Fotky z renovace Jirkova Oskara 16
Autor: Vlasta (vlastimil@vavru.cz) Datum: 22. 12. 2004 Rubrika: Vaše stroje Celý článek: https://www.velorexy.cz/?loc1=48&article_id=410 |
Pomatuju si jako dnes, když jsem se díky těmto stránkách před několika lety poprvé setkal s Jirkou Ježkem, který bydlí asi 10 kilometrů ode mě. Přijel předělanou dvěstěpadesátkou (celobubny, dvě rybiny, alternátor atd.) a tvrdil, že mu jezdí 105 km/h (podle velorexího tachometru samozřejmě ano).
Od té doby však uplynulo hodně vody. Jirka si pořídil druhý stroj - výstavní třiapůli z jednasedmdesátého rok a svojí dvěapůli z roku 1958 se rozhodl zrenovovat do originálu. Že je Jirka na správné cestě můžete z fotografií sami vidět. Ostatně důkazem je i jeho skvěle zrenovovaná třiapůle (i když né do originálu - v tomto případě nebyla prioritou). Již jsem se zmínil, že je Jirka mým týmovým kolegou - byl letos na podzim přijat do Velorex týmu Orlík. Poslední zajímavost, o které se zmíním je California, kterou Jirka koupil. Má v plánu použít "kaliforňácký" šestadvacetikoňový motor do velorexe. Já osobně jsem na to velmi zvědav. |
Zgenerálkovaný motor s původním kolenním svodem. |
Zgenerálkovaný motor s původním kolenním svodem. |
Pár dalších součástek - dekly motoru, ramínko s "lodním šroubem", čepy zadní nápravy atd. |
Vyvařená, opískovaná a natřená kostra. |
Jirka u kostry připravené ke komletaci. |
Jirka u kostry připravené ke komletaci. |
Jirka u kostry připravené ke komletaci. |
Další díly připravené na komletaci - světla, pružiny přední a zadní nápravy, půlbubny, táhla, háčko řízení atd. |
Na této fotografii můžete vidět rámy oken, nádrž, zadní chyt motoru, tlumič atd. |