Cesta: » » » Skákání Velorexe
Skákání Velorexe
Hierarchický výpis
Textová verze
Seznam odpovědí (4)
-
Skákání Velorexe
15.07.2014 v 14:30
Lubajs napsal:
Ahoj, částečně jsem renovoval stroj a konečně vyjel. Sice bez
blatníků, ale potřeboval jsem stroj „rozchodit“. Při jízdě ale
dost znatelně skáče i na novém rovném asfaltovém povrchu.
Zkontroloval jsem pneumatiky – ty jsou v pořádku a přeměřil jsem
sbíhavost a ta je taky OK. Nevíte čím to bude? Mohou být v
„háji“ přední tlumiče? Zdá se, že to dělá přední levá
strana. Díky za rady. Luboš-
Přidat odpověď
-
Re:Skákání Velorexe
15.07.2014 v 14:56
Beton napsal:
ahoj
kazdopadně jeste jednou zkontroluj kola proste je zdvihni a zatoc
s nima na ose.
pokud se bude opravdu tocit bez hazeni tak pak mas dve moznosti
1)vymenit tlumice
2)serie hadraku s motorem 250 nemela tlumice v predu žádné
ale hadrak neposkakoval po silnici. Bylo to tim ze měl funkcni třci podložky
v prednim rameni. tím chci říct pritáhni kloub predniho kyvného ramene
aby nechodil tak lehce.
Přidat odpověď
-
Re:Skákání Velorexe
16.07.2014 v 07:47
PavelL napsal:
Já jsem stabilitu řešil v poslední době. Nevím, jesti bych to
nazval přímo skákáním, ale můj hadrák nedržel směr, plaval,
překonávání nerovností bylo takové hopsavé s následným obtížným
vyrovnáním směrové stability a tak…
Postupně jsem vyměnil tlumiče pérování (to pomohlo zásadně na
poskakování) svislé a vodorovné čepy s pouzdry spolu s třecíma
podložkama a pastorek řízení (to pomohlo dohromady na směrovou stabilitu).
Vycentrování kol je samozřejmostí… po hladkém asfaltu mi teď jede
jak po másle.
Na a nakonec jistě neočekávat od hadráka jízdní vlastnosti
automobilu…
Přidat odpověď
-
Re:Skákání Velorexu
16.07.2014 v 15:26
Brťka napsal:
čau, v podst. vše tu padlo. První, co mne napadlo, že máš ráfky
do óóó, špatný centrování, slehlý plášť,pokud třeba dlouho stál
hadrák na vypuštěným kole, nebo, zmíněnou vadu jednoho z tlumičů,
příp., ještě lépe, nestejnoměrné dotažení matek na kyvce, což by mohlo
např. způsobit, že jedno kolo pruží a druhé ne. Můžeš zkusit, jak psal
Beton, zvednout předek na hever, protočit kolo a sledovat linii pláště.
Pokud tam je to OK, tak na zvedlém předku, přizvednout kolo na tlumiči a
sledovat, zda se vrátí, prostě jak fungují třecí podložky v kyvce.
já to dotahuju tak,že dotahuji matici s krytkou do momentu, než-li je
patrný dotyk a pak přitáhnu zlehka, aby když pohnu zvedlým kolem, nebyla
ani patrná vůle, pokud je vymačkané futro či vodorovný čep a aby funkce
tlumiče nebyla blokována přetaženou matkou vodorovného čepu, čímž
náprava „ztvrdne“ a nechodí. a konečně, třetí možnost je, že
tlumiče jsou v háji… když je stroj na kolech, propéruješ jednu a
druhou stranu a poznáš, zda kmity jsou na obou stranách shodné. kolo by
mělo podle mne propérovat, ale nesmí dlouho kmitat. pak by byl tlumič
v háji, unavená pružina… za předpokladu, že tlumič je
potečenej, je to jasný….…
životnost předních tlumičů podle mých zkušeností není moc
dlouhá, celkem to tam trpí, ač mi to třeba ani nikde neteče. Záleží
i na stylu jízdy a já to asi moc nešetřím :o)
Přidat odpověď
-
Re:Skákání Velorexu
16.07.2014 v 16:35
Beton napsal:
ještě jedno ujištění.
nemyslíš skakání po silnici takove to plavaní a že neudržiš
hadráka v přímem směru?
Tomu pomáhá nedodržení předepsaného tlaku v pneu
já zadní foukam na 3 a predni na 2,2
ovšem to plavání ma ještě jednu přícinu vůli v řízení já
to řešil takto http://www.velorexy.cz/…necek/rizeni
samozrejme ze je to jen kompromis vymezení vůle mezi pastorkem a
hrebenem řizení . ktery už nejde vyladit stelovacim sroubem. ony i vule
v cepech k tomu plavaní na silnici pomahaji a když se sectou tak je to
jako když řídís RTOčko :-)
jak jsem psal dost pomaha nafouknout kola
Přidat odpověď
Předchozí dotaz: Vymezení kola Následující dotaz: Pouzda čepů kyvky
Zpět do kategorie Podvozek - barva, kola, brzdy, řetěz
|
|