Cesta: » » » řidičske opravneni
řidičske opravneni
Hierarchický výpis
Textová verze
Seznam odpovědí (11)
-
řidičske opravneni
03.04.2008 v 19:42
MŮŽA napsal:
dobry den mam ridicak na auto B na nakladak C na motorku do 125ccm a 11kw a
motorku do 25kw mohu s temito skupinami jezdit velorexem
v pohode?dekuji
Přidat odpověď
-
Re:řidičske opravneni
03.04.2008 v 21:28
Pepo napsal:
Tak k tve otazce…
Dle pravnich predpisu platnych podle narizeni EU, to znamena i v CR
nebo SR, nemuzes s ani jednou uvedenou skupinou ridit Velorex (a to zadny).
Ty mas nasledovne skupiny ridicskych opravneni:
B – vozidla do 3,5tuny vcetne pripojneho vozidla pricem pocet mist
ve vozidle krome mista ridice nesmi presahnout 8 mist a hmotnost privesu
nepresahuje 750kg
B1 – tri, styr kolove nebo pasove vozidla kt. celkova hmotnost
nepresahuje 550kg a pricem max. povolena rychlost je 45km/h
C, C1 – opravnuje k vedeni vozidla krome skupiny D a T ket
celkova hmotnost je v rozmezi 3,5t az 7,5t vcetne pripojneho vozidla
ktereho hmotnost nepresahuje 750kg.
A – motorove vozidla s postrannim vozikem a nebo bez nej
ktereho objem presahuje 50 ccm a rychlost presahuje 45 km/h
A1 – motoreve vozidla skupiny A kt. objem nepresahuje 125ccm a
vykon nepresahuje 11 kW
AM – motorove vozidla skupiny A kt. objem nepresahuje 50ccm a
rychlost nepresahuje 30km/h
Vozidla skupiny AM je mozne ridid jenom ve state kt. uvedeny ridicsky
prukaz vydal.
Přidat odpověď
-
Re:řidičske opravneni
04.04.2008 v 00:27, příloh: 1
Mila_307 napsal:
To nemáš pravdu. Podle zákona 361 z roku 2000 platí že
k řízení Velorexe ti postačuje podskupina B1 nebo celé B.
§ 81
Skupiny a podskupiny řidičských oprávnění
(1) Řidičské oprávnění k řízení motorových vozidel se
dělí podle skupin a podskupin.
(2) Řidičské oprávnění skupiny A opravňuje k řízení
motocyklů s postranním vozíkem nebo bez něj.
(3) Řidičské oprávnění podskupiny A1 opravňuje k řízení
lehkých motocyklů o objemu válců nepřesahujícím 125 cm3 a
o výkonu nejvýše 11 kW.
(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
- motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích
2, 3 a 15 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo
s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu
s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím
0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje
3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa
řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné
vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
- traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální
přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg,
- jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a)
nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost
soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost
přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost2) motorového
vozidla.
(5) Řidičské oprávnění podskupiny B1 opravňuje k řízení
motorových tříkolových a čtyřkolových vozidel uvedených v odstavci
4, jejichž maximální konstrukční rychlost převyšuje
45 km.h-1 nebo jsou poháněná spalovacím motorem o objemu
válců převyšujícím 50 cm3 nebo jsou poháněná jakýmkoli jiným
zařízením srovnatelného výkonu. Pohotovostní hmotnost těchto vozidel
nesmí být vyšší než 550 kg; do pohotovostní hmotnosti vozidla
elektricky poháněného se nezapočítává hmotnost akumulátorů.
Navíc u svého 4-kolového stroje mám v velkém TP vyjimku MD
kde je přímo uvedeno že k řízení je potřeba skupina B.
Přidat odpověď
-
Re:řidičske opravneni
04.04.2008 v 20:36
MŮŽA napsal:
Takže jezdim dal normalne z B a muzu byt
v pohodě?!ju?s čimpa jezdite vy?děkuji
Přidat odpověď
-
Re:řidičske opravneni
04.04.2008 v 20:54
Peťass napsal:
Ahoj,
já taky mám jen B a tak jsem se trochu pídil jak to je a zatím jsem
všude našel že pod kategorií B je kategoie B1 a s tou se mí řídit
tříkolky do hmotnosti 550kg tak jak píše Mila_307. Takže si s tím
hlavu nelámu a jezdím :-)
Přidat odpověď
-
Re:řidičske opravneni
05.04.2008 v 13:10
Pepo napsal:
Takze jeste jednou jsem tady ja. Co se tyce 4-kolovych Velorexu tam to je
jasne „B“ – staci. Co se tyce trojkolek muj pravny nazor je
jednoznacny. V paragrafu je receno ze motor nesmi presahovat 50 ccm a
hmotnost vozitka nesmi byt vetsi nez 550kg. Neti tam slovicko
„nebo“, z tohoto duvodu je jednoznacne to ze kdyz neni splnena
jedna z techto podminek tak neni drzitel opravnen ridit uvedeny druh
vozidla v dane skupine RP. Je to na vas panove. Ja to urcite nebudu
doporucovat jezdit nikomu s Velorexem (trikolkou) s RP skupiny B.
Přidat odpověď
-
Re:řidičske opravneni
05.04.2008 v 17:27
Jiří napsal:
Nerad bych se míchal do této diskuze ,ale můj názor je takový
.Pokuď vlastním Skupinu C tak podle to ho co jste se tu zmiňovali tak
bych nemohl řídit nákladní auta které mají vice jak 3 500Kg do 7500kg
ale jenom nad 7 500kg což je přece nesmysl skupiny A1,B1,C1 jsou skupiny
z určitým omezením skupiny jako jsou A,B,C jsou už bez omezení pro
danou skupinu zde dávám odkaz na stránky kde je to přesně rozepsáno
o řidičských průkazech .Takže vzhůru za volant tříkolového
velorexe s B http://ridicske-prukazy.info/…ravneni.html
Přidat odpověď
-
Re:řidičske opravneni
05.04.2008 v 17:35
Peťass napsal:
Ahoj,
nevím z jakých pramenl žermáš ty, ale když si do vyhledávaše
zadáš „Skupiny a podskupiny řidičských oprávnění“ vyběhne
Ti spousta odkazů na rýzmé stránky jako je tato: http://autoskolakh.kvalitne.cz/ridicak.php
, kde se píše, že podskupinou kategorie B je kategorie B1 opravňuje
k řízení motorových tříkolových a čtyřkolových vozidel, jejichž
maximální konstrukční rychlost převyšuje 45 km/h nebo jsou
poháněná spalovacím motorem o objemu válců převyšujícím
50 cm3 nebo jsou poháněná jakýmkoli jiným zařízením srovnatelného
výkonu. Pohotovostní hmotnost těchto vozidel nesmí být vyšší než
550 kg; do pohotovostní hmotnosti vozidla elektricky poháněného se
nezapočítává hmotnost akumulátorů. Z uvedeního mi vyplývá, že
VELOREX mohu bez potíží řídit s řídičským oprávněním skupiny
B.
Přidat odpověď
-
Re:řidičske opravneni
06.04.2008 v 00:46
Mila_307 napsal:
to PEPO:
precti si jeste jednou co je v tom silnicnim zakone napsano.
Tady mas odkaz primo na sbirku zakonu:
http://www.mvcr.cz/…sb098–00.pdf
V odstavci u podskupny B1 je receno, ze obsah motoru JE vetsi
nez 50 cm3, tedy presne obracene nez co pises ty.
A soucasne hmotnost nesmi byt vyssi nez 550 kg.
Oboum temto podminkam 3-kolovy velorex vyhovuje. Takze k jeho rizeni
staci podskupina B1 nebo cela skupina B.
Je to na strane 27 tohoto dokumentu, paragraf 81 odstavec
4 a 5.
Přidat odpověď
-
Re:řidičske opravneni
22.02.2013 v 07:35
HonzaBK napsal:
Tak jen tak pro zajímavost. Od 19.1.2013 platí novela zákona
o řidičských průkazech a je možno opět řídit velorex 350 od
16 let na skupinu A i A1.
J etam napsáno, tříkolová vozidla s výkonem do 16 kWa
váhou do 550 kg. Takže Velorex toto splňuje. Včera jsem byl na
školení!!
Přidat odpověď
-
Re:řidičske opravneni
06.03.2013 v 19:06
rex68 napsal:
Tak pročítám bohatou diskuzi k tématu řidičských průkazů a
dovolím si jen malou poznámku. Hlavní problém není v tom, zda mohu
usednout za volant Velorexu s vyznačením oprávnění A, B nebo B1 či
snad možná někdy v budoucnu T…. Je to sice otázka, která může
nejednoho velorexáře trápit a s ohledem na praktický dopad jistě také
trápí. Měli bychom si však uvědomit, že tato diskuze je důsledkem mnohem
závažnějšího problému. Svůj milovaný stroj můžete prohánět po
českých luzích a hájích jen podle toho, jak se poslanci v parlamentu
vyspí a co jim lobisté nakukají. Někdy ano, nějaký rok zase třeba ne.
Nakonec než si doděláte příslušnou skupinu řidičského oprávnění,
může být zase všechno jinak a na pár let se stávajícím oprávněním
vystačíte. Nikdy ale nebudeme mít záruku, že nakonec díky úrovni lidí,
kteří o nás rozhodují nebudeme potřebovat třeba to prve zmiňované
Téčko.
Přidat odpověď
-
Re:řidičske opravneni
06.03.2013 v 19:18
Beton napsal:
Takové to úvahy „co kdyby „ jsou trochu liché. Pokud se něco
významného a omezujícího uzákoní tak národ jak tupé ovce skloní hlavu a
půjde dál.
Přidat odpověď
Předchozí dotaz: Zkušenosti s vjezdy a parkováním hadráka Následující dotaz: Ohlášené papíry né však přihlášené
Zpět do kategorie STK, DI, povinné ručení, doklady
|
|