Classic Show Brno 2011

Autor: rex68 (aksustr@centrum.cz)
Datum: 7. 6. 2011
Rubrika: Info
Celý článek: https://www.velorexy.cz/?loc1=48&article_id=834

Ve dnech 3.-5. června se v areálu brněnského výstaviště konal, souběžně s výstavou Autosalon 2011, Classic Show Brno 2011 – prodejní veletrh historických automobilů, motocyklů, náhradních dílů a renovačních dílen v České republice a prezentace klubů historických vozidel. Součástí Classic Show je i Classic Market – nabídka soukromých ojetých aut a motocyklů. V prostorách nádherného pavilonu A se tak představila řada unikátních historických strojů.

Vedle největší expozice domácí firmy HUKR spol.s r.o., která představila třicítku vozů zaujala expozice firmy Samohýl Motor Veteran, která přivezla zcela původní stroj Bugatti Typ 35 a rozpracovanou kopii Typu 35 kompletně postavenou v dílnách firmy Samohýl MB. Solar power představil pohovky vyráběné ze zavazadelníků dosložilých automobilů. Milovníky motocyklů zaujal café racer Norwin Pavla Millera. Ecorra s.r.o. vystavila mimojiné repliku stroje Helica, automobilu poháněného leteckou vrtulí, firma Moto Classic představila motocykly Royal Enfield. Brněnský Veteran Automoto Club připravil speciální expozici motorových vozidel značky Sunbeam. Veterán Arena Olomouc představila automobily Wikov. Pěkná byla též kolekce vozů Zbrojovky Brno včetně továrního závodního speciálu pro 1000 mil Československých. Aleš Titzl přivezl řadu automobilů zn. Fiat. Své zastoupení měl i prodejce náhradních dílů pro tuzemské motocykly Montyjawa, Jiří Hořice představil sortiment Vintage replica a Jiří Rožnovský své úžasné kovové modely. Motocykly Ogar předvedl Motoveterán klub Ogar o.s. Hoši z integrované střední školy automobilní z Brna dokazovali, že výroba půlkulatého krytu křížového přepínače a relé na Velorex by nebyla žádným velkým oříškem. Technické muzeum v Brně ukázalo dva formulové vozy z doby, kdy místo reklam na cigarety se povrch tuzemských závodních strojů pyšnil emblémy Jednotných zemědělských družstev. V pavilonu G1 byly závodní automobily Moskvič a Tatra 603. Nové haly pak pojmuly sortiment současného automobilového průmyslu včetně expozic Škody a tuzemského výrobce Kaipan. Vyznavače vícestopé techniky nadchl Peugeot představením futuristického závodního elektromobilu se dvěma zadními koly u sebe.

Velorex club v AČR představil stroje OSKAR 54 a Hoba 2. Největším magnetem pro návštěvníky ale byl zmenšený Velorex poháněný motorem z mopedu Stadion zapůjčený Tomášem Kostíkem. V sobotu byla naše expozice doplněna ještě jedním strojem Velorex 16/350 Honzy Šustáčka. Pro hapestetiky, kterých je v Brně vždy jednoznačně nejvíce jsme připravili v neděli další stroj, Brťkovu 16/350. „Osvětová“ výstava čtyř dospělých a jednoho dětského stroje budila velkou pozornost návštěvníků. Nejvíce dotazů směřovalo k dětskému vozítku i k laminátové Hobě, ale bylo třeba též vysvětlovat, že plátěný stroj z roku 1954 opravdu měl tak velká kola, a nádrž má, i když víčko je pod kapotou. O tom, že se tříkolky mezi ostatními veterány neztratily svědčí i výběr fotografií na oficiálních stránkách www.classicshow.cz, kde byla našim strojům v pátek a v neděli věnována poměrně slušná pozornost. O naší expozici pojednával i článek v oficiálních novinách The Classic show News.

Velké díky pořadatelům - Karlu Kupkovi a všem ze společnosti Atelier Kupka s.r.o. Rádi se opět zúčastníme.

Poděkování samozřejmě všem, bez nichž by se prezentace klubu nemohla konat: Jirkovi Řezníkovi s Vlastou, Brťkovi, Tomáši Kostíkovi, Bagrovi, Šustáčkům, Tomáši Jaroňovi, Štěpánu Kubíčkovi a Luďkovi Brožovi.