Lidové vozítka Františka Netíka - Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

Lidové vozítka Františka Netíka

autor: Vlasta10. 8. 2005Velopříbuzníkomentářů: 1přečteno: 11772 xfoto: 2známka: 1

Lidové vozítko Ing. Františka Netíka bylo vyrobeno v roce 1957. Poháněl jej motor Jawa Minor II o objemu 620 cm3 a výkonu 20 KS. Hmotnost byla 800 kg a délka 4 500 mm. Zajímavostí je řízení zadní nápravy pomocí lanového převodu. Vozítko mělo hnanou přední nápravu.

Počátek stavby tohoto vozidla byl v roce 1953. Stavbu provázely od počátku nemalé problému spočívající v prosazení lanového řízení kol zadní nápravy. Karosérie je celokovová (částečně nerezová) samonosná s centrální nosnou trubkou. Brzdový systém je lanový na přední nápravě.

Výroba vozítka byla plánována v Královopolské strojírně v Brně jako sériová. Bohužel k ní nedoslo a automobil se tak dochoval v jediném exempláři.

Tvar karosérie připomíná americké křížníky silnic.
Tvar karosérie připomíná americké křížníky silnic.


Lanové řízení zadní nápravy.
Lanové řízení zadní nápravy.


Oznámkujte článek jako ve škole: 12345

Hlasů: 1, Známka: 1


Komentáře (1)

Provozovatel serveru nenese žádnou zodpovědnost za obsah komentářů.

motormotor
AUTOR ČLÁNKŮvksir
Ten motor musel pěkně funět, když táhnul takový tank.

Posláno 10.08.2005 v 08:15


Komentáře mohou psát pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé.

Hlavní stránka
Přehled článků
Seznam autorů
Top fotky
Fotka dne
Další fotky dne

Info

Celkem článků:801
Celkem fotografií:9132

TOP články

183XXIII. SRAZ VELOREXŮ...
89Změna legislativy - ...
83Kampaň - stop zbyteč...
76Velorexy.cz mají nov...
70Převodovky ve Velore...
70Velorex 16/250 Tomáš...
66"Nová" Škoda Smart
65Renovace palivové ná...
64Mapa velorexářů - no...
61Zapalování a seřizov...

Diskuse u článků

Poděkování
soustrast
10. Mikulášský sraz
Poděkování
Boskovice 22. - Trik...
Uzavírka v Boskovicí...
Uzavírka v Boskovicí...
Uzavírka v Boskovicí...
Uzavírka v Boskovicí...
Re: Díky

Reklama