Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

ExpediceInfoPovídkyPoznatkyReportáže ze srazůTipy na výletVaše strojeVelopříbuzníZ médiíZajímavostiFotky dne

řidičske opravneni

Hierarchický výpis

Rss export Textová verze

Seznam odpovědí (11)

  • řidičske opravneni

    03.04.2008 v 19:42

    MŮŽA napsal:

    dobry den mam ridicak na auto B na nakladak C na motorku do 125ccm a 11kw a motorku do 25kw mohu s temito skupinami jezdit velorexem v pohode?dekuji

    Přidat odpověď

  • Re:řidičske opravneni

    03.04.2008 v 21:28

    Pepo napsal:

    Tak k tve otazce…
    Dle pravnich predpisu platnych podle narizeni EU, to znamena i v CR nebo SR, nemuzes s ani jednou uvedenou skupinou ridit Velorex (a to zadny).
    Ty mas nasledovne skupiny ridicskych opravneni:

    B – vozidla do 3,5tuny vcetne pripojneho vozidla pricem pocet mist ve vozidle krome mista ridice nesmi presahnout 8 mist a hmotnost privesu nepresahuje 750kg

    B1 – tri, styr kolove nebo pasove vozidla kt. celkova hmotnost nepresahuje 550kg a pricem max. povolena rychlost je 45km/h

    C, C1 – opravnuje k vedeni vozidla krome skupiny D a T ket celkova hmotnost je v rozmezi 3,5t az 7,5t vcetne pripojneho vozidla ktereho hmotnost nepresahuje 750kg.

    A – motorove vozidla s postrannim vozikem a nebo bez nej ktereho objem presahuje 50 ccm a rychlost presahuje 45 km/h

    A1 – motoreve vozidla skupiny A kt. objem nepresahuje 125ccm a vykon nepresahuje 11 kW

    AM – motorove vozidla skupiny A kt. objem nepresahuje 50ccm a rychlost nepresahuje 30km/h

    Vozidla skupiny AM je mozne ridid jenom ve state kt. uvedeny ridicsky prukaz vydal.





    Přidat odpověď

  • Re:řidičske opravneni

    04.04.2008 v 00:27, příloh: 1

    Mila_307 napsal:

    To nemáš pravdu. Podle zákona 361 z roku 2000 platí že k řízení Velorexe ti postačuje podskupina B1 nebo celé B.

    § 81
     Skupiny a podskupiny řidičských oprávnění
    (1) Řidičské oprávnění k řízení motorových vozidel se dělí podle skupin a podskupin.
    (2) Řidičské oprávnění skupiny A opravňuje k řízení motocyklů s postranním vozíkem nebo bez něj.
    (3) Řidičské oprávnění podskupiny A1 opravňuje k řízení lehkých motocyklů o objemu válců nepřesahujícím 125 cm3 a o výkonu nejvýše 11 kW.
    (4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení

    1. motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a 15 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
    2. traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg,
    3. jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost2) motorového vozidla.

      (5) Řidičské oprávnění podskupiny B1 opravňuje k řízení motorových tříkolových a čtyřkolových vozidel uvedených v odstavci 4, jejichž maximální konstrukční rychlost převyšuje 45 km.h-1 nebo jsou poháněná spalovacím motorem o objemu válců převyšujícím 50 cm3 nebo jsou poháněná jakýmkoli jiným zařízením srovnatelného výkonu. Pohotovostní hmotnost těchto vozidel nesmí být vyšší než 550 kg; do pohotovostní hmotnosti vozidla elektricky poháněného se nezapočítává hmotnost akumulátorů.


    Navíc u svého 4-kolového stroje mám v velkém TP vyjimku MD kde je přímo uvedeno že k řízení je potřeba skupina B.

    Přidat odpověď

  • Re:řidičske opravneni

    04.04.2008 v 20:36

    MŮŽA napsal:

    Takže jezdim dal normalne z B a muzu byt v pohodě?!ju?s čim­pa jezdite vy?děkuji

    Přidat odpověď

  • Re:řidičske opravneni

    04.04.2008 v 20:54

    Peťass napsal:

    Ahoj,
    já taky mám jen B a tak jsem se trochu pídil jak to je a zatím jsem všude našel že pod kategorií B je kategoie B1 a s tou se mí řídit tříkolky do hmotnosti 550kg tak jak píše Mila_307. Takže si s tím hlavu nelámu a jezdím :-)

    Přidat odpověď

  • Re:řidičske opravneni

    05.04.2008 v 13:10

    Pepo napsal:

    Takze jeste jednou jsem tady ja. Co se tyce 4-kolovych Velorexu tam to je jasne „B“ – staci. Co se tyce trojkolek muj pravny nazor je jednoznacny. V paragrafu je receno ze motor nesmi presahovat 50 ccm a hmotnost vozitka nesmi byt vetsi nez 550kg. Neti tam slovicko „nebo“, z tohoto duvodu je jednoznacne to ze kdyz neni splnena jedna z techto podminek tak neni drzitel opravnen ridit uvedeny druh vozidla v dane skupine RP. Je to na vas panove. Ja to urcite nebudu doporucovat jezdit nikomu s Velorexem (trikolkou) s RP skupiny B.

    Přidat odpověď

  • Re:řidičske opravneni

    05.04.2008 v 17:27

    Jiří napsal:

    Nerad bych se míchal do této diskuze ,ale můj názor je takový
    .Pokuď vlastním Skupinu C tak podle to ho co jste se tu zmiňovali tak bych nemohl řídit nákladní auta které mají vice jak 3 500Kg do 7500kg ale jenom nad 7 500kg což je přece nesmysl skupiny A1,B1,C1 jsou skupiny z určitým omezením skupiny jako jsou A,B,C jsou už bez omezení pro danou skupinu zde dávám odkaz na stránky kde je to přesně rozepsáno o řidičských průkazech .Takže vzhůru za volant tříkolového velorexe s B http://ridicske-prukazy.info/…rav­neni.html

    Přidat odpověď

  • Re:řidičske opravneni

    05.04.2008 v 17:35

    Peťass napsal:

    Ahoj,
    nevím z jakých pramenl žermáš ty, ale když si do vyhledávaše zadáš „Skupiny a podskupiny řidičských oprávnění“ vyběhne Ti spousta odkazů na rýzmé stránky jako je tato: http://autosko­lakh.kvalitne­.cz/ridicak.php , kde se píše, že podskupinou kategorie B je kategorie B1 opravňuje k řízení motorových tříkolových a čtyřkolových vozidel, jejichž maximální konstrukční rychlost převyšuje 45 km/h nebo jsou poháněná spalovacím motorem o objemu válců převyšujícím 50 cm3 nebo jsou poháněná jakýmkoli jiným zařízením srovnatelného výkonu. Pohotovostní hmotnost těchto vozidel nesmí být vyšší než 550 kg; do pohotovostní hmotnosti vozidla elektricky poháněného se nezapočítává hmotnost akumulátorů. Z uvedeního mi vyplývá, že VELOREX mohu bez potíží řídit s řídičským oprávněním skupiny B.

    Přidat odpověď

  • Re:řidičske opravneni

    06.04.2008 v 00:46

    Mila_307 napsal:

    to PEPO:
    precti si jeste jednou co je v tom silnicnim zakone napsano.
    Tady mas odkaz primo na sbirku zakonu:
    http://www.mvcr­.cz/…sb098–00­.pdf

    V odstavci u podskupny B1 je receno, ze obsah motoru JE vetsi nez 50 cm3, tedy presne obracene nez co pises ty.
    A soucasne hmotnost nesmi byt vyssi nez 550 kg.
    Oboum temto podminkam 3-kolovy velorex vyhovuje. Takze k jeho rizeni staci podskupina B1 nebo cela skupina B.

    Je to na strane 27 tohoto dokumentu, paragraf 81 odstavec 4 a 5.

    Přidat odpověď

  • Re:řidičske opravneni

    22.02.2013 v 07:35

    HonzaBK napsal:

    Tak jen tak pro zajímavost. Od 19.1.2013 platí novela zákona o řidičských průkazech a je možno opět řídit velorex 350 od 16 let na skupinu A i A1.
    J etam napsáno, tříkolová vozidla s výkonem do 16 kWa váhou do 550 kg. Takže Velorex toto splňuje. Včera jsem byl na školení!!

    Přidat odpověď

  • Re:řidičske opravneni

    06.03.2013 v 19:06

    rex68 napsal:

    Tak pročítám bohatou diskuzi k tématu řidičských průkazů a dovolím si jen malou poznámku. Hlavní problém není v tom, zda mohu usednout za volant Velorexu s vyznačením oprávnění A, B nebo B1 či snad možná někdy v budoucnu T…. Je to sice otázka, která může nejednoho velorexáře trápit a s ohledem na praktický dopad jistě také trápí. Měli bychom si však uvědomit, že tato diskuze je důsledkem mnohem závažnějšího problému. Svůj milovaný stroj můžete prohánět po českých luzích a hájích jen podle toho, jak se poslanci v parlamentu vyspí a co jim lobisté nakukají. Někdy ano, nějaký rok zase třeba ne. Nakonec než si doděláte příslušnou skupinu řidičského oprávnění, může být zase všechno jinak a na pár let se stávajícím oprávněním vystačíte. Nikdy ale nebudeme mít záruku, že nakonec díky úrovni lidí, kteří o nás rozhodují nebudeme potřebovat třeba to prve zmiňované Téčko.

    Přidat odpověď

  • Re:řidičske opravneni

    06.03.2013 v 19:18

    Beton napsal:

    Takové to úvahy „co kdyby „ jsou trochu liché. Pokud se něco významného a omezujícího uzákoní tak národ jak tupé ovce skloní hlavu a půjde dál.

    Přidat odpověď

Předchozí dotaz: Zkušenosti s vjezdy a parkováním hadráka
Následující dotaz: Ohlášené papíry né však přihlášené

Zpět do kategorie STK, DI, povinné ručení, doklady