Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

ExpediceInfoPovídkyPoznatkyReportáže ze srazůTipy na výletVaše strojeVelopříbuzníZ médiíZajímavostiFotky dne

Odklápecí koš u 250/16 r.v. 1955

Hierarchický výpis

Rss export Textová verze

Seznam odpovědí (7)

  • Odklápecí koš u 250/16 r.v. 1955

    28.04.2005 v 21:38

    Máza napsal:

    koupil jsem :011: r.v. 1955 podle TP a má odklápecí koš, je to podle Vás orginál, podle TP a výr. císel to sedí, ale ten rok:044:. Foto dám do garáže, bude to Anežka podle prvního majitele uvedeného v orginál TP. Dík za odpovedi Máza.

    Přidat odpověď

  • Re: Odklápecí koš u 250/16 r.v. 1955

    29.04.2005 v 08:39

    Honza napsal:

    Podle mých informací se odklápecí koše dávaly od r. 60–61 (mám rok 62 s odkl. košem). Co jsem kdy videl stroje z 50. let, tak pokaždé s pevným košem. Na druhou stranu – u Velorexu je všechno možné…

    Přidat odpověď

  • Re: Odklápecí koš u 250/16 r.v. 1955

    29.04.2005 v 11:44

    Máza napsal:

    To máš urcite pravdu, protože tohle je s odklápecím košem a má dva výfuky. Dal jsem ji do své garáže. Více foto asi po víkendu. Zatím zdarec Máza

    Přidat odpověď

  • Re: Odklápecí koš u 250/16 r.v. 1955

    29.04.2005 v 12:23

    Meloun napsal:

    Odklopné koše se delaly od roku 1960 (na stránkách velorex týmu Praha a Lysice jsem je docetl že snad i od r. 1959)…
    Je možné, že je to prototyp – v 55 bych se tomu ani nedivil…další možnost je, že si majitel nechal udelat v Solnici inovaci…
    Podle fotek to spíš ale vypadá na 350 než na oskara 55….koukal jsem že v kokpitu máš prstenec ze 350… nemáš to jen papírove ten 55??? – jinak torzo atd vypadá spíš na 350

    • rozhodne je to nejaký slepenec

    Přidat odpověď

  • Re: Odklápecí koš u 250/16 r.v. 1955

    29.04.2005 v 13:52

    Máza napsal:

    To, že to bude 350, kostra je klidne možný, ale nekup to:), v každém prípade sedí císlo motoru s údaji v TP, ale koukal jsem na ten štítek a je nejakéj ustrihnutel (štítek pod nádrží), zkusím najít ješte císlo na kostre, ale nevím na jaký strane bych ho mel hledat, ale je nekde asi v míste svisláku.
    :011:zdar

    Přidat odpověď

  • Re: Odklápecí koš u 250/16 r.v. 1955

    29.04.2005 v 17:14

    JPB napsal:

    To že je výrobní štítek ustrižený, je správne. V Oskarech 55 se používali výrobní štítky ze starších stroju, které byly obdélníkové. Aby je mohli nanýtovat pod nádrž, stríhali jim rožky. Co se týka odklopného koše, tak to je potreba videt sváry. Je klidne možné že stroj upravili prímo v Solnici na žádost majitele. Majitelé, kterí meli touhu mít stroj v souladu se soucasným pokrokem si to nechávali delat. (nedávno jsem takovou úpravu videl u 16/250 z roku 1957. Nevím sice na 100% že to tak bylo, ale provedení tomu nasvedcovalo). Vím dokonce o jednom pánovi, který si takovým zpusobem nechal upravit Oskara s vysokým cumákem. Bohužel stroj je už buhví kde.
    Zeptal bych se, jestli jsou na rámu videt zbytky po urezaných trubkách – tedy to, jak peclive je vše zabroušeno. A taky bych se rád zeptal na výrobní císlo rámu a motoru.
    Petr

    Přidat odpověď

  • Re: Odklápecí koš u 250/16 r.v. 1955

    29.04.2005 v 20:14

    Máza napsal:

    Ahoj Jestli tam bylo neco dovarováno to nevím, ale v nedelu se na to podívám. Dnes se mi ho podarilo nastartovat a chytnul asi na páté cuknutí, nádherný zvuk. Jinak nejaké foto mám v garáži stroj Anežka, v.c.m. N 353 000280, v.c. rámu je 608–55. Pokud se ti podarí zjistit neco bližšího, tak dej vedet, budu velmi rád.
    :011:ZDAR Máza

    Přidat odpověď

  • Re: Odklápecí koš u 250/16 r.v. 1955

    30.04.2005 v 14:43

    JPB napsal:

    Hmmm. to me taky mohlo napadnout, podívat se do Garáže. Z fotek ale neni poznat vubec nic. Jak to má chycené doutníky – jako 350 nebo jako poslední 250? S tím souvisí i výfuková kolena. Duležité poznávací znamení ja taky na rámu celního skla pozustatek po držáku na šipky. Jestli ho je nekdo uríznul, tak to musí být urcite videt. Tech odlišností je spousta.

    Přidat odpověď

Předchozí dotaz: Re: Odklápecí koš u 250/16 r.v. 1955
Následující dotaz: Re: Baterie u Velorex Oskara z roku 1956

Zpět do kategorie Otázky z historie