Lidové vozítka Františka Netíka

Autor: Vlasta (vlastimil@vavru.cz)
Datum: 10. 8. 2005
Rubrika: Velopříbuzní
Celý článek: https://www.velorexy.cz/?loc1=48&article_id=499

Lidové vozítko Ing. Františka Netíka bylo vyrobeno v roce 1957. Poháněl jej motor Jawa Minor II o objemu 620 cm3 a výkonu 20 KS. Hmotnost byla 800 kg a délka 4 500 mm. Zajímavostí je řízení zadní nápravy pomocí lanového převodu. Vozítko mělo hnanou přední nápravu.

Počátek stavby tohoto vozidla byl v roce 1953. Stavbu provázely od počátku nemalé problému spočívající v prosazení lanového řízení kol zadní nápravy. Karosérie je celokovová (částečně nerezová) samonosná s centrální nosnou trubkou. Brzdový systém je lanový na přední nápravě.

Výroba vozítka byla plánována v Královopolské strojírně v Brně jako sériová. Bohužel k ní nedoslo a automobil se tak dochoval v jediném exempláři.

Tvar karosérie připomíná americké křížníky silnic.
Tvar karosérie připomíná americké křížníky silnic.
Lanové řízení zadní nápravy.
Lanové řízení zadní nápravy.