Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

ExpediceInfoPovídkyPoznatkyReportáže ze srazůTipy na výletVaše strojeVelopříbuzníZ médiíZajímavostiFotky dne

oktanové číslo

Hierarchický výpis

Rss export Textová verze

Seznam odpovědí (4)

  • oktanové číslo

    24.09.2010 v 09:01

    tim19 napsal:

    Zdravím kolegové.
    Měl bych všetečný dotaz, možná se to už někde řešilo, nevím.
    Protože rapidně ubývá čerpacích stanic s nabídkou Speciálu 91, chtěl bych se zeptat, jak vidíte problematiku přechodu na Natural 95. Budu si muset dávat na něco pozor, něco míchat do benzínu nebo můžu tankovat a jezdit úplně bez obav o motor? Dík.

    Přidat odpověď

  • Re:oktanové číslo

    24.09.2010 v 09:31

    Honza napsal:

    Jezdíme s 2takty, čili žádné ventily a olovo, či draslík k jejich mazání. Oktanové číslo by naším motorům stačilo i kolem 80 – vyšší však nevadí. Někdo ti bude tvrdit, že se s vyšším OČ motor přehřívá, ale to nemá opodstatnění. Sám nepoznám, zda jedu na 91, či 98. Důležitější je olej, který nebude karbonovat.

    Přidat odpověď

  • Re:oktanové číslo

    24.09.2010 v 11:04

    Peťass napsal:

    Čau
    jak píše Honza, nikdy jsem nepoznal rozdil v benzinu, většinou jezdím na 95 ta je všude, dá se říci, že 91 dávám vyjímečně když se poštěstí, že ji zrovna mají. Nepoziroval jsem ani přehřívání a to skoro vždy jezdím s olejem M2T a teď jsem začal mazat 1:40 a taky pohoda, jen to míň čudí

    Peťass

    Přidat odpověď

  • Re:oktanové číslo

    24.09.2010 v 12:30

    stita napsal:

    Jak říkají kluci je to pravda. Při větším oktanovém čísle však můžeš nastavit i větší předstih. Motor není tak náročný na přesnost předstihu.

    Přidat odpověď

  • Re:oktanové číslo

    24.09.2010 v 18:44

    Beton napsal:

    Nemohu souhlasit.

    Chce to naopak mensí předstih. Pravda je ta, že pokud nemáš seřízenej motor opravdu dobře a to s kladívky až tak dobře nejde. Je to takové plus mínus seřízení tak že to ani nepoznaš. Horší to bude když budeš mít třeba EBZU ta pálí přesně a tam už přechod z 91 na 98 poznáš a to docela znatelně. Motor při velkém předstihu dost klepe a hřeje se. Sám mám předstih 2,9mm +/-0,2. Dřív jsem to nepozoroval, ale po Go motoru je to znát jak předstih seřídím.

    Dřív (po válce, behem války) se jezdilo na kde co. Co se týká oktanového čísla a mnoho vozidel mělo ruční ovládání předstihu tak že si to za jízdy doladil na optimální předstih. A co vím tak že u žigulíka nebo volhy dokonce bylo na rozdělovači naznačeno ryskama kam hnout rozdělovačem podle druhu benzinu. Tak že nesouhlasím že benzín nema vliv na předstih.

    Přidat odpověď

Předchozí dotaz: jakou brzdovku do ovladani spojky
Následující dotaz: Benzín a oktanová čísla

Zpět do kategorie Oleje, mazání, paliva, spotřeba