Cesta: » » » Zdvih zadního pérování
Zdvih zadního pérování
Hierarchický výpis
Textová verze
Seznam odpovědí (6)
-
Zdvih zadního pérování
05.09.2011 v 10:50
PavelL napsal:
Ahoj kluci, nevíte, jaký mají zadní pružiny zdvih? Mám je vytažené,
ale netroufám si to zkoušet měřit zmáčklé ve svěráku, ať si
neustřelím hlavu nebo něco jiného… Díky, Pavel
Přidat odpověď
-
-
Re:Zdvih zadního pérování
05.09.2011 v 18:39
Brťka napsal:
čau, no já nejsem žádný mudrc, spíše takový mičurin, a tak jsem
mírně zmaten terminologií, spíše to tedy řeknu tak, jak to chápu já a co
bych poradil…..Tím tedy asi myslíš výšku pružin bez zatížení.
Jedná se o pružiny tlačné, nikoliv tažné, takže roztažitelnost
u nich není na pořadu dne a pokud by jsi je dal do svěráku, tak by jsi
akorát tak zjistil, jak moc jsou měkké. Pokud Ti jde tedy o výšku
pružin v nezatíženém stavu, tak co se vyráběly repliky, tak ty měly
+-výšku 260mm, podobné tolerance(kvůli zbroušeným koncům) měly
i použité vzory z jednoho mého stroje. originál pružiny byly
z drátu 8,5mm a repliky 9mm, takže jsou možná mírně tužší. Zatím
nikdo neříkal nic negativního. Pokud by se jednalo o jejich zmáčknutí
zatížením, tak to vůbec netuším a to by se asi dalo nějakým strojařem
spočítat, při zadání zatížení zadní nápravy. I jsem myslím
někde uváděl vzorce, kterými se to odborníky počítá (najíté na webu).
No a pokud chceš zjistit, zda je nemáš moc měkké, no tak to asi
záleží, zda jsou v 250 či 350, zda máš vzadu 1 nebo dva
tlumiče a zda jsou v dobrém stavu. Pokud by byly moc opotřebované, tak
se Ti podle mne v hadráku hodně prohnou a zdeformují do oblouku. Já
jsem při renovaci ponechal tehdy původní, ale jsou také mírně vyhnuté.
Zkušenější by asi poznali hodně optickou kontrolou, ručním cloumáním
zadní částí a hlavně se to celkem myslím pozná při jízdě. Nevím,
takže možná by pomohlo, jsou-li ve stroji, změřit výšku zatížených
pružin a s někým to porovnat, jaké stlačení kdo má.
Přidat odpověď
-
Re:Zdvih zadního pérování
06.09.2011 v 08:38
PavelL napsal:
Díky za bohatý úvod do problematiky :-) S tím prohnutím je to taky
zajímavý postřeh – míval jsem je vždy trochu do oblouku, ale pružilo
to…
K mému dotazu – jde mi o zcela banální skutečnost,
jednoduše lidově řečeno o kolik cm zadní vidlice
„propéruje“, při provozním zatížení, tj. o kolik se
zvedne kolo nahoru. Mám totiž nový škodovkový tlumič, co tam chci dát, a
chci se vyvarovat situace, kdy by šel při stlačení tlumič nadoraz, ale
pružiny by ještě mohly. Čili uchytit tlumič tak, aby měl vůči pohybu
pružiny vždy rezervu a za provozu se nedostával do krajních poloh.
Dík, Pavel
Přidat odpověď
-
Re:Zdvih zadního pérování
06.09.2011 v 10:00
HonzaBK napsal:
Jen taková drobnost, tlumiče nemají noc společného s opotřebením
(stlačením) pružin. Jsou tam úplně na něco jiného a jelikož jsou
vlastně volně (spodek je napevo k vidlici a vrch k rámu a uvnitř
je jen píst, tak nehrají žádnou roli k pružení. Mají vliv pouze na
tlumení!!
Přidat odpověď
-
Re:Zdvih zadního pérování
06.09.2011 v 11:37
Honza napsal:
Tak toho se bát nemusíš, zdvih tlumiče je větší, než zdvih
pružiny.
Přidat odpověď
-
Re:Zdvih zadního pérování
06.09.2011 v 12:43
PavelL napsal:
Díky, Honzo, tohle jsem potřeboval slyšet :-) Jinak samozřejmě
neřeším opotřebení pružin, měkkost či únavu materiálu, ale prostý
rozdíl délek stlačené a nestlačené pružiny, čili zvih… OK, už si
rozumíme, díky! :-) Pavel
Přidat odpověď
Předchozí dotaz: Volant, blatniky :-) Následující dotaz: Brzdové štíty
Zpět do kategorie Podvozek - barva, kola, brzdy, řetěz
|
|