Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

ExpediceInfoPovídkyPoznatkyReportáže ze srazůTipy na výletVaše strojeVelopříbuzníZ médiíZajímavostiFotky dne

Vymezení kola

Hierarchický výpis

Rss export Textová verze

Seznam odpovědí (18)

  • Vymezení kola

    06.07.2014 v 22:22

    Milan-Jihlava napsal:

    Pánové prosím o radu, včera se mi celkem nehezky protočil brzdový štít na pravém kole, je zničený, praskly i pakny, střihly se oba šrouby, no nic hezkého, ale asi je to moje vina protože se povolil šroub a já to nepřekontroloval. Jen mám dilema zda li nepatří mezi kolo a brzdovej štít ještě nějaká vymezovací serepetička, ten štít drží jen dva šrouby m6 a dvě osazeníčka, na osce je cca 2cm větší průměr terý se opírá o ložisko ale mezi štítem a ložiskem je třeba 4mm mezera, jde mi o to že když by se vytočila správná distanční příložka tak by utažené kolo tlačilo na štít, snad je to srozumitelné. Prosím jak to máte Vy ?

    Přidat odpověď

  • Re:Vymezení kola

    07.07.2014 v 07:36

    Beton napsal:

    je to docela běžný problém co tu popisuješ. Osobně se mi to také stalo naštěstí na pravém kole. Proč naštěstí?
    Ono jak jsem zabrzdil tak se utrhly šrouby. Buben se tím padem protočil. Jak se lanko namotalo tak se jetě víc zablokovala brzda a byl jsem u pangejtu. Také praskla pakna a ve štítu jak jsou zesílená žebra jsem všechny vylámané. Ještě se k tomu ohnulo přepákování brzdy co je na měm kolíbka předních lanek a ruční brzda .Takže přední brzdy vyřazeny úplně z provozu.


    Uchycení máš tak jak má bejt. Dva šroubky M6 s podložkama z trojky plechu asi o rozměru 1,5×4 cm a ty dva výstupky na štítu asi 4 mm silné.
    já tam po této zkušenosti dal novej štít kde byly ty zoubky opravdu zoubky (žádné vyhnilotiny) a zapadli pěkně do plocháče co je na kyvce a taky šrouby M8 a zatím jsem problém neměl

    Přidat odpověď

  • Re:Vymezení kola

    07.07.2014 v 07:41

    HonzaBK napsal:

    No popisuješ to trošku divně.
    Ano brzdový štít drží dva šroubky M6 a bohatě to stčí, když jsou dotaženy. Mám zkušenosti, že po mírném povolení dře kolo o štít v zátočině, takže to hned utahuji a ještě se mě ty šroubky nestřihly. Takže nové šroubky a třeba samojistící matice se silonem musí stačit. A teď k těm vůlím. To máš celý nějak divný nebo to blbě popisuješ. Oska je nalisována v rameni, které je osazenio proti štítu brzdy, takže ze štítu ti vyčnívá cca 5–6 mm větší průměr- Po dotažení matice osy kola ti vnitřní kroužek ližiska dosedne právě na to osazení a kolo musí být dotaženo na tvrdo. Pokud po dotažení dže vnějšek kola o buben, je potřeba tam vložit podložky, Já tam vkládám kalené podložky do převodovky do auta. Max co mám zkušenost tak 0,5 až 1 mm. Mám různé tloušťku a těma to vymezím. To osazení na ramenní vlastně nahrazuje distančku, kterou máš na zadním kole v té filcové prachovce a máš ji na motocyklu, ale zase trochu jiného tvaru.

    Přidat odpověď

  • Re:Vymezení kola

    07.07.2014 v 09:47

    PavelL napsal:

    Uchycení štítu a vymezení bubnu na ose jsou dvě věci.

    Já mám buben uchycen taky origo M6, ale M8, jak říká Beton, bude určitě jistota. Jinak je problematika předních bubnů dobře popsaná a nafocená tady: http://www.ve­lorexy.cz/…ty-z-panelky

    A jak píše HonzaBK – na ose je osazení, o které se musí opírat vnitřní kroužek ložiska. Já to na tomto místě taky řeším podložkou silnou tak, aby po dotažení kola natvrdo buben nedřel o štít. Používám jakoukoli podložku, co je po ruce, tloušťka cca do 1 mm.

    Přidat odpověď

  • Re:Vymezení kola - oprava

    07.07.2014 v 09:49

    PavelL napsal:

    M6 mám uchycen k rameni ŠTÍT, nikoli buben, samozřejmě… :-)

    Přidat odpověď

  • Re:Vymezení kola - oprava

    07.07.2014 v 11:00

    Milan-Jihlava napsal:

    Díky chlapi, samozřejmě ten větší průměr o který se opírá ložisko tam mám, ale myslím udělat distanční kroužek větší než ten větší průměr a přesný aby když utáhneš kolo, tlačil ti ten kroužek na štít a tím spevnil jeho uchycení, neumím to tak dobře vysvětlit :D možná lépe namalovat

    Přidat odpověď

  • Re:Vymezení kola

    07.07.2014 v 11:01

    Milan-Jihlava napsal:

    ano a pangejtu jsem to opravoval podepřené kamenem :D

    Přidat odpověď

  • Re:Vymezení kola

    07.07.2014 v 12:32

    HonzaBK napsal:

    Jo už jsem to pochopil, ale to je neuskutečnitelné, protože vnější průměr té distančky nesmí být větší jak vnější průměr vnitřního kroužku ložiska, protože by to mohl dřít o klec ložiska.

    Přidat odpověď

  • Re:Vymezení kola

    07.07.2014 v 18:24

    Milan-Jihlava napsal:

    ano musel by být průměru vnějšího kroužku , myslím že by to šlo odměřit přiložení ložiskem

    Přidat odpověď

  • Re:Vymezení kola

    08.07.2014 v 06:56, příloh: 2

    PavelL napsal:

    Ale ne! Přesně, jak říká Honza, opírat se něco může jen o vnitřní kroužek ložiska, který při jízdě vůči ose stojí. Vnější kroužek (i klec) se ua jízdy otáčí s bubnem, tudíž se nemůže opírat o štít, který taky stojí…
    Jestli chceš nějak vyztužit štít, podívej se do diskuze k tomu výše odkázanému článku, vložil jsem tam fotky, jak to mám udělané já (předchozím majitelem)- mezi štítem a ramenem mám ještě takový mezikus ze silného duralu.

    Přidat odpověď

  • Re:Vymezení kola

    08.07.2014 v 07:13

    HonzaBK napsal:

    Přesně jak píše Pavel, musíš číst pořádně odpovědi, napsal jsem VNĚJŠÍ průmer VNITŘNÍHO kroužku ložiska!!!.Nemůže být větší. Jedině by jsi musel nechat odfrézovat ten nálitek na ramenní jak v něm prochází osa.
    Ale podle mě je to vše zbytečné, pokud dáš nové šroubky (úplně stačí M6!!) a budou pořádně dotažena. Šroubek se nikdy nemůže jen tak ustřihnout, na základě výuky na vysoké technické škole, se napřed musí povolit a pak se užvejká!! Takže základ je mít vše řádně dotaženo.

    Přidat odpověď

  • Re:Vymezení kola

    08.07.2014 v 15:27

    Milan-Jihlava napsal:

    Aha pardon špatně jsem to pochopil :D Už jsem z toho zblblej, až seženu štít, tak to udělám přesně jak píšete, dám tam pořádný šrouby M6 a pořádný matice ty zabezpečovací a ještě to zalepím lepidlem na závity a nebudu jezdit jako prase :D

    Pánové kdo pa byl v Širokém Dole ? Přiznejte se ! Stál jsem na louce vzadu se dvouma tříkolákama jako poslední. Uvažoval jsem o těch Orlických horách tento víkend, ale asi to nestihnu dát do kupy.

    Přidat odpověď

  • Re:Vymezení kola

    17.07.2014 v 05:34, příloh: 1

    Beton napsal:

    do lepeni matic bych nesel spíše do samozajišťovacích.
    zatím jsem se nesetkal s tím že by díry pro M6 šrouby byly ve štítu v pořádku označeny na obrázku písmenem „A“. Vetšinou jsou většího průměru než šroub. pak je ještě zkontrolovat jestli záchyt na štítu má hrany označeny na obrázku písmenem „B“. pokud je B nějak poškozeno všechna brzdná síla drží na dvou M6 šroubcích což si myslím že je trochu málo. přidá li se k tomy vyčvachatné dírky ke strihnutí či povolení štítu prostě dříve nebo později dojde. Právě tím převrtáním na průmer 8mm dojde ke slícování děr se šrouby nehledě na to že 8 je víc jak 6mm. Porovnáš li jakej kus materiálu je pouzit na zachyt brzdne reakce u zadniho kola tak ty sroubky M6 jsou opravdu nic moc

    Přidat odpověď

  • Re:Vymezení kola

    17.07.2014 v 06:20

    HonzaBK napsal:

    Tak teď s tebou nesouhlaísm. šestky tam bohatě stačí a musí udržet štít i kdyby tam hrany B nebyly! Stačí mít nový nevyčvachtaný šroubky a pořádně dotaženy (ani to že je díra větší nevadí. Stačí se podívat do tabulek kolik „unesou“ šrouby M6 na střih!! takže když je to pořádně dotaženo, nemůže se nic stát.

    Přidat odpověď

  • Re:Vymezení kola

    17.07.2014 v 07:18

    Beton napsal:

    Když myslíš…... :-)

    Přidat odpověď

  • Re:Vymezení kola

    17.07.2014 v 12:17

    Milan-Jihlava napsal:

    Takže jsem to převrtal na M8, dal jsem tam samojistící matky + jsem je zalepil a aby toho nebylo málo tak jsem provrtal tu placku o kterou se opírají ty zarážky a dal jsem tam taky šroub M8 + vypodložil jsem to – utáhl a paráda. Už jsem najel 400km a ani se to nehne, totéž udělám preventivně na druhém kole. Pánové jen tak mimo mísu, nevíte nedalo by se někam fikaně upevnit rezervní kolo ? Jistota je jistota :D

    Děkuji za rady !

    Přidat odpověď

  • Re:Vymezení kola

    18.07.2014 v 11:04, příloh: 1

    Rix napsal:

    U starých 250 nezbývá než se spolehnout na ty dvě šestky šroubky. Zatím 13 000 km bez problémů s ustřihnutím šroubků.

    Přidat odpověď

  • Re:Vymezení kola

    18.07.2014 v 14:52

    KLASIKA napsal:

    Vozím náhradní kolo v koši nad motorem. Když si vytvoříš dvojitou „podlahu“ v koši, tak bude kolo skryto před zloději i ochráněno od žáru motoru. Doporučuji zajistit proti samovolnému pohybu z důvodu bezpečnosti.

    Přidat odpověď

  • Re:Vymezení kola

    23.07.2014 v 12:48

    HonzaBK napsal:

    Nás ale na vysoké učili trochu něco jiného – Každá díra navíc v odlitku snižuje jeho pevnost – takže vyvrtání další díry je podle mě zhoršení stavu a ne zlepšení. Možná by to někdo dokázal spočítat. 40 let tam byly 6ky a nebyl s tím problém a najednou tam musí být osmičky?? škoda že už si nepamatuju jak se to počítá, abych dokázal že 6ky jsou dostatečně dimenzované.

    Přidat odpověď

Předchozí dotaz: Zadní pneumatika
Následující dotaz: Skákání Velorexe

Zpět do kategorie Podvozek - barva, kola, brzdy, řetěz