Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

ExpediceInfoPovídkyPoznatkyReportáže ze srazůTipy na výletVaše strojeVelopříbuzníZ médiíZajímavostiFotky dne

Zdvih zadního pérování

Hierarchický výpis

Rss export Textová verze

Seznam odpovědí (6)

  • Zdvih zadního pérování

    05.09.2011 v 10:50

    PavelL napsal:

    Ahoj kluci, nevíte, jaký mají zadní pružiny zdvih? Mám je vytažené, ale netroufám si to zkoušet měřit zmáčklé ve svěráku, ať si neustřelím hlavu nebo něco jiného… Díky, Pavel

    Přidat odpověď

  • Re:Zdvih zadního pérování

    05.09.2011 v 14:54

    Beton napsal:

    tto bude vedet Brťka

    Přidat odpověď

  • Re:Zdvih zadního pérování

    05.09.2011 v 18:39

    Brťka napsal:

    čau, no já nejsem žádný mudrc, spíše takový mičurin, a tak jsem mírně zmaten terminologií, spíše to tedy řeknu tak, jak to chápu já a co bych poradil…..Tím tedy asi myslíš výšku pružin bez zatížení. Jedná se o pružiny tlačné, nikoliv tažné, takže roztažitelnost u nich není na pořadu dne a pokud by jsi je dal do svěráku, tak by jsi akorát tak zjistil, jak moc jsou měkké. Pokud Ti jde tedy o výšku pružin v nezatíženém stavu, tak co se vyráběly repliky, tak ty měly +-výšku 260mm, podobné tolerance(kvůli zbroušeným koncům) měly i použité vzory z jednoho mého stroje. originál pružiny byly z drátu 8,5mm a repliky 9mm, takže jsou možná mírně tužší. Zatím nikdo neříkal nic negativního. Pokud by se jednalo o jejich zmáčknutí zatížením, tak to vůbec netuším a to by se asi dalo nějakým strojařem spočítat, při zadání zatížení zadní nápravy. I jsem myslím někde uváděl vzorce, kterými se to odborníky počítá (najíté na webu).

    No a pokud chceš zjistit, zda je nemáš moc měkké, no tak to asi záleží, zda jsou v 250 či 350, zda máš vzadu 1 nebo dva tlumiče a zda jsou v dobrém stavu. Pokud by byly moc opotřebované, tak se Ti podle mne v hadráku hodně prohnou a zdeformují do oblouku. Já jsem při renovaci ponechal tehdy původní, ale jsou také mírně vyhnuté. Zkušenější by asi poznali hodně optickou kontrolou, ručním cloumáním zadní částí a hlavně se to celkem myslím pozná při jízdě. Nevím, takže možná by pomohlo, jsou-li ve stroji, změřit výšku zatížených pružin a s někým to porovnat, jaké stlačení kdo má.

    Přidat odpověď

  • Re:Zdvih zadního pérování

    06.09.2011 v 08:38

    PavelL napsal:

    Díky za bohatý úvod do problematiky :-) S tím prohnutím je to taky zajímavý postřeh – míval jsem je vždy trochu do oblouku, ale pružilo to…
    K mému dotazu – jde mi o zcela banální skutečnost, jednoduše lidově řečeno o kolik cm zadní vidlice „propéruje“, při provozním zatížení, tj. o kolik se zvedne kolo nahoru. Mám totiž nový škodovkový tlumič, co tam chci dát, a chci se vyvarovat situace, kdy by šel při stlačení tlumič nadoraz, ale pružiny by ještě mohly. Čili uchytit tlumič tak, aby měl vůči pohybu pružiny vždy rezervu a za provozu se nedostával do krajních poloh.
    Dík, Pavel

    Přidat odpověď

  • Re:Zdvih zadního pérování

    06.09.2011 v 10:00

    HonzaBK napsal:

    Jen taková drobnost, tlumiče nemají noc společného s opotřebením (stlačením) pružin. Jsou tam úplně na něco jiného a jelikož jsou vlastně volně (spodek je napevo k vidlici a vrch k rámu a uvnitř je jen píst, tak nehrají žádnou roli k pružení. Mají vliv pouze na tlumení!!

    Přidat odpověď

  • Re:Zdvih zadního pérování

    06.09.2011 v 11:37

    Honza napsal:

    Tak toho se bát nemusíš, zdvih tlumiče je větší, než zdvih pružiny.

    Přidat odpověď

  • Re:Zdvih zadního pérování

    06.09.2011 v 12:43

    PavelL napsal:

    Díky, Honzo, tohle jsem potřeboval slyšet :-) Jinak samozřejmě neřeším opotřebení pružin, měkkost či únavu materiálu, ale prostý rozdíl délek stlačené a nestlačené pružiny, čili zvih… OK, už si rozumíme, díky! :-) Pavel

    Přidat odpověď

Předchozí dotaz: Volant, blatniky :-)
Následující dotaz: Brzdové štíty

Zpět do kategorie Podvozek - barva, kola, brzdy, řetěz