19. 7. 2007 - Jak vidíte tak od poslední aktualizace uběhly skoro dva roky - leč situace se moc nezměnila. Mezi tím proběhlo několik rozpůlení motoru. Nejdříve kvůli problémům s ("výhodně" nakoupenou na burze) převodovkům a naposledy včera kvůli tomu, že motor měl nepravidelný volnoběh, spotřebu asi 8 l/100 km, mizerný výkon v nižších otáčkách.
Po rozpůlení nebyla zjištěna žádná závada - zbývá doufat, že za uvedené problémy může netěsnost mezi prostoty pod pístem mezi válci. Klikovka se poveze na rozlisování a výměnu hliníkového kroužku. Bude vyměněn celý hliníkový mezikus.
-----------------------------------------------
16. 10. 2005 - Před dvěma týdny jsem nový motor opět posadil do velorexe. Bohužel...chybí mi nějaké drobnosti k jeho zprovoznění...takže motor zatím nevrčel...
Blížeji však k motoru - jedná se o můj druhý hydraulický motor. Přes léto jsme jej s Honzou Matlem dali dohromady (asi napočtvrté). Po problémech s převodovkou. Né vždy se totiž vyplatí kupovat na burze skvěle vypadající převodovku. Jednu takto vyhlížející převodovku na Jawu 350 typ 634 jsem koupil. Ukázalo se, že obě hřídele jsou ohnuté. Vypadá to, že se mi tento rok zprovoznění ani nepodaří (bývám doma na jihu zřídka). Ale jakmile se tak stane, dám ihned vědět jak motůrek šlape.
-----------------------------------------------
Víkend před týneckým srazem jsem do velorexe instaloval nově zgenerálkovaný záložní motor - hydrauliku. Montáž motoru jsem ukončil v neděli v 18.00 a s takto nově sestaveným motorem jsem vyrazil do Prahy - asi 120 km.
Světe div se, ale cestou jsem ani jednou nezadřel (jak bývá mým dobrým zvykem). Motor má tu vlastnost, že postupně jede čím dál hůře a hůře (zdá se jako by jel na jeden válec) místo toho, aby se zadřel. Teď mluvím konkrétně o těch prvních 120 kilometrech do Prahy. Teď mám najeto asi 300 kilometrů a přehřívání je pryč.
A teď pár slov k tomu, jak se nový motor osvědčil. Ukazuje se, že co se výkonu týče je to "netáhlo". S původním motorem nesrovnatelné. V motoru zůstala zachována "hydraulická" převodovka. Vyznačující se tím, že 1-2-3 tam nakopete na třiceti metrech a pak když řadíte na čtyřku tak jako by tam chyběl kvalt...rozdíl mezi trojkou a čtyřkou je opravdu šílený. Zvláště pro mě - osm let jsem jezdil s "mechanickým" hadrákem.
Ale absence výkonu je věc, která by se dala překousnout. Vždyť motor je "syrový" a může se ještě rozběhnout...potenciál tam cítím. Horší je velká hlučnost převodovky - přesněji druhého a třetího převodového stupně. Hluk je způsoben tím, že v jednom páru soukolí zabírá staré kolečko s úplně novým. A patrně se mírně liší v modulu zubu.
Závěr je ten, že motor půjde znovu ven. Originální "hydraulickou" převodovku nahradí převodovka z Jawy 634, která je svou konstrukcí naprosto shodná, pouze má jiné převodové poměry na jedničku až trojku - více podobné "mechanické" převodovce. Tuto 634 převodovku má ve svém stroji Míla. Měl jsem možnost s tímto strojem jet. Ponechme teď stranou, že mu to opravdu jede "jako kráva". Pokud budu mluvit pouze o odstupňování převodových stupňů, tak myslím, že je ideální. Kompletní 634 převodovku se mi navíc podařilo na kladenské burze pořídit za neuvěřitelných 100 Kč. Převodovka se zdá být téměř nová. Půlení je naplánováno někdy na zimu. Bude uskutečněno v garáži spřáteleného velorexáře Honzy.