Couvání u 250/16
Hierarchický výpis
Textová verze
Seznam odpovědí (1)
-
Couvání u 250/16
22.11.2006 v 23:10
lukfa napsal:
muže mi nekdo vysvetlit pár nejasností ohledne couvání u 250/16
z roku 1959? Zjistil jsem ze tam mam dvojvacku, foto zde:
[img:ba5aab4cc0]http://jawa.webzdarma.cz/dvojvacka.jpg[/img:ba5aab4cc0]
dale jsem se docetl, ze pro to byl na prepinani stejny prepinac jako na
blinkry akorat dvojpolohovy. Umisten hned vedle. Take jsem se docetl, ze se
motor chcipl a ve spravny okamzik (pred horni uvrati) se zaplila jiskra a
srazilo to pist dolu a motor chytl obracene.
A otázky:
- kcemu tzv. krížový prepínac? na jakém principu funfuje?
- zpatecka se pry prepinala taky packou hned vedle razeni takova mala (proc ta
na palubovce)
- kdyz motor chcipnu, tedy vytahnu klic, nebude to preci spojene ke stave a
nemuze to naskocit na druhou stranu prepnutim prepinace
Dekuji za objasneni situace. Mam tedy dvojvacku, a kabel navic natazen az
dopredu, vlastne oba jsou az dopredu a jeden se pak vraci zpet na civku. Co
vsechno potrebuji aby sla zpatecka? Nemate nekdo foto jak je vyresene druhe
kladivko???
Díky Lukáš
http://jawa.webzdarma.cz/?…
Přidat odpověď
-
re:zpátecka 16/250
23.11.2006 v 10:14
Honza napsal:
Krížový prepínac a pácka, kterou je ovládán (vedle šaltpáky), je
urcen pro 350ky. Na dvaapuli se prepíná zpátecka tak, že pri volnobehu
vytáhneš bošák, prepneš prepínacem zapalování na zpetný chod a ve
správný moment vrazíš bošák zpet. Tím naskocí motor obrácene. Nekdy se
to podarí i u motoru s jednoduchou vackou, pokud má malý predstih.
Bohužel to znám jen teoreticky, sám 2vacku nepoužívám, takže asi víc
neporadím…
Přidat odpověď
Předchozí dotaz: Palubní deska Oskar
Následující dotaz: Re: motor 250
Zpět do kategorie Otázky z historie