Cesta: » » » karavan
karavan
Hierarchický výpis
Textová verze
Seznam odpovědí (22)
-
-
-
Re:karavan
06.03.2017 v 11:05
Beton napsal:
Jen se chci zeptat jak to chceš legalizovat aby to mohlo jezdit po
silnici?
Přidat odpověď
-
Re:karavan
06.03.2017 v 13:12
HonzaBK napsal:
Zrovna v legalizaci vidím nejmenší problém, buď koupí vlek
hotovej, kterej bude mít rozměry jaké potřebuje a ten předělá, pak
nemusí dělat vůbec nic krmě jeho úpravy. Nebo koupí vlek u kterého
provede přestavbu, což taky jde, ale je to poměrně dražší (cena jiného
staršího vozíku).
Přidat odpověď
-
Re:karavan
06.03.2017 v 13:45
Beton napsal:
To se ovšem bavime o vozíku za auto který byl už typizovany a
schváleny k provozu ma závěs na mohly a pod. Další věc když někdo
predela neco na něco neznamená to automaticky ze je to správně. Pokud mate
v TP napsané rozměry vozíku 12002000 nemůžeš z nej bez
postihu( pokud to náhodou neumožňuje nějaký schvalovací proces) udělat
30003000.vim že jde snížit celková maximální hmotnost aby souprava
mohla byt tazena za vozidlem který nemůže táhnout třeba 2500kg vozík to
stojí jen zápis v TP a peníze. Je to ovšem bez zásahu do konstrukce
vozíku samotného.
Přidat odpověď
-
Re:karavan
06.03.2017 v 15:26
PavelL napsal:
Já si hlavně nedokážu představit něco takového (v dnešním
provozu) za hadrákem vůbec táhnout s přihlédnutím k jeho
jízdním vlastnostem i bez přívěsu… :-) :-)
Přidat odpověď
-
Re:karavan
06.03.2017 v 16:12
Beton napsal:
Tady zůstane jen u myšlenky. Ono něco takového dovést na sraz na
podvalu trochu ztrácí smysl
Přidat odpověď
-
Re:karavan
07.03.2017 v 22:48
Redbull_co2 napsal:
právě jen mě to napadlo, ono sou tu právě věci co si neumím
představit . právě jízdu sním, přihlášení,a vůbec něco takového
vymyslet jako způsob zaprahnuti atd.
ale bylo by to zajímavé něco takového mít jako na tech fotkách.
každopádně jízda za větru bude asi nic moc..
Přidat odpověď
-
Re:karavan
08.03.2017 v 07:29
HonzaBK napsal:
Já v tom vůbec nevidím problém, když jsou peníze a je čas si to
udělat.
Koupím nákladní vlek za auto rozměrů jaké potřebuji a udělám
k němu nádstavbu, kterou bez problému sundám když půdu na STK, nebo
koupím vozík který má vysoké bočnice, tak aby ěm venkovní rozměr
seděli a vyrobím komplet nový vrch prosklený čalouněný atd, tak jak chci
a nemusím nic předělávat v papírech. Na velouše dám závěs ISO 50
(koule) a připojím. Druhá možnost e jak píšu koupit papíry od vleku
který byl kdysi üdělán doma samodomo a provést oficiální přestavbu
– postavit nový vlek, samozřejmě za podmínek zákona. Což dnes taky
není problém, akorát to stojí dost peněz. Já měl doklady a k tomu
jinej vlek a bez problému jsem provedl přestavbu.
Druhá věc je k čemu mě to bude doma zavazet v garáži a už
vůbec bych s tím nechtěl jezdit. Ale technicky v tom opravdu
nevidím žádnej problém a v legalizaci bez úplatků taky nevidím
problém. Smozřejmě bych to sem nepsal kdybych zrovna loni neprovedl
přestavbu vleku.
Přidat odpověď
-
Re:karavan
08.03.2017 v 08:19
Beton napsal:
Baviš se stále o přestavbě vleku za auto. Tažné zařízení na
autě s koulí ISO 50 .
Samozřejmě když máš dostatek peněz pohneš i skálou.
Přidat odpověď
-
Re:karavan
08.03.2017 v 11:25
HonzaBK napsal:
Teď jsi mě trochu rozhodil, ale podle mě není nikde v techničáku
u vleku napsáno jestli je to vlek za osobní automobil, za nákladní
apod. (nemám u sebe teď TP od vleku). A vím že jsou lidi, kteří
mají za Velorexem kouli. Takže podle mě pokud budu mít vlek a schválený
tažný na Velorexu, tak ho tam zapojím, pokud souhlasí váhy. Což zase není
problém při přestavbě udělat vlek zcela nový z trubek aby byl lehký.
Já při přestavbě měnil všechny rozměry kromě rozměrů kol, vše
oficiálně přes STK a klasickou přestavbu.
Takže znovu, koupím vlek domací výroby, udělám si novej jakej
potřebuju a provedu přestavbu vleku vše oficiálně.
Pak ho normálně připojím za co chci (čtyřkolka, velorex, auto,
autobus…). Připojování je o vozidle ne o vleku. Spíš bych
viděl problém se zápisem tažnýho na Veloušovi a nějaké váhy vleku,
abych se vlezl do možné váhy taženého přívěsu, což asi bude
zásadnější problém, než výroba (přestavba) a legalizace samotného
vleku.
Podle mě vyrobit a zlegalizovat takový vlek asi není problém, ale
tahat ho za Veloušem dle předpisů bude problém větší, takže na sraz
dojedeš veloušem, za doprovodný osobák zapřáhneš ten karavan ve tvaru
velouše a spojíš to až na srazu.
Přidat odpověď
-
Re:karavan
08.03.2017 v 12:02, příloh: 1
Beton napsal:
V TP vozidla(auta) máš vetsinou zapsané parametry vozíku který
můžeš tahat . Myslím tím bezděného / nebrzdeneho zatížení na kouli a
pod. To jsou docela zásadní informace pro pořízení vozíku a jeho použití
za daný vůz. V TP Velorexů tyto udaje nejsou . Neříkám že se nedají
odvodit od váhy stroje. To i v autoškole probírají.
Že zkušenosti vím že jakousi pochybnou cestou jde zapsat přívěsný
vozík páv za trikolovy Velorex s využitím že je evidován jako
motocykl. Za jawu bylo k tomu to účelu prodavano tažné zařízení,
které má úchyty pasující na její rám. Pro Velorex nikdy nic takového
vyráběno nebylo, teda o tom nevím. Tak že takové samodomo je tak
trochu o průser. Když jsem si nechal zapsat do tp auta tažné musel jsem
donést na DI doklad o jeho homologaci a zároveň od autorizované firmy.
Prý to schválené tažné k typu vozidla můžeš namontovat sám a na
STK to posvetej, ale proč si komplikovat život.
Přidat odpověď
-
Re:karavan
08.03.2017 v 16:13
HonzaBK napsal:
tak teď už vůbec nechápu tvé myšlenkové pochody. Ty jsi mě tady
napsal že píšu o vozíku za auto, a najednou ty tady argumentuješ TP od
auta. O tom ale diskuze nenía ani tady nebyla!! Je tu dotaz na udělání
vleku kaarvanu podobnému velorexu. Což není v dnešní době absolutně
žádnej problém když tomu věnuješ hodně obíhání po úřadech a STK
kvůli přestavbě a vlek bez porblémů (s menšíma problémama)
schválíš!! druhá věc je to co jsem napsal já a ty jsi to jen částečně
potvrdil a to je zda vůbec můžu nějaký vlek za velorexem oficiálně
táhnout. podle mě kdo má zapsaný v TP velorexe kouli ISO 50 a
vleze se do váhy tak nevidím žádný problém. kdo ho nemá zapsán, dnes už
asi ani nezapíše. takže zatím jsem od tebe neslyšel jeden jediný důvod
podložený předpisy proč bych si nemohl tento vlek vyrobit!! a dnes sehnat
štítek a homologační list ke starýmu tažnýmu není žádnej problém. ale
to do této diskuze nepatří na tažný a jeho zapsání do TP dotaz nebyl!
Přidat odpověď
-
Re:karavan
08.03.2017 v 16:28
Beton napsal:
Právě není to o tom jen něco vyrobit. Jak jsi psal je to o tom
běhání placení a výsledek v nedohlednu.
Psal jsi o vozíku za auto. Tam takové problémy nebudou. Většina
aut může něco za sebou tahat.
Psát že někde koupíš štítek a doklady je trochu zavádějící
když není ani legální kupovat pouze doklady s identifikátory.
PS: kdo má kouli ISO 50 zapsanou v TP u hadraka
trikoloveho ať se ozve.
Přidat odpověď
-
Re:karavan
09.03.2017 v 07:32
HonzaBK napsal:
Tak už ani asi neumím číst!
O vlku za auto jsi začal psát ty ne já! Vždy když chceš něco
vyrobit je to o běhání a vyřizování ale jde to legálně. Já na to
reagoval že jakýkoli vozík za auto si můžeš přestavět pokud je původně
samodomo. S doklady máš pravdu, tak si příště dám pozor a napíšu
doklady a zbytky vozíku (samozřejmě když kupuju nějaké doklady, vždy
napíšu že se jedná o vrak vozidla, nikdy nenapíšu smlouvu pouze na
doklady). O jednom majiteli, který má zapsanou kouli v TP hadráku
oficiálně vím. Jakým způsobem a v jakém roce to bylo zapsáno je
jedno, ale pokud to jednou má tak už je to legální navždy! je to normální
závěs na PAV na který místo křížového kloubu byla navařena koule, což
v té době bylo zcela legální – normálně se samodomo závěsy
vyráběly. Já ve svým věku pamatuji, že sis musel koupit pouze kouli, pak
ti to musel svařit někdo kdo má státnice na svařování a pak ti to jen
zkontrolovali (žádná STK ještě nebyla), hlavně papír od koule ISO
50 a tažný ti bez jakýchkoli problémů přihlásili.
Takže snad naposled nevidím žádný problém s výrobou
(přestavbou) a legalizací vozíku! Vetší problém vidím s legalizací
tažnýho na Veloušovi a splnění váhy taženého přívěsu. To je možná
neřešitelné v dnešní době.
Přidat odpověď
-
Re:karavan
09.03.2017 v 07:48
Beton napsal:
K té kouli – vždy je někdo první pokud to už má zapsané
v TP tak otevřel bránu i dalším . Prostě když to šlo jednou
půjde to i dalším teda pokud v tom nebylo něco víc…...
Připojit vozík za vozidla kategorie L lze vyhláška s tím počítá.
Ovšem do kategorie L spadá kde co. https://cs.m.wikipedia.org/…orie_vozidel
.
Při stavbě takového vozíku je potřeba dodržet nějaké stanovené
parametry http://kds.vsb.cz/…-rozmery.htm
. Možná na začátku by to chtělo pročíst vyhlášku 341/2002 a tím bych
tuto nesmyslnou myšlenku připojit něco za velorex uzavřel
Přidat odpověď
-
Re:karavan - Jaguar
09.03.2017 v 08:47
PavelL napsal:
Pro odlehčení debaty – připomnělo mi to krásnou příhodu
z dob socialismu, mám to zdokumentované v jedné modelářské
knížce: Tehdejší výrobce hraček (snad IGRA) vyrobil model Jaguára
s přívěsným vozíkem. V zahraničí to údajně vzbudilo velké
veselí, představa zapojit nákladní vozík za Jaguára byla naprosto
absurdní… :-D
Přidat odpověď
-
-
-
Re:karavan - Jaguar či Ferrari ........či hadrák
09.03.2017 v 20:29
Brťka napsal:
Ahoj,
přidám svůj názor do debaty…. myslím že ta poslední věta
o tom absurdnu je naprosto vtipná a ucházející. Už jsem pár fotek
hadráků s přívěsem viděl /např. jako nacouvat před karavan, vyfotit
a rychle pryč, apod :)/, a tyhle fotky jsou super pro pobavení, recesi, ale
pro praktické využití si to nedovedu představit a přijde mi to
v jakékoliv podobě jako fakt kravina, pardon. I když, i já
jsem byl mlád a popřel bych sám sebe, kdybych neřel, že mne to kdysi taky
napadlo :D.. Sám mám zapsaný za Rudolfem tažný pro Pava, a tu a tam
s ním vyjedu, ale vězte, že kdo zkusil, tak ví, že za motorkou to
s ním je myslím mnohem pohodlnější. Ono dvě kola ve předu a jedno
vzadu a za ním ještě jedno nebo dvě další, to je pěkná houpačka na
silnicích, nehledě na zátěž pro motor a rám vozítka. Jízdu hadrákem si
fakt užijete víc, když za ním nic nepotáhnete, jakkoliv by dotyčný chtěl
být za fráju… S PAVem sem byl myslím i na jednom
velorexčundru, a byť hadrákem si užijete nejvíc krajiny při té
60–70tce, tak s přívěsným vozíkem na basu piv to je jednak
hůře dosažitelné a jednak vyjeté koleje, díry, prostě ta
„plavaná“ za to až tak moc nestojí. Myslím si, že právě onen
přívěsný vozík za moto je takové to pověstné skousnutelné maximum :).
Hadrák se pak umí naprosto nekontrolovatelně rozvlnit…..A není to
bez rizika, co si budem povídat, nevím sice o nikom, kdo by s pavem
až tak boural,aby v tom byly i vozidla za ním, ale, kdoví, jak se
na to pak podívá v takovém případě pojišťovna…. za PAVa se
asi neplatí pojistka….. a už jsem před léty o jednom urvanym
z kříže na silnici taky slyšel… naštěstí bez další
havárky….…
Slunce v duši a velorexům zdar! :)
Přidat odpověď
-
motor 559 penelka do vrlorexu
11.03.2017 v 08:05
eli napsal:
Dobrý den chtěl jsem se zeptat jaké jsou třeba udělat úpravy na motoru
559 aby šel do velorexu například řazení a startování děkuji za
odpověď
Přidat odpověď
-
Dotazy do poradny
11.03.2017 v 22:25
Brťka napsal:
Dobrý den, předně, je dobré nevkládat jiné dotazy do vlákna, které
směřuje někam jinam, je třeba trochu prohledat poradnu, případně přidat
dotaz do příslušné sekce. Ale spousta toho za léta trvání webu bylo již
dotazováno a diskutováno, tak mnohdy postačí použít google
k prohledání webu a k najítí odpovědi na konkrétní dotaz. a
není pak třeba poradnu více zaplňovat a znepřehledňovat.
pomůcka k vyhledávání např. zde http://velorex-rozcestnik.webnode.cz/…velorexy-cz/
Přidat odpověď
-
Re:karavan - Jaguar či Ferrari ........či hadrák
06.04.2017 v 22:21
Ujo Pepek napsal:
Připojuji se k debatě…jsem v této skupině krátce , tak
neznám skoro nikoho , ale nemohl jsem si nevšimnout jednoho člena který má
na prdeli Velorexe soudek a další tahá za sebou. Přijde mi , že jsem ho
viděl na spoustě fotek ze srazů. Nešlo by ho nějak identifikovat a poprosit
ho aby k tomuto tématu tady něco napsal ??, Jednak jak se mu s tím
jezdí a dále jak se tváří policajti na ten soudek ???
Přidat odpověď
Předchozí dotaz: předělaný motor Následující dotaz: Deti vo velorexe
Zpět do kategorie Přestavby, úpravy
|
|