Originál versus kopie
Hierarchický výpis
Seznam odpovědí (2)
-
Originál versus kopie
15.11.2020 v 14:35
Beton napsal:
Při procházení zde umístěných strojů v garážích a sledování
jejich renovování a jakého úsilí do toho renovátoři dají jsem jednou
vznesl dotaz. Kolik dílu musí bejt zachováno, aby to byl ještě původní
stav nikoliv nově vyrobeny stroj a tim pádem jen pouhá kopie. Prý část kde
je vin číslo.
-
Re:Originál versus kopie
18.11.2020 v 11:43
PavelL napsal:
To už je poněkud „akademické“ téma, ale taky se to týká
problematiky.
Nedávno to probírali na Jawamanii, zda je košer poskládat motorku na
veteránské značky z původních uloženkových dílů.
Podle mého názoru proč ne? I nová motorka byla v době
vzniku takto poskládaná z výroby… :-) Kopie je podle mně, když
se díly v současnosti znovu vyrobí. I když samozřejmě pámbů
zaplať za tyto nové díly, bez nich by nás už většina nejezdila…
-
Re:Originál versus kopie
19.11.2020 v 07:01
HonzaBK napsal:
jj hranice je asi takový moc tenký led. Např. se všeobecně ví, že dnes
už je více Čechií, než bylo původně vyrobeno. Plno starých drahých aut
je kopie nebo ení? když se zachoval třeba jen rám. Určitě bude kvanta
názorů- Nejhorší jsou ale kopie, které nejsou přiznány a třeba
následně prodány jako originál. Je to stejné jako když se z limusín
dělají kabriolety. Takže nic proti kopiím když jsou přiznány. Pokud je
nyní poskládán motocykl z původních dílů vedených jako náhradní
díly, asi to není veterán, když je to vyrobeno dnes. Jiná věc asi je když
se originál vrak doskládá z dílů – i replik bohužel, nebo
nějakých moderních náhrad. Ale zase jsme u toho kolik věcí je
původních a kolik nových. Bohužel v dnešní době už to často nejde
poznat, takže nám vznikají „staronové veterány“.
Následující dotaz: Co s ním?
Zpět do kategorie Přestavby, úpravy