Tak jsem si pořídil slabou kubatůru. Je to trochu paskvil a ještě k tomu nejezdí. Bude na tom hodně práce. Zas tolik ji nebylo :-). Právě že s tím to strojem není tolika práce ho mám tak rád :-).
Pro nespolehlivost kladívek a vypalování křížového přepínače je popisován zde http://www.velorexy.cz/garaz/beton/velorex-175-takove-mouto-/krizovy-prepinac motor osazen zapalováním od firmy Vape upravou umožňující zpětný chod.
Když jsem byl na DI s Modráskem tak mě napadlo hned si nechat u obou 175 dát po sobě jdoucí SPZ. Obnášelo to vystát si parkrát frontu jak na jeden stroj tak na druhej za novou SPZ zaplatit 250korun. tato myslenka me napadla v souladu s tím že i u 350 mám značky po sobě jdoucí ,ale tam to bylo neumyslné....
Jak se říká" .. kovařova kobyla chodí bosa...). Ani u mě tomu není jinak. Přes samé opravy a go motorů a nejen motorů jinym nemám čas něco udělat na svejch strojích. Dnes jsem si udělal chvilku a pustil se do vyměny motoru.
Motor jsem měl už připraven od podzima. Tak že nebylo potřeba generálkovat stávající. Ten ani generálkovat nechystám. jelikož běhal dobře jen ...
Jelikož 175 má dynamostartér o papírovém výkonu 100wattů sotva to pokreje požadavky stroje. Víc se jede na baterku nežli na dynamo. Tento fakt mě vedl k tomu upravit řemenici chlazeni tak, aby šel použít alternator. Vyrábět se mi novou jinou nechělo tak jsem vyštrachal starou řemenici vpreparovanou z čerpadla na vodu co bylo použito ve škodě 120. Po zjištění že jde...
Jak to tak bejvá někdo přes zimu připravuje svého veloucha i jiné stroje na příští rok a na sezónu kdy zas bude vířit prach na silnicích vyhřátých od sluníčka. Dlouho jsem na velouchy nesáhl a tak letos se to snažím napravit . Ono dokud to jezdí a je tak nějak spolehlivé proč se v tom vrtat. Přesto dnes 18.12.2010 padlo rozhodnutí, že motor Mouta projde generální opravou. T...
Srazík co okolo Železného Brodu už tradičně pořádá pan Havrda a čz Veterán Team se vydařil jako vždy na výbornou.
Na tomto srazu se scházejí slušní lidé. Pohybující se převážně na dvoukolejch strojích, ale to nevylučuje, že by neměli někde doma i čtyřkolového miláčka.
Sraz má své kouzlo už jen že se pořádá v pěkném prostředí někde mezi Jizerskými horami a Krkonoši. Vždy...
Za dávných dob co se ještě drkotala drožka s loukoťovejma dřevjenejma kolama opatřená někdy i kovovou zkruží se už nechtělo jednomu pánoj každej hrboul a kámen pociťovat na zadnici. Tak omotal kus gumové hadice okolo kola a ejhle už to tolik nedrkotalo. Ten pán se jmenoval John Boyd Dunlop a patentoval to někdy v roce 1888 i když tento nápad praktikoval nějaký pán Robert Will...
Po pořízení si velorexu ať to byla nějaká z 350 či 175 byl problém s vadným křížovým přepínačem. Část co přepíná kladívka byla v podstatě vždy nějak poškozená. Toto poškození má za příčinu výrobní chyba. Možná né až tak chyba, ale úspora materiálu už v prvopočátku kdy se křížovej přepínač začal používat. Většina zná ten problém přetavené pružinky co ztratí funkci pružinky v mo...
Je to už delší dobu co jsem si pořídil spíše z nutnosti opravnou sadu, kterou se opravuje zavit v hlavě válců rozměru M14x1,25. jelikož se mi nechtelo kupovat hlavu od 300 korun vejš někde na burze. V dnešní době když člověk koukne na aukro či jiné obchodování na netu tak není problém aby se jedna hlava vyšplhala cenou nad 500 korun k tomu nějaké poštovné coz je děs. Kor kd...
Oprava je zaměřena na vypouzdření částí kde jsou uložena ložiska (klika, převodovka). Lepení ložiska do karteru sice chvilku vydrží, ale jde použít jen je-li v karteru ložisko jen volné z důvodu vlisování ložisek bez nahřátí karteru. Případně je-li místo kde je ložisko značně namáhané a to je uložení ložisek kliky a ložisko výstupního kolečka co je na něm řetěz. Tady lepení tme...
Prostě na to dříve nebo později muselo dojít. Rozhodl jsem se že Mouto dostane novou střechu a nahradí stávající na rychlo vyrobenou z igelitu. Oslovil jsem proto Dášu Kučerovou (F. Zitex)
Strecha byla ušita do druhého dne hned ten den jsem jí přidělal.
Možná to znáte nebo jste se stím už setkali, že ať jste dělali co jste dělali tak destička na které jsou kladívka byla až na doraz a už s ní nešlo dál pootočit. Buď se to řešilo propilováním drážek dál nebo změnou vačky. Šel jsem změnou vačky ať jsem jich vystřídal hrst tak to bylo pořád stejne nebo trochu lepší. A to jen pro chod vpřed .Potřeboval jsem chod vzad to mě trápilo ...
Bylo krásné letní odpoledne, když někoho napadlo v rámci oslav mejch narozenin udělat vyjíždku velorexem. Silně posílení Dobrou náladou jsme si dodali odvahy a na ani né účelové komunikaci jsme si vyznačily trasu. Když jeden účastník přišel zpět po svejch šli jsme se podívat kde velorex zaparkoval :-). Pohled to byl dosela komický . Ovšem vyprostit mouto ze zpleti kopřiv bambus...
Už před časem jsem řešil dobíjení své první motorky Jawa 250. Bylo špatné relátko dokud se nesvítilo tak to dobíjelo ne moc dobře, ale dobíjelo. Jakmile se rozsvítila světla tak konec a baterie se vybila. Pokus seřídit relé se moc nedařil. Možnost předělat na jiný typ relé a to takove krabicové tu byla, ale nebylo to ono. Motorku jsem už dávno prodal. Dnes jsou jiné možnosti ...
Než začal sraz motocyklů Československé výroby konaný ve Vratislavicích nad Nisou musela se udělat letmá příprava toho to stroje .Odjel jsem do garaže mého kamaráda a pustili jsme se do prace zdárně posilněni dobrou náladou a výsledek byl kupodivu překvapiví. Kamarád měl kladný přístup i k tomu že tento vůz o ukrutném výkonu bude pilotovat. Tak mu i přez jeho argumenty že se ta...
Ve spolupráci s Romanem Sandleiterem jsem se rozhodl upravit přední kyvná ramena. Lépe řečeno osy předních kol. Úprava spočívá v tom, že se vylisuje původní osa. Prostruží a provrtá se otvor v rameni z 15mm na 20mm, vlisuje se nová osa . Pak se vymění ložiska a rozpěrné kroužky v kolech, A je to. Osa má stejný závit jako původní a to M14x1,5. Tak že tam pasujou původní matice a...
Člověk musí jít s dobou a to mě vedlo k výrobě stahováku na rotor co používá zapalovani Vape. Vyroba nezabrala moc času. Ze šuplíkovejch zásob jsem použil šestihrany 30mm a 17 mm. Závit je o rozměru M27x1,25 podobný jako u simsona .
Dnes 13. března jsem se rozhodl že vytáhnu velouše na projíždku. Počasí bylo super. Na sluníčku až 24°c. Na březen kdy se říká za kamna vlezem úplná paráda. Neslavně byla jízda po asi dvou kilometrech ukončena prasklou osou levého kola po projetí křížovatkou. Škoda nebyla veliká jen prasklá osa, ohnutý blatník a trochu ohoblován brzdový štít co jsou na něm pakny. Naštěstí velou...
Toto udělátko je v podstatě doplněk do mé garáže. Přesto ho také používám. Jedná se o vyražeč ložisek z karteru. Jelikož jako naražeč ložisek je uplně zbitečnej, když nahřejeme karter na 80°c ložisko tam musí jít uplně samo a ještě lépe tam půjde, když ložisko ochladíme třeba v ledničce. Dá se tím dorazit ložisko až na ségrovku když by jsme měli pocit že neni na doraz. Lépe se...
Někdy je potřeba si trochu pomoct při vkládání klikového mechanizmu. Proto někdo vymyslel vtahovák klikového mechanizmu :-). Je určen pro motory ČZ 175 a ČZ 250. Jde požít i na motory Jawa 250 pérák a vejš a Jawa 350. U Jawa 350 není potřeba. U motorů s co mají v levém karteru dvě ložiska a mezi nima labyrintovej kroužek se při vkládání může stát to, že ač se prohřeje karter mo...
Při půlení motoru ČZ 175 jsem narazil na to, že jsem neměl potřebné udělátko, abych vyrazil ložiska co jsou v levé polovině karteru a nepoškodil labyrintovej kroužek. Měl jsem jakousi představu co potřebuju, aby to šlo ven bez poškození . Našel jsem si v jedné příručce jak to má vypadat, ale bylo tam psáno, že se to nedá využít v profi prostředí. Proto jsem si odměřil ložisko ...
Po oslavě narozenin zůstalo mnoho tvrdého alkoholu po kterém jsme všichni byli na měkko :-). Na akci se sešlo pár kamarádů přijeli i Pavla s Jirkou a mladou Pájou z Pátku u Poděbrad akce se povedla
Při zprovozňování veloucha a při první jízdě s pomocí motoru o obsahu 175ccm jem zjistil že tam není vůbec třetí převodovej stupeň. Řadilo se jen jedna, neutrál, dva, neutrál, neutrál a čtyři. Tak chtě nechtě musel motor ven. Do veloucha jsem stejně chtěl dát připravenej zgenerálkovanej motor, ale později. Zatím jsem chtěl jezdit s tím co tam byl dokud se nerozpadne. Na to že m...
Co k tomu dodat někdo to odsoudí někdo se zasměje. Plechy pujdou stejně dolů tak jsem se na nich trochu vyřádil :-). Plachtu přední kapoty mi na mé přání ušila F.Zitex
Rozhodl jsem se že se svezu. Po navrácení v přední chybějících trubek letmého natření , seřízení motoru a natažení elektroinstalace se mi velouše podařilo nastartovat. Na to že ta 175 je o vykonu 8,5k jede docela dobře až na ten rámus co se z ni ozíva a teče z ní olej snad všude to jde :-)
Tak jsem to koupil. Vozidlo je napadeno zhoubnou houbou zvanou domaci kutil :-(. Je tam mraky změn od originálu:-(. Né že bych nedělal úpravy na velouších, ale vždy dobře vratné do původního stavu.