Někdy na přelomu července a září 2010 se mi povedl ten neuvěřitelný kup motoru za 200 Kč. Tak jsem začal zjišťovat, co kde koupit, kde nechat udělat výbrus,kde kliku atd.Po nějaké době strávené u internetu mě vítr zanesl až na parník k Tomášovi. Po pár telefonátech jsme se domluvili,že Go motoru proběhne u něj v dílně a já u toho budu moc být a získávat mnoho užitečných rad a skutečností.I touto cestou bych mu velice rád poděkoval,že byl tak laskav a přistoupil na opravu mnou za zády.Na začátku září jsem naložil motor do auta a vyrazil k Tomášovi do dílny.Po příjezdu a prvním okouknutí motoru jsme se pustili do rozebírání.Asi po dvou hodinách rozebírání a vykecávání byl motor rozebrán.Pak následovala domluva, co mám koupit a udělat já.Můj úkol po společné domluvě byl motor řádně vyčistit a zrepásnout nějaké díly.Tak hned tentýž víkend po příjezdu na Domažlicko, kde se svým tátou vlastním dílnu, jsme se pustily s tátou a s kamarádem Františkem do čištění,leštění,pískování,stříkání a jiných prací.Následující týden jsem koupil ložiska(SKF) a gufera a tím mé úkoly skončili.Dále následoval odpočinek,protože jsme se trochu zasekli na výbrusu a mě se mezi tím narodila dcera Baruška.Takže na skládání motoru došlo koncem ledna 2011.Po příjezdu na parník a rozhlédnutí kdo co má jsme se pustily do díla.První zádrhel nastal když jsme dali nový výstupní hřídel a pak se zjistilo, že musíme vyměnit i hřídel předlohy.Ale naštěstí Tomáš sáhl do regálu a problém byl vyřešen.Dále nastal problém s automatem,který jsem někde probendil,ale zase pomohl regál.Až když došlo na vymezování vůle v převodovce, tak Tomáš šáhl do šuplete a zjistil,že podložky došly.Po telefonátu p.Růžičkovy a do Fabory jsem sednul do auta a vyrazil na nákup.Po návratu už šlo vše naprosto hladce a za chvíli byl motor poskládán.Musím se přiznat,že to byl pro mne velice hezký a naučlivý den.Tomášovi za vše velmi děkuji.
Je dobře že čím dál víc lidí nechává motory opravovat u někoho kdo má zkušenosti. Předejde se tím kolikrát nevratných poničení či nákladným opravám.
Také se mi dostavají jak motory tak třeba i celé stroje ať už to jsou motorky případně i velorexy na opravu tak vím co to kolikrát obnáší uvést něco do provozu. Většinou něco schází a tak nějaké regálové zasoby člověk musí mít případně vědět kam se obrátit.
Ono už i jedna pojistka přítlačné pružinky spojky(čínka) když schází tak to zdržuje při samotném skládání. Proměna motoru který je zašpiněný v leštěnku vypadající líp jak čerstvě vyrobený je opravdu pěkné i když u velorexu ne ní motor tak často k vidění jako třeba na motorce.
Také člověk kterému se motor svěří do rukou má obšláplé kde nechat opravit to či ono případě zajistí i vybrus go kliky. Kupříkladu né všude mají jinej velorexý čep na kliku. Řeší to že vrátí ten původní na kterém už nemusí držet ložisko. Stím vším jsem se už setkal a nejen stíml a ne jen já. Takové go kliky není go kliky jen vyměna ojniční sady.