Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

ExpediceInfoPovídkyPoznatkyReportáže ze srazůTipy na výletVaše strojeVelopříbuzníZ médiíZajímavostiFotky dne

Couvání u 250/16

Hierarchický výpis

Rss export Textová verze

Seznam odpovědí (1)

  • Couvání u 250/16

    22.11.2006 v 23:10

    lukfa napsal:

    muže mi nekdo vysvetlit pár nejasností ohledne couvání u 250/16 z roku 1959? Zjistil jsem ze tam mam dvojvacku, foto zde:
    [img:ba5aab4cc0]http:­//jawa.webzdar­ma.cz/dvojvac­ka.jpg[/img:ba­5aab4cc0]
    dale jsem se docetl, ze pro to byl na prepinani stejny prepinac jako na blinkry akorat dvojpolohovy. Umisten hned vedle. Take jsem se docetl, ze se motor chcipl a ve spravny okamzik (pred horni uvrati) se zaplila jiskra a srazilo to pist dolu a motor chytl obracene.
    A otázky:

    1. kcemu tzv. krížový prepínac? na jakém principu funfuje?
    2. zpatecka se pry prepinala taky packou hned vedle razeni takova mala (proc ta na palubovce)
    3. kdyz motor chcipnu, tedy vytahnu klic, nebude to preci spojene ke stave a nemuze to naskocit na druhou stranu prepnutim prepinace


    Dekuji za objasneni situace. Mam tedy dvojvacku, a kabel navic natazen az dopredu, vlastne oba jsou az dopredu a jeden se pak vraci zpet na civku. Co vsechno potrebuji aby sla zpatecka? Nemate nekdo foto jak je vyresene druhe kladivko???

    Díky Lukáš
    http://jawa.web­zdarma.cz/?…

    Přidat odpověď

  • re:zpátecka 16/250

    23.11.2006 v 10:14

    Honza napsal:

    Krížový prepínac a pácka, kterou je ovládán (vedle šaltpáky), je urcen pro 350ky. Na dvaapuli se prepíná zpátecka tak, že pri volnobehu vytáhneš bošák, prepneš prepínacem zapalování na zpetný chod a ve správný moment vrazíš bošák zpet. Tím naskocí motor obrácene. Nekdy se to podarí i u motoru s jednoduchou vackou, pokud má malý predstih. Bohužel to znám jen teoreticky, sám 2vacku nepoužívám, takže asi víc neporadím…

    Přidat odpověď

Předchozí dotaz: Palubní deska Oskar
Následující dotaz: Re: motor 250

Zpět do kategorie Otázky z historie