Velorex 16/350 pana Duby

Autor: Vlasta (vlastimil@vavru.cz)
Datum: 20. 9. 2004
Rubrika: Vaše stroje
Celý článek: https://www.velorexy.cz/?loc1=48&article_id=275

Začalo to nevinně. Měl jsem telefonát od jakéhosi pana Duby z Jindřichova Hradce, že by potřeboval poradit s renovací Velorexe. Po chvíli jsem se dozvěděl, že mezitím, co já jsem byl tady v Praze, pan Duba nás na jihu Čech navštívil a moje babička mu ukázala všechny moje Velorexy. Další věcí pro mě zásadního významu byl fakt, že pan Duba koupil svůj stroj od stejného člověka jako já svého prvního Velorexe - třistapadinu. Ze sentimentálních důvodů jsem se rozhodl o nadcházejícím víkendu pana Dubu navštívit.

Kompletní a hlavně originální pohonná jednotka.
Kompletní a hlavně originální pohonná jednotka.


Pohled do přední části velorexe.
Pohled do přední části velorexe.


Tak to má být - kompletní "hydraulika" s funkčním a nedostatkovým dynamákem (i křížákem)
Tak to má být - kompletní "hydraulika" s funkčním a nedostatkovým dynamákem (i křížákem)


Ani střecha není nabořená.
Ani střecha není nabořená.


V roce 1996, když jsem svého prvního Velorexe kupoval, jsem s původním majitelem procházel k mému budoucímu stroji stodolou, kde stál pod plachtou podle jeho slov skvěle dochovaný stroj, který nikdy neprodá, a tehdy mi ani nedovolil, abych si ho prohlédl. Jistě chápete mé vzrušení, když jsem nyní po osmi letech mohl tento "dochovaný stroj" podrobit důkladné prohlídce.

Za panem Dubou jsem v sobotu v podvečer vyrazil stylově - jak jinak než Velorexem - již zmiňovanou třistapadinou. Pana Dubu jsem vyzvedl a jeli jsme na okraj Jindřichova Hradce, kde má u svého známého Velorexe "ustájeného".

Po nasednutí a prvním zařazení dvojky se pan Duba zapřel nohama a oběma rukama se chytil střešních trubek. Samozřejmě, že jsem chtěl svůj stroj předvést v nejlepším světle, a tak jsme měli na digitálním tachometru brzo rychlost 95 km/h. Když jsme dorazili na místo, pan Duba jenom konstatoval: "To jsem netušil, že to může jezdit tak rychle".

Ale nyní již k samotnému stroji. V prvé řadě jsem zkonstatoval, že se nejedná o žádného dochovaného patiňáka, ale Velorexe 16/350 z roku 1970, který měl plachty natřeny asfaltem, naprosto přebastlenou palubní desku, předělanou elektriku atd...

Přední část velorexe - vše kompletní. Trubky nezohýbané a neshnilé.
Přední část velorexe - vše kompletní. Trubky nezohýbané a neshnilé.


Pohled na přebastlenou palubní desku.
Pohled na přebastlenou palubní desku.


Oplechované dveře.
Oplechované dveře.


Jisté však je, že pan Duba koupil stroj, který sice potřebuje kompletní generálku, ovšem pokud ji provede pečlivě, bude mít výstavní kousek. Co se týká kostry, je v perfektním stavu. Pouze na čumáku je asi centimetrová promáčklina (pod plachtou nebude vidět). Žádné trubky nejsou shnilé. Ze dveří bude nutné opatrně odstranit oplechování. Ve velorexu je krásný hydraulický motor s funkčním dynamákem i křížákem.

Ihned po koupi začal pan Duba s ostrojováním kostry.
Ihned po koupi začal pan Duba s ostrojováním kostry.


Pak Duba zkouší posaz v mém Velorexu.
Pak Duba zkouší posaz v mém Velorexu.


Originálním sedačka, kterou pan Duba bude vracet zpět.
Originálním sedačka, kterou pan Duba bude vracet zpět.


Motor bude podroben kompletní GO. Nové oplachtování bude mít originální pískovou barvu.

Co říci na závěr? Panu Dubovi držím palce při renovaci. A vám ostatním slibuji, že vás na těchto stránkách seznámím s tím, jak renovace proběhla.


Pan Duba u mého velorexe.
Pan Duba u mého velorexe.
Pan Duba u mého velorexe.
Pan Duba u mého velorexe.


















Chlazení bude také potřebovat zásah od autogenu.
Chlazení bude také potřebovat zásah od autogenu.