Jak se říká" .. kovařova kobyla chodí bosa...). Ani u mě tomu není jinak. Přes samé opravy a go motorů a nejen motorů jinym nemám čas něco udělat na svejch strojích. Dnes jsem si udělal chvilku a pustil se do vyměny motoru.
Motor jsem měl už připraven od podzima. Tak že nebylo potřeba generálkovat stávající. Ten ani generálkovat nechystám. jelikož běhal dobře jen v něm trochu víc zvonilo. Hold stopětasedma číza co by jsme po ní víc chtěli :-).Motor byl během půlhodiny venku. Do další hodiny tam byl nainstalovanej druhej už z původní čz 505 převodovkou. Od této převodovky si slibuju že by mohla bejt optimálnější tady u nás do kopců. seřízení proběhlo pomalu vcukuletu. motor hnedle na první převalení chytil. Pak už nebyl problém vyrazit někam na zkušební jízdu . Kam jinam než na nějakej kopec :-)
Kopec byl určen Ještěd a hned ve dvou a bez jakéhokoliv nářadí. Hold když člověk své praci nevěří tak neopustí akční radius svého komína.
Jěštěd jsme pomalu celej zvladli za dva.
Tam se dal čajík. Dolů to jelo pěkně. Asi tak 5 km Před domovem upadla koncovka vyfuku. Šel jsem ji ze silnice sebrat než mi jí někdo zplacatí. Následovala neskutečně hlučná trasa pěti kilometrů přes město domů do garaže.. Tam jsem prozkoumal co a jak. vědět to že se jen vyšrouboval šroub co drží koncovku nemusel jsem bejt s kolegou pomalu hluchej :-). Oprava zabrala asi dvě minuty.
Mohu konstatovat že velouch je na sezonu připraven :-). Jen jedno male zjištění na závěr. Tachometr ukazuje o 10km méně na rychlosti a celkove o 20km natocí míň na sto. Tak že když ujedu 80km podle tachometru tak skutecnost je 100km. Možná to vyřeší změna předlohové hřídele a pastorku náhonu 12:4 tachometru při stávajících převodech.