Perfektná renovácia

Autor: velorexmaniak (jarontomas@seznam.cz)
Datum: 10. 2. 2005
Rubrika: Zajímavosti
Celý článek: https://www.velorexy.cz/?loc1=48&article_id=406

Naleštěné to je,tento stroj toho asi moc nenajel...
Naleštěné to je,tento stroj toho asi moc nenajel...


Při pročítání inzerce mé oči spočinuly na nabídce od jakéhosi slovenského majitele, ve které se nabízí tříkolka po "perfektej renovácii pre náročných". S pánem jsem se elektronicky spojil a požádal jsem ho o informaci o ohledně ceny, co že to znamená ona "vyšší cena" a chtěl jsem nějakou fotografii. Dozvěděl jsem se, že nabízená cena činí 5000 euro a poslal mi fotku s pohledem na motor, s tím, že další by eventuálně nafotil. Nedokázal jsem se ubránit následující odpovědi, ve které reaguji na zaslaný snímek:

Dobrý den, děkuji za fotografie. Já myslel, že Velorex je v originálním stavu. Jen z této fotky je vidět, že rám není ve správné barvě, na karburátoru je špatné sání - je z Jawy 250, aby motor šel jak má musí tam být to plastové sání s papírovým filtrem, tohle musí jet hrozně.Originální palivová trubka je nahrazena hadicí, bowden sytiče má ke karburátoru přicházet levým prahem a zleva je spolu s lankem plynu v bowdenu uchycen v orig. držáčku, po kterém vám zbyla jen dírka v plechu chlazení. V rámci kompletní úplné renovace jak to nazýváte, se mění běžně dostupné futra a čepy - na zadní kyvné vidlici to vypadá, že tam zůstaly stará futra (maznička tam svítí novotou to se musí nechat), vedení elektriky na boku po trubce je naprosto špatně a navíc tam vidím nějaké navařené plechy nebo co to je navíc. Jestli takhle vypadá hadrák i jinde než v motoru, tak ke špičkové originální renovaci to má dost daleko. Věřím, že nějakého blázna v Německu na tu cenu časem ulovíte, ale 5000 E cena přinejmenším odvážná.Pravověrného velorexáře teto kousek vůbec nezaujme.

Prosím nezlobte se na mě za to co jsem napsal, nemohl jsem si pomoct.

Velorexu zdar Tomáš Jaroň


S celou záležitostí jsem se svěřil kolegovi Vlastíkovi, kterého to natolik zaujalo, že mě přesvědčil vše zveřejnit. Zajímalo nás, jak hadrák vypadá celkově, chtělo to další fotky. Bylo mi jasné, že já už od pána nic pěkného mailem neobdržím, a tak to pořešil Vlasta: vymyslel pěknou pohádku o strejdovi ze Švýcar, který má vážný zájem a že by rád viděl další snímky. Pán samozřejmě poslal další fotku a konečně třetí snímek jsem náhodou objevil v inzerci na www.veteran.cz. Z fotografie je patrná nesprávná palubní deska a to jak uchytil v oblouku zadní bok jsem taky ještě neviděl. Zbytek uchycení raději skrývají okna... Co říci závěrem? Stroj mě nijak zvláštně nezaujal, "perfektná renovácia pre náročných do originálneho stavu" to dle mého názoru není. Věřím, že touto "jedovatou" slinou alespoň trošku rozvířím okurkovou sezónu nás velorexářů (prostor v komentářích dole je tu pro nás), ale prodej nijak nezkomplikuji, jelikož kupec za 5000E se nachází v jiných "vodách". Přeji pánovi, ať stroj zpeněží dle svých představ, rozhodně proti jemu samotntému nic nemám, nechám na kolezích a čtenářích, ať si udělají vlastní úsudek. Myslím, že nikdo z našeho okruhu tento velorex kupovat nebude.


Chybí vzpěra ve střešní konstrukci, palubní deska je vyrobena z neoriginálního materiálu.
Chybí vzpěra ve střešní konstrukci, palubní deska je vyrobena z neoriginálního materiálu.
Absence nápisu Velorex na předu vozítka.
Absence nápisu Velorex na předu vozítka.