Spíš použij Mogul TS. Já třeba teď používám úspěšně základní Shell SX. Pokud bys chtěl přecejen něco „lepšího“, doporučuju Motul 510.

    Přidat odpověď

  • Re: mazání motoru

    26.04.2009 v 10:23

    Honza napsal:

    Ale abych odpověděl na Tvůj dotaz – přejít na něj můžeš, klidně je můžeš i smíchat, nevadí to, oleje jsou mísitelné. Sundat hlavu a podívat se, jak Repsol při záběhu (ne)karbonoval – já bych osobně byl dost zvědavý a udělal to. :-)

    Přidat odpověď

  • Re: mazání motoru

    26.04.2009 v 19:12

    Jiří napsal:

    Tak jsem dnes Honzo sundal hlavu a karbonu tam bylo asi tak 1 mm po namočení hadry v technickém benzínu většina zmizela,moc tomu nerozumím ale myslím si že to zas tak není hrozné když zatím dávám poměr 1:40
    snad ještě u toho oleje zůstanu chtěl jsem ho hlavně změnit kvůli ceně ta se pohybuje kolem 220 za 1L .Tak nevím .

    Přidat odpověď

  • Re: mazání motoru

    27.04.2009 v 09:14

    Honza napsal:

    Zvlášť v nízkootáčkové 250 bude karbonovat i ten nedražší olej. Klidně kup něco lacinějšího (kromě M2T) a nebude to karbonovat o nic víc.

    Přidat odpověď

Předchozí dotaz: Motorove oleje "2T"
Následující dotaz: Rez v nádrži

Zpět do kategorie Oleje, mazání, paliva, spotřeba